Magyar KKV-k vs. Európa: mennyire vagyunk lemaradva céges digitalizációban?
Szerző: Fizetett hirdetés | info@dehir.hu Közzétéve: 2021.11.22. 14:16 | Frissítve: 2021.11.22. 14:19
Az Eurostat adatai alapján a magyarországi, legalább 10 főt foglalkoztató cégek az EU-ban az utolsó helyen állnak az olyan, ERP-jellegű szoftverek alkalmazásában, amelyek a vállalkozáson belüli információáramlást segítik.
2019-ben a hazai cégek mindössze 14%-a alkalmazott ilyen rendszert az európai átlag 34%-ához képest, de még az Magyarországot utolsó előtti helyen előző Romániában is 23% ez az arány, tehát jócskán le vagyunk maradva céges digitalizáció terén.
Azonban ha ezen belül csak az ügyfélkapcsolat-kezelést és kommunikációt támogató CRM rendszereket vizsgáljuk, kisebb a lemaradásunk az EU-átlaghoz képest: Magyarországon a minimum 10 fős cégek 6%-a, míg Európában átlagosan a 10%-a használt ilyen szoftvert 2020-ban. A képet viszont árnyalja, hogy a szórás itt elég nagy: a listát vezető Norvégiában és Finnországban ugyanez az arány 31%.
Ez a 6%-os magyarországi arány abban is megfigyelhető, hogy a KSH adatai szerint a magyar vállalkozások körében a felhőalapú alkalmazások közül a CRM rendszerek a legritkábban alkalmazott eszközök, ha a céges működés digitális támogatásáról van szó.
Ez az adat főleg azért elszomorító, mert egy CRM rendszer támogatása a COVID-válság közepén különösen fontos lenne, főleg a KKV-k számára.
A MiniCRM tavaly októberi kutatása ugyanis megmutatta, hogy a CRM-et NEM használó cégek akkor több mint kétszer valószínűbbnek tartották, hogy szükség lesz a cégüknél elbocsátásokra a további COVID-hullámok során, mint a CRM-et használó vállalkozások.
Ennek oka valószínűleg abban keresendő, hogy a kutatás résztvevői által a válságban a legnagyobb üzleti kihívásokként megnevezett árbevétel-növelést és az új érdeklődők keresését és gyűjtését egy CRM rendszer közvetlenül képes támogatni.
Na de pontosan mi is az a CRM?
Bár 2021-ben már minden technikai feltétel adott, hogy a cégek egy egységes szoftverben kezeljenek minden ügyfelet, adatot és feladatot, a magyar vállalkozásoknál ez jellemzően mégis vegyesen táblázatkezelőben, e-mailekben vagy a jól ismert kockás füzetben zajlik. Kétségtelen, hogy mindezekre szükség van egy cég mindennapjai során, de hatékony érdeklődő- és ügyfélkezelésre egyik sem alkalmas igazán.
Ezzel szemben egy felhő alapon működő CRM-rendszer egységes, bármikor elérhető, és átlátható ügyféladatbázist jelent a cégeknek, ahol nemcsak az ügyféllel kapcsolatos alapadatok tárolhatók, hanem minden, hozzájuk köthető feladat is.
Így mindig egy helyen megtalálhatók az ügyféllel kapcsolatos előzmények, fontos dokumentumok, valamint az esedékes és elvégzett teendők is, amikről a rendszer automatikusan emlékezteti is a kollégákat.
Mit jelent mindez?
Nincs több elfelejtett utánkövetés, elkallódott ajánlatkérés, félbemaradt értékesítés. Vagyis: hatékonyabb és eredményesebb működést eredményez.
Nézzünk egy aktuális példát! A COVID-válság közepén nem kerülhetjük el, hogy ne beszéljünk az online értékesítés jelentőségéről. Amint azt mind tudjuk, 2020-ban ugrásszerűen nőtt az elektronikus értékesítésre legalább részben átálló vállalkozások száma nemcsak az EU-ban, hanem Magyarországon is.
Ennek köszönhetően 2020 végén a Hajdú-Bihar megyében működő cégek mintegy 10-12%-ánál volt lehetőség a weboldalukon keresztül rendelést leadni, ami körülbelül egybeesik az országos átlaggal.
Az átállás után viszont sokan szembesültek azzal, hogy nem tudják elég gyorsan és hiba nélkül teljesíteni a sok online megrendelést.
Ilyenkor rengeteg múlhat egy CRM rendszer támogatásán: többek között automatikus számlázás, automatikusan létrejövő teendők és kész e-mail sablonok segítik a villámgyors munkavégzést és minimálisra csökkentik a hibázás valószínűségét. Az eredmény: elégedettebb vásárlók, több megrendelés, stabilan működő cég.
A magyar fejlesztésű MiniCRM ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert Debrecenben 40, mindösszesen pedig közel 1800 KKV használja eredményességének javítására. Csatlakozz Te is a magyar cégek azon 6%-ához, akik Európa élvonalába törnek! Dönts november 26-ig az elindulásról és kérd az ingyenes MiniCRM bevezetést most a Black Friday akció keretein belül.