A járvány kirobbanása is segíti az okos és mentes élelmiszerek fejlesztését – videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2021.03.18. 08:10 | Frissítve: 2021.03.18. 08:16
Debrecen – Az egészséges és jó minőségű kenyerekre és tésztákra nagy a kereslet, ugyanis az emberek szeretnék az immunrendszerüket támogatni – derült ki a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorában.
A járványhelyzet negatív gazdasági hatásairól szinte hetente jelennek meg újabb beszámolók. Az elmaradó bevételek miatt leépítésekre kényszerült számos debreceni cég is, de nem azok, amelyek a válságkezelést sajátosan, innovációval oldották fel. E téren kiemelkedő például a Hajdúsági Sütödék és Agri-Corn Kft intézkedései. Melyek voltak az említett cégek receptjei, többek között erről is beszélt Szakács Tamás, a Hajdúsági Sütödék Csoport vezérigazgatója és Vaszkó Gábor, az Agri-Corn Kft. ügyvezetője a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorában.
Szakács Tamás úgy fogalmazott, az immunrendszer fontossága felértékelődött, s a Vitajó termékcsaládjuk éppen ennek a működését támogatja.
– Négy évvel ezelőtt hoztuk be ezt a termékcsaládot a piacra, mert már akkor is fontos volt az emberek számára, hogy támogassák az egészségüket. Most még inkább figyelnek erre, így, a piaci nehézségeink ellenére, ez a termék átvezetett minket az elmúlt éven – mondta a vezérigazgató.
Hozzátette,
fontos, hogy az emberek az élelmiszereken keresztül mit vesznek magukhoz.
Bízik benne, hogy az okos élelmiszer különböző élettani területeken előnyt nyújthat a fogyasztóknak.
Vaszkó Gábor elárulta, hogy a 2008-as gazdasági válság inspirálta őket a Civita gluténmentes termékek megalkotására. Kiemelte, hogy a gazdasági és a mostani válság kapacitásokat szabadított fel a cégnél, mivel visszaestek a megrendeléseik.
– Ilyenkor körülnézünk, megvizsgáljuk a folyamatainkat, termékeinket, és ahogy 2008-ban a gluténmentes tésztacsaláddal piacra léptünk, most a pandémia idején is volt arra időnk, hogy két lépést hátralépjünk ránézzük a cégünkre, és további termékbővítéssel válaszoljunk a piaci kihívásokra – hangsúlyozta az ügyvezető.
Kiemelte, éppen egy beruházás közepén vannak, amelynek segítségével egész Európába eljuttathatják a gluténérzékeny emberekhez a termékeiket.
Szakács Tamás rámutatott, hogy azért 2017-ben léptek piacra a termékcsaláddal, mert akkorra lett rá igény. Elmondta,
ma is vannak bizonyos trendek az élelmiszerekkel kapcsolatban, amelyek különféle hatást ígérnek az egészségre.
– Mi teljesen más koncepcióval indultunk, aktív, valós élettani szolgáltatást kell nyújtani. Mi az élelmiszereket nem butítjuk le, nem veszünk el semmilyen élvezeti értéket belőlük, sőt, az a legfontosabb, hogy ezek finomak maradjanak és megtalálják a vevőiket. Olyan klinikailag igazolt hatásokat szolgáltatunk, amelyeket más sütőipari termékek nem tudnak – húzta alá Szakács Tamás.
Vaszkó Gábor úgy fogalmazott, valós piaci igényt szolgálnak ki. A 2008-as válság után az emberek elkezdték keresni a jó minőségű, egészséges élelmiszereket.
– Az elmúlt 20 évben a gyártáshoz szükséges gépipar is nagyot fejlődött, s ma már sokkal jobb minőségű termékek jutnak el a piacra. Nekünk itt volt meg az előnyünk,
mert jó időben, nagyon jó minőségű termékkel tudtunk piacra lépni. Egészséges alternatívát tudtunk mutatni a piacon lévő egyéb gluténmentes termékekkel szemben
– mondta az ügyvezető.
Hozzátette, általában a cégek azon igyekeznek, hogy minél precízebben, magasabb szinten szolgálják ki a vevőiket, amikor pedig van idő, vagy olyan a piaci helyzet, akkor újratervezik ezeket a folyamatokat.
A teljes beszélgetést megtekinthetik a videóban: