Így még biztosan nem látta Micimackót, de imádni fogja
Szerző: Magyar Evelin | magyar.evelin@dehir.hu Közzétéve: 2018.01.21. 10:05 | Frissítve: 2018.01.23. 08:53
Debrecen – Egy hűséges, de csekély értelmű medvebocs, egy háborús emlékektől zaklatott édesapa és egy tündéri mosolyú kisfiú a természetben. Idilli környezetben íródott a Micimackó, csak nem éppen idilli feltételekkel. Kritika.
Szinte mindenki ismeri Micimackót, Malackát, a Százholdas Pagonyt, Róbert Gidát és társaikat, ahogy azt is, hogy A. A. Milne annak idején kisfia bájos plüssfiguráiból merítette az inspirációt az egy csapásra népszerűvé vált könyv megírásához. Az viszont kevésbé ismert, hogy az alig hatéves Christopher Robin Milne milyen rosszul viselte szülei rigolyáit és a nem kívánt népszerűséget. A Viszlát Christopher Robin című film egy varázslatos történetet elevenít fel, amelyben a mély szeretet és a gyermeki szomorúság gyönyörűen, ízlésesen vegyül, s azt is megismerhetjük, hogyan született meg a töretlen népszerűségnek örvendő Micimackó figurája.
Viszlát Christopher Robin
A történet egészen az 1920-as évekig repít vissza: ekkor születik meg A. A. Milne (Domhnall Gleeson) és felesége, Daphne (Margot Robbie) fia. A szülők csalódottak, ugyanis kislányra számítottak. A férj az első világháborúban elszenvedett traumák elől vidékre menekül családjával, ahol továbbra sem találja az ihletet az íráshoz.
A kényszer és a természet segíti megírni nagy művét, miután felesége és a kisfiú dadája is lelép: ekkor kerül közelebb ugyanis fiához, és együtt létrehozzák csodás kis világukat a különös figurákkal.
A főleg életrajzi ihletettségű filmekben rendezőként feltűnő Simon Curtis kitűnően megragadta a kor szellemét, az élettörténetek vezetésének ívét és a kapcsolatok összetettségének üzenetét, így egy meglepően komplex s a végletekig szerethető filmet kap a közönség. Egy olyat, amelyben a bájos humor mellett helyet kap a kicsinyes személyiségek gonoszsága és a gyötrelmes történelmi háttér egyaránt – anélkül, hogy súlyos teherként nehezítené el az amúgy felemelőnek szánt alkotást.
Végigkísérhetjük, hogyan csiszolódik össze egységes csapattá apa és fia, akik korábban nem álltak túl közel egymáshoz, miként játszanak botokkal, íjakkal, plüssfigurákkal, hogyan térképezik fel az érintetlen szépségű környezetet, s szórakozás közben hogyan hozzák létre a világhírűvé lett könyvet. Ezek mind egy olyan világba repítenek vissza, amikor az együtt töltött minőségi idő sokkal inkább megvalósítható elvárásnak tűnt, mint manapság.
A címszereplő kisfiúnál jobb választást szinte lehetetlen lett volna találni:
Will Tilston tündéri orca gödröcskéiből, mosolyából és csillogó szemeiből a gyermeki őszinteség s rácsodálkozás mellett a tehetetlen düh, az elhagyatottság szomorúsága egyaránt megrendítően kirajzolódik.
Játékával tökéletesen és természetesen viszi vászonra az óvodás korú gyerekek kissé kiforratlan, mégis komplex lelki világát, s azt, hogy milyen rossz hatással van egy érzékeny kisfiúra a kéretlen népszerűség. Külön jó pont az, hogy a fiút egészen felnőtté válásáig elkíséri a történet, s azt is látjuk, hogyan áll be – dacból – a hadseregbe alkalmatlansága ellenére a második világháború alatt.
A jelmezek, a zene, a lakások enteriőrje mind hűen tükrözi a húszas évek bohém és felszabadult szellemét,
ami még inkább segíti a könnyed átélést. Az évtized egyik legbájosabb színésznője, Margot Robbie igazi átalakulóművésszé avanzsált az utóbbi időben: a dögös, de veszélyes Harley Quinn után az elfuserált sminkű sportolónő, Tonya Hardingként legalább annyira hiteles volt, mint ebben az opusban. A mai kor divatját idéző szemöldökét leszámítva remekül beleillik a húszas évek miliőjébe elegáns ruháival, hullámos bubifrizurájával és egyébként kiállhatatlanul undok természetével. Legalább ennyire jó választás volt Domhnall Gleeson a gyenge idegzetű és csöndes író megformálójaként: apró rezdülései és pillantásai szépen vázolják, milyen is lehetett Micimackó megálmodója.
A Viszlát Christopher Robin egy olyan szívmelengető film, amely nem csak a gyerekeknek okoz örömet: igazi szeretetbomba, legalább akkora, mint amekkora a Micimackó megjelenése volt a vészterhes háborús idők után.
Randifilmnek is tökéletes: a partnerről könnyen kideríthető általa, mennyire érzékenyíthető cuki gyerekekkel és családi sztorikkal.
A filmet szerzőnk az Apolló moziban látta. Ön is megnézheti: január 24-ig. Apolló mozi, Miklós u. 1. el.: +36 (52) 417-847, e-mail: info@fonixinfo.hu. A pénztár nyitva hétfőtől vasárnapig: 12.45–20.45 óra. Jegyek: 2D normál – 900 Ft, 2D gyermek/diák – 800 Ft, 2D csoportos (20 fő felett) – 700 Ft, 3D normál: 1130 Ft, 3D gyermek/diák – 1030 Ft, 3D csoportos (20 fő felett) – 930 Ft.
Kapcsolódó cikkek:
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)