Kategóriaoldalak keresőoptimalizálása webáruházak esetén
Szerző: Fizetett hirdetés | info@dehir.hu Közzétéve: 2022.08.23. 09:19 | Frissítve: 2022.08.23. 09:23
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás minden webáruház életében létfontosságú. (x)
A főoldal mellett a kategóriaoldalak optimalizálásával is foglalkozni kell, hiszen ezáltal sok-sok látogatót szerezhetünk. Az alábbiakban erről írunk.
A kategóriaoldalak keresőoptimalizálása
A kategóriaoldalak konkrét termékcsoportokat jelölnek, ez nagy segítség a felhasználóknak is, hiszen így könnyen megtalálják az általuk keresett termékeket. Ezeknél az oldalaknál fontos az URL optimalizálása is, melyből már egyértelművé válik, hogy milyen termékek vannak az adott kategóriában. Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy a webcímek a fő kulcsszót tartalmazzák, és lehetőleg tömörek, rövidek legyenek.
Érdekelne még komolyabban a SEO? A SearchBar SEO szakértője rengeteget segíthet ezzel kapcsolatban.
Az URL optimalizálása mellett további teendő még a meta title-ek és a leírások meghatározása is. A Google szemszögéből ez rendkívül lényeges, hiszen ezeket az információkat jeleníti meg, meta title címként, a leírás pedig egy részletesebb információként jelenik meg. A meta címkéknél fontos, hogy a kulcsszavakat is tartalmazzák, miközben marketing szempontokat is figyelembe kell venni, vagyis legyen kattintásra ösztönző a megfogalmazás.
H1 HTML címke és az oldal leírása
Érdemes az oldalak címét H1 HTML címkével kiemelni, ilyen esetben a kategória nevét jelöli. Ahogyan a meta title, úgy a H1 kiemelés is jelzőértékű a Google számára. Tudni fogja, hogy fontos információról van szó.
A kategóriaoldalak leírása egy kicsit időigényesebb és problémásabb, gyakran túl kevés a tartalom. Ahhoz, hogy a Google szemében értékes oldalként legyen nyilvántartva, hosszabb tartalommal, bővebb szöveges információval és vizuális elemekkel is célszerű ellátni. A leírásokat praktikusan a termékek alá is elhelyezhetjük.
A leíró tartalom elkészítésénél az egyediségre és az egyértelműségre kell törekedni. Izgalmas szövegekkel jobb eredmény érhető el. Mindenképpen hasznos tartalmat kell biztosítani, ezáltal a vásárlók is tájékozottabbak lesznek, és könnyebben tudnak választani a termékek közül.
Specifikus és népszerű kulcsszavak az ideálisabbak, mivel általuk könnyebb előrébb kerülni. Ezek a kulcsszavak pedig nyugodtan beemelhetők a leírásokba is. Minél több kifejezéssel jutunk előbbre, annál több látogatóra számíthatunk.
Jobb helyezés a Google listáján
A kategóriaoldalak optimalizálása egy remek lehetőség a jobb helyezésért. A megfelelő meta címkék megválasztása, valamint a leírások elkészítése mind-mind létfontosságú feladat, ahogyan az URL-ek gondos létrehozása is. A kategóriaoldalaknál megadhatók hosszabb kifejezések is, melyek a főoldalnál például nem használhatóak. Bizonyos részfolyamatok automatizálhatók, például a meta title-ek elkészítése. Fontos kihasználni a SEO nyújtotta lehetőségeket a nagyobb forgalom érdekében. Sok sikert!