Minden magyar háztartásban ott lapul valamilyen csodakártya
Szerző: Pénzcentrum | info@dehir.hu Közzétéve: 2020.02.24. 06:58 | Frissítve: 2020.02.24. 07:05
Budapest - A 4 millió 21 ezer magyar háztartás szinte mindegyikében legalább egy pontgyűjtőkártya megtalálható.
Majdhogynem minden magyar háztartásba jut valamilyen pontgyűjtőkártya, és ezeket előszeretettel használják is a vásárlók - ez derült ki a Pénzcentrum körképéből, amelyben az öt legnagyobb piaci szereplőt kérdezték a magyarok pontgyűjtési szokásairól.
Több millió magyar gyűjtögeti szorgosan a pontokat az öt legnagyobb hazai hűségkártya-rendszerben: a SuperShop mellett az Auchan, a Tesco, a Shell és a Mol működtet saját kártyarendszert, összesen több ilyen plasztik van forgalomban, mint ahány háztartás van Magyarországon.
De vajon mi vezérli a magyar pontgyűjtőket? Mire vásárolják le az összekapargatott egységeket? Mi lesz az elfeledett pontokkal? Ezekre a kérdésekre kerestek a választ a legnagyobb piaci szereplőnél.
Abból kiindulva, hogy a KSH a 2016-os mikrocenzusán 4 millió 21 ezer magyar háztartást mért, nem túlzás kijelentetni, hogy szinte minden hazai háztartásban legalább egy ilyen pontgyűjtőkártya megtalálható.
Az Auchannál három típusú bizalomkártya érhető el: az Auchan kártya, a Bizalom kártya, és a Business Bizalom kártya. E három fajtából összesen 1,3 millió van forgalomban. A Tescónál nagyjából 2,5 millió Clubcardot regisztráltak. A SuperShopnak több mint 3 millió kártyája van forgalomban.
A Mol-nál üzleti titokként kezelik a Multipont kártyák adatait, ahogyan a Shellnél is a ClubSmart kártyákét, de utóbbi azt elárulta, hogy töltőállomásain naponta megforduló 35 millió ember közül minden negyedik vásárló használja a ClubSmart kártyáját tankoláskor világszerte. Ez az aktivitás Magyarországon közel a duplája, nálunk szinte minden második vásárlás alkalmával kerülnek pontok az egyes kártyákra.
Azt is megkérdezték, hogy mire váltják be legszívesebben az összekuporgatott pontjaikat a magyar vásárlók. A Shellnél a tavalyi egész évet tekintve a legtöbben tankolási kedvezményre váltják be ClubSmart pontjaikat (10 pont = 10 forint kedvezmény), majd ezt követi a frissen főzött kávé, a hot dog és az autómosás.
Az Auchannál a vásárlók többsége pár ezer pont összegyűjtését követően vásárolja le a bizalompontokat: 10 pont 5 forintot ér a kasszánál, tehát átlagosan párezer forintot spórolnak a vásárlók egy-egy beváltáson. De vannak, akik akár 10 ezer pontot (így 5000 forint kedvezményt) is összegyűjtenek a levásárlás előtt. A hiper tapasztalatai szerint sokan egész évben a karácsonyi pontbeváltásra gyűjtenek. De jellemző az is, hogy kisebb termékekre váltják be a vásárlók a pontokat. Újdonság a Bizalomkártya Adományozási Programban, hogy februárban a vásárlók pontjaikat jótékony célra alapítványoknak is eladományozhatják. Mint írták, a digitális kuponok is népszerűek: januárban a vásárlók 60 százaléka aktivált legalább egy kupont, a legnépszerűbb kuponok beváltási aránya pedig meghaladta a 70 százalékot.
A Tescónál a pontokat utalványokra váltják, és háromhavonta a pontösszesítővel együtt postázzák, de a kuponok Clubcard alkalmazásban is elérhetők. Ezek a vásárlások során használhatók fel, és az online applikáció felhasználói extra kedvezményt is kaphatnak. Az üzletláncnál azt tapasztalják, hogy a vásárlók nem spájzolják be a kedvezményeket: legtöbben amint megkapták az utalványokat, a következő vásárlások egyikénél be is váltják azokat. Azonban náluk előfordul, főképpen azoknál, akik nagyon sok pontot gyűjtöttek össze az év során, hogy az utalványokat csak később használják fel nagyobb események, ünnepek közeledtekor.
A részletes cikk: ITT
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)