Tudja-e, miért zúzzák az autósok az új debreceni villamosokat?
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2016.03.17. 08:13 | Frissítve: 2016.03.17. 08:18
Debrecen - Alig több mint két év alatt több mint ötven baleset a CAF villamosok debreceni mérlege. Hová néznek a sofőrök?
Már mind a tizennyolc új CAF villamos összetört legalább egyszer Debrecenben. Eddig több mint ötven alkalommal karamboloztak a járművek, jelenleg is több áll a javítás miatt. Maradt-e elég a kettes vonalára, jelent-e ez fennakadást a közlekedésben, illetve mi lehet a sűrű balesetek kiváltó oka? A kérdésekre Pongor Csaba, a DKV Zrt. műszaki igazgatója válaszolt a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorában.
Az igazgató elöljáróban elmondta: 2014 februárjában indultak el menetrendszerűen a CAF villamosok Debrecenben. A több mint ötven balesetben nem csak a közútiak vannak benne, hanem például a telephelyen történtek is. A legkritikusabb terület a Thomas Mann, Lehel és Mikszáth Kálmán utcák környéke, de voltak balesetek másutt, sőt az egyes vonalán is. Általában kanyarodó autó a karambol másik résztvevője: a gépjárművek rendre nem adják meg az elsőbbséget a villamosoknak, pedig a KRESZ szabályai és kitáblázások egyértelműek.
- Például az egyes villamos Klinikáktól a Pálma cukrászdáig tartó szakaszán is az úttest oldalán húzódik a pálya – éppen úgy, mint a kettes villamos kritikus részén. Van ott egy nagy forgalmú kereszteződés is közben az Egyetem téren, mégis minimális a balesetek száma – hangsúlyozta Pongor Csaba. – Ám ott az autósok „együtt élnek” a villamossal, természetesnek veszik a jelenlétét. Ez a tudatosság még nem tapasztalható a kettes vonalán. A karambolokat nem lehet sem nemhez, sem korosztályhoz kötni, egyszerűen figyelmetlenségekről, rutinból közlekedésről van szó.
Pongor Csaba hozzátette, igyekeznek a KRESZ jelzésein túl figyelemfelkeltő táblákkal és egyéb eszközökkel is segíteni a balesetmentes közlekedést. Az igazgató hangsúlyozta: a baleseteket szinte kivétel nélkül valamilyen szabálysértés előzte meg, azaz: ha mindenki betartja a KRESZ-t, nincs probléma. Elmondta, hogy a villamosban keletkezett eddigi legnagyobb kár hét és fél millió forint volt, ekkor is egy személygépkocsi sofőrjének szabálytalansága volt az ok.
- Jelenleg hat karambolos villamosunk van, ez nagyon sok – mutatott rá az igazgató –, azaz a tizennyolc járműnek a 30 százaléka sérült. Amikor a spanyol céggel garanciális szerződést kötöttünk, egy javítandó és egy karambolos járművel kalkuláltunk – ehhez képest most hatról kell beszélnünk. Ez komoly problémákat okoz, annyi engedményt tudunk tenni, hogy a csupán esztétikai hibás villamosokat kiengedjük a forgalomba.
Az igazgató hozzátette, a pályázati vállalások miatt a kettes vonalán régi típusú villamosok csak nosztalgia járatként, vagy más rendkívüli esemény kapcsán közlekedhetnek, ezért nagyon fontos lenne a további baleseteket elkerülni.
A teljes beszélgetést megnézheti itt:
Dehir - Esti Közelkép 2016-03-16
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)