Százezreket fizethet a Ryanair a megszívatott utasoknak
Szerző: penzcentrum.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2018.07.27. 20:18 | Frissítve: 2018.07.27. 20:18
Budapest - Komoly kártérítést kaphat az utas, ha gond volt a csomaggal, törölték a járatot, vagy sokat késett a gép.
Az utóbbi időben a Ryanair több járata szállt fel az utasok poggyászai nélkül, majd a légitársaság munkavállalói is sztrájkba kezdtek, ami miatt több járatot törölni kényszerült a légitársaság. A Pénzcentrum utánajárt, milyen kompenzációs lehetőségekkel élhetnek a pórul járt utasok.
Amennyiben a csomag késik, megsérül vagy elveszik, a légitársaság köteles megtéríteni a kárunkat. A kárba beletartozik a várakozás ideje alatt szükségessé vált új holmik ára. A feladott poggyászokért a társaság 1300 euróig, vagyis nagyjából 423 ezer forintig tartozik felelősséggel.
Járattörlés esetén, vagy ha 3 óránál többet késett a gépünk, akkor 1500 kilométeren belüli úti cél esetén 250 eurót (kb. 81 ezer forint) kaphatunk kártérítésként, 1500 és 3500 kilométer között 400 euró (130 ezer forint) a kártérítés összege, és 3500 kilométer fölött már 600 euró (195 ezer forint) ez a szám. Ezen kívül természetesen a repülőjegy árát is kötelesek megtéríteni, amennyiben végül nem ért célba az utas.
A fenti szabályok az Európai Unióban üzemeltetett összes légi járat esetén érvényesek, vagyis akkor is, ha a légitársaság nem EU-s.
Fontos, hogy amennyiben egy légitársaság bizonyítani tudja, hogy rendkívüli körülmények miatt történt a probléma, akkor nem vagyunk jogosultak kártérítésre.
Az Európai Unió Bírósága egy vadsztrájkkal kapcsolatos ügyben tavasszal kimondta, hogy ez nem számított rendkívüli körülménynek. Ebből nem lehet egyértelmű következtetéseket levonni, de feltehetően a jövőben egy sztrájk sem feltétlenül számít rendkívüli körülménynek.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)