Online is láthatjuk a középiskolások alkotásaiból nyílt kiállítást
Szerző: Mikula Szilvia | mikula.szilvia@dehir.hu Közzétéve: 2021.04.26. 21:00 | Frissítve: 2021.04.26. 21:32
Hajdúszoboszló - A 15. Országos Középiskolás Képzőművészeti Diáktárlatra közel 400 alkotás érkezett, a legjobbakat pedig a hajdúszoboszlói művelődési központban, illetve online is megtekinthetjük.
A debreceni Suliszerviz Pedagógiai Intézet, a hajdúszoboszlói Kovács Máté Városi Művelődési Központ és Könyvtár és a debreceni Nova Humana Egyesület középiskolások részére országos képzőművészeti diáktárlatot, egyben országos versenyt hirdetett. A diáktárlat célja, hogy bemutatkozási és megmérettetési lehetőséget biztosítson minden alkotókedvű tehetséges középiskolás diák számára, valamint összegyűjtsék és kiállítsák azokat a legjobb festményeket és grafikákat, melyeket a neves, országos hírű művészekből – Aknay János Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, a MAOE elnöke, Komiszár János Csokonai- és Holló László-díjas festőművész, valamint Rácz Imre rajztanár, Fekete Bori-díjas festőművész – álló zsűri arra érdemesnek talált.
A 15. Országos Középiskolás Képzőművészeti Diáktárlatot április 23-án online nyitották meg, az alkotások pedig szintén online, vagy a Kovács Máté Városi Művelődési Központ és Könyvtár ablaktárlatán, a kiállítóterem melletti térről tekinthetők meg.
A megnyitón Komiszár János Csokonai-díjas festőművész azt mondta, örül annak, hogy ebben a járványhelyzetben is megrendezték a tárlatot: a művészet eszközeivel reagálva arra, hogyan lehet indirekt módon részt venni a járvánnyal való küzdésben.
A fiataloknak azt üzente, jó, hogy továbbra is alkotnak és ezeket megmutatják, és bízniuk kell magukban, mert a befektetett munka meghozza a gyümölcsét.
- Öröm a mai napon az, hogy pár alkotó leszedheti a már majdnem érett „sikergyümölcsöt”, amelyet ő gondozott. A zsűri megállapítása az, hogy ezek az ifjú alkotók tehetséggel párosuló lelkesedéssel és szorgalommal rendelkeznek, a vonalak és színek kombinációjának segítségével igen kiváló alkotásokat hoztak létre – hangsúlyozta a festőművész.
Komiszár János a felkészítő tanárokról szólva azt mondta, nehéz helyzetben vannak, hogy a heti egy órában valami „értelmeset” csináljanak, ami az előírásoknak is megfelel.
- A motiválás a rajzórák egyik igen nehéz feladata, ezért különösen jól jár el az a tanár, aki figyelembe veszi tanítványai érdeklődését, mert csak az a tanítás motiváló igazán, amiről érzik a diákok, hogy róluk szól, értük van. Ez a diákcentrikus tanítás.
A kiállított képanyag ismeretében biztos vagyok abban, hogy az itteni diákalkotók tanárai diákcentrikusak, és azt is tudom, hogy nem felettesként vannak jelen az órákon, hanem a tanulást segítő, mentoráló személyként. Mert csak így születhettek ezek a kiváló diákművek
– mondta a festőművész.
A diáktárlatra 394 alkotás érkezett be, öt fiatalt díjaztak, szintén öten kaptak különdíjat, három csoportdíjat is kiosztottak, továbbá tizenketten érdemelték ki a zsűri dicséretét. A díjazottak nevei és alkotásai ide kattintva érhetők el.