Jövés-menés a száguldó cirkuszban
Szerző: Takács Péter Levente | takacs.peter.levente@dehir.hu Közzétéve: 2011.01.15. 13:03 | Frissítve: 2011.01.15. 13:03
Már csak két hónap, és elindul a 2011-es idény a Forma-1-ben. Az öt nagy csapat ragaszkodott a pilótáikhoz, a többieknél azonban izgalmas volt az „átigazolási időszak”. Cikkünkből kiderül, ki lesz ott biztosan az idénynyitó Bahreini Nagydíj rajtjánál.
Miközben az istállók egymás után jelentik be a 2011-es versenyautók debütálásának az időpontjait, és a szaksajtó az újonnan életbelépő technikai változásoktól hangos, addig szinte egy szót sem lehet hallani a nagy átigazolásokról. Az előző években javarészt a pilóták jövés-menéséről szólt a téli szünet a száguldó cirkuszban. A 2009-es szezon végén Raikkonen visszavonult, helyette Alonso érkezett a Ferrarihoz. Michael Schumacher visszatért az újonnan alakuló Mercedes-hez, ami az előző évi világbajnok Brawn csapatból jött létre, a világbajnok Jenson Button pedig a McLarennél folytatta.
Ezzel szemben most mintha megállt volna az élet, a konstruktőri világbajnokság első öt helyezetténél (Red Bull Racing, McLaren, Ferrari, Mercedes, Renault) semmilyen versenyzői változás nem történt. A Red Bull Racingnél 2011-ben is Vettel és Webber ül a vezetői székben, pedig az ifjú világbajnokot már összeboronálták a Ferrarival, sőt, német lapinformációk szerint Vettel és a Ferrari előszerződést kötött. Később már arról szóltak a hírek, hogy Vettel addig semmiképpen sem megy a Ferrarihoz, amíg Alonso ott van, és a Red Bullnál is marasztalták a fiatal németet.
A Red Bull másik versenyzőjéről, a világbajnoki címért az utolsó pillanatig versenyben lévő Mark Webberről csak önéletrajzi könyve kapcsán írt a sajtó, amiben elárulta, hogy a 2010-es szezon utolsó négy versenyét törött vállal teljesítette. A McLarennél marad a brit Button-Hamilton-páros, a Ferrarinál pedig az Alonso-Massa duó. A Ferrari számára jó hír, hogy a FIA engedélyezte a csapatutasítást, így a jövőben nem fordulhat elő, hogy emiatt kap a csapat büntetést.
A sikeresnek egyáltalán nem mondható évad után néhányan már látni vélték a hétszeres világbajnok Michael Schumacher második visszavonulását, ám a német ezúttal is rácáfolt a kétkedőkre, és azt nyilatkozta, hogy bízik benne, hogy 2011-ben már sikerül a dobogóra állnia az új fejlesztéseknek köszönhetően. Sőt, Alonso is azt nyilatkozta, hogy a hétszeres világbajnok lesz a legnagyobb ellenfele 2011-ben.
A Renault-nál bár sokáig kérdéses volt a fiatal orosz pilóta, Vitaly Petrov sorsa, decemberben aztán kiderült, hogy még két évig versenyezhet az immár arany-fekete színű autóban Petrov a lengyel Robert Kubica mellett. A gyártók között hatodik helyen végzett Williams-nél volt szinte a legizgalmasabb a téli szünet. Nico Hülkenberg ugyanis 5 szezon után pole pozíciót szerzett a csapatnak a Brazil Nagydíjon, ám a világbajnokság vége után néhány nappal kiderült, az istálló és a pilóta szerződést bontott, mert nem tudtak megegyezni. Az ifjú német versenyzőt a venezuelai Pastor Maldonado váltotta, akit a rossz nyelvek szerint csak a mögötte álló pénz miatt ültettek az autóba. Ezt a vádat a Williams visszautasította (bár annak fényében már nem túl hitelesek, hogy Hugo Chávez bejelentette, hogy Venezuela állami olajtársasága lett a Williams főszponzora), sőt, azt is hozzátették, hogy remélik, Hülkenberg még visszatér hozzájuk.
A kiscsapatoknál eddig is nagy volt a mozgolódás, és még mindig nem zárult le az átigazolási időszak. Ami biztos, hogy a Lotus-nál marad a Heikki Kovalainen-Jarno Trulli páros. A Virginnél a Timo Glock mellett Lucas di Grassit Jerome d’Ambrosio váltja. A Hispaniánál a tavalyi Yamamoto-Klien-Chandhok-Bruno Senna négyes után idén eddig csak Narain Karthikeyan neve a fix, így egy kiadó hely még van az istállónál.
A legvegyesebb kép a középcsapatoknál van, a Saubernél a Pedro de la Rosa-Nick Heidfeld párost Kamui Kobayashi és Sergio Perez váltja. Bár a Toro Rossónál még egyik versenyzőt sem nevezték hivatalosan, de úgy tűnik, 2011-ben is marad az Alguersuari-Buemi páros. A Force India sem nevezte még versenyzőit, azt mondják, a csapat január közepéig vár a bejelentésekkel. A pletykák szerint a Liuzzi-Sutil duóból csak Sutil marad, csapattársa a német túraautó bajnokságból érkező Paul di Resta lesz, a csapat tesztpilótája pedig a Williams-től távozó Hülkenberg lesz. Természetesen a március 13-ai Bahreini Nagydíjig még változhatnak a dolgok, hiszen 5 versenyzőt még nevezhetnek a csapatok.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)