Egy 24 éves német srác verhetetlen a Forma-1-ben
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2011.04.10. 11:40 | Frissítve: 2011.04.10. 11:40
Szepang – Hiába az új szabályok, hiába az új gumis, nem lett izgalmasabb a Forma-1. Legfeljebb követhetetlen. Vettel nagyon-nagyon simán nyerte meg a Malajziai Nagydíjat.
A rajtnál Vettel állva hagyta a mezőnyt, de mégsem ő volt a start hőse, hanem Heidfeld, aki a hatodik helyről a másodikra jött fel. Webber viszont alaposan lemaradt, nem működött ugyanis a KERS az autójában. Ekkor még ember nem gondolta volna, hogy a versenynek itt van vége, de sajnos így történt. Heidfeld szépen fenntartotta Hamiltont, így Vettel körről körre egyre inkább meglépett. Az izgalmat csak az hozta, hogy Webber a nyolcadik(!) helyért csatázott, Truli pedig elfelejtett kanyarodni a kerékcsere után – bennmaradt az öltözőben, szokták mondani.
Az új gumikból a Pirelli nyilvánvalóan kispórolta a kaucsukot, jobban kopnak, mint a konkurencia termékei, de legalább több a kerékcsere, ami arra jó, hogy egy ideig (míg ki nem megy mindenki) ne Vetttel vezessen. Ezzel a sok kiállással gyakorlatilag követhetetlen lett a Forma-1, alig van a futamnak olyan időszaka, amikor mindenki ugyanannyiszor cserélt kereket. „Petrov a második, de ő még csak egyszer cserélt gumit. Schumacher a 12-dik, közben Petrov kereket cserél, Hamilton az élen, Vettelnek ez a második kiállása, két lágy, egy kemény, két kemény, egy lágy” – a harmincadik körnél nincs a földön ember, aki tudná, valójában ki a második. De nem is érdekel ez senkit, a legfontosabb kérdés a 34. körben, hogy Vettelnek valamiért megtiltották rádión a KERS használatát – mintha Pep azt mondaná Messinek, hogy a mai meccsen csak ballal lőhetsz kapura.
A Mercedes-nél mindeközben történhetett valami gubanc, hiszen míg azt számolgattuk, hogy Hamilton akár végig is mehet két kerékcserével és a kemény gumijával, a brit 18 körrel a vége előtt kijött kereket cserélni – keményeket kapott.
Alonso sérült hátsó szárnnyal támadta Hamiltont, aminek az eredménye az lett, hogy az első szárnya is gallyra ment. A spanyol elmérte a sebességét, belehajtott Hamilton autójába: a kerék ledarálta Alonso első szárnyát.
Pár körrel a vége előtt Heidfeld úgy ment el Hamilton mellett, hogy öröm volt nézni, a brit bánatában ki is csúszott, majd kiment a depóba gumiért és némi vigasztalásért. Petrovnak közben kezében maradt a kormány. Ő nem, de a többiek szépen célba értek. Vettel nagyon-nagyon simán nyerte meg a Malajziai Nagydíjat, második Button, harmadik Heidfeld.
És eső sem esett.
Eredmények: Malajziai Nagydíj, Sepang (56 kör, össztáv: 310.408 km):
1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:37:39.832 óra (átlagsebesség: 190.700 km/ó)
2. Jenson Button (brit, McLaren) 3.261 mp hátrány
3. Nick Heidfeld (német, Lotus Renault) 25.075 mp h.
4. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 26.384 mp h.
5. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 36.958 mp h.
6. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 37.248 mp h.
7. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 49.957 mp h.
8. Kobajasi Kamui (japán, Sauber) 1:06.439 p h.
9. Michael Schumacher (német, Mercedes) 1:24.896 p h.
10. Paul di Resta (brit, Force India) 1:31.563 p h.
A pilóták világbajnoki pontversenyének állása 2 GP után (még 17 van hátra): 1. Vettel 50 pont, 2. Button 26, 3. Hamilton 24, 4. Webber 22, 5. Alonso 20, 6. Massa 16, 7. Heidfeld 15, 8. Vitalij Petrov (orosz, Renault) 15, 9. Sébastien Buemi (svájci, Toro Rosso) 4, 10. Kobajasi 4, 11. Adrian Sutil (német, Force India) 2, 12. Schumacher 2, 13. Di Resta 2.
A csapatok versenyében: 1. Red Bull 72 pont, 2. McLaren 50, 3. Ferrari 36, 4. Lotus Renault 30, 5. Toro Rosso 4, 6. Sauber 4, 7. Force India 4, 8. Mercedes 2.
A következő verseny: Kínai Nagydíj, április 17., Sanghaj
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)