Teljes a flotta: átadták az utolsó Mercedes-buszt, hamarosan kezdődhet a gyártás a debreceni üzemben – fotókkal, videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2019.04.12. 11:38 | Frissítve: 2019.04.12. 14:46
A teljesítési határidő lejárta előtt, ünnepélyes eseményen adta át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN Buszpark Kft. számára készre szerelt 50 Mercedes-Benz Conecto Next Generation városi szóló autóbusz utolsó ütemben elkészült 17 darabját.
Az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. átadta Debrecenben a VOLÁN Buszpark Kft. számára azt a 17 darab Mercedes-Benz Conecto Next Generation városi szóló autóbuszt, amelyet a vállalat az összesen 50 darabból álló megrendelés utolsó ütemében szerelt készre.
Fotó: Miskolczi János
A debreceni buszgyártó cég az EvoBus Hungária Kft-vel szorosan együttműködve, a szállítási ütemezést betartva március közepétől folyamatosan helyezte forgalomba az alacsonypadlós járműveket, az utolsó modellek kulcsait pedig az április 24-i vállalt határidő előtt, ünnepélyes keretek között nyújtotta át Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója Ungvári Csabának, a Volánbusz Zrt. üzemeltetési-vezérigazgató helyettesének.
Az átadott 50 gépjármű a regionális közlekedési társaságok járműállományát erősíti tavasztól.
A VOLÁN Buszpark Kft. 17 milliárd forintot meghaladó értékben összesen 201 darab modern, a mai kor elvárásait is kielégítő autóbusz beszerzésére írt ki nyílt közbeszerzési eljárást 2018 nyarán. A pályázaton sikerrel szerepelt az Inter Traction Electrics Kft. és a Merkantil Bank közös ajánlata.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Volánbusz elvárásaihoz mérten tudtuk teljesíteni a szerződésben meghatározott feltételeket. Fontos lépés volt gyárunk életében ez az ötven járműből álló flottabeszerzés, a terveink alapján a későbbiekben csuklós buszok készre szerelését is végezhetjük majd. A most átadott autóbuszok jelentős magyar hozzáadott értékkel készültek, de hosszútávon a készre szerelés esetében elérhetjük a kiemelkedően magas, akár negyven-ötven százalékos arányt – mondta el Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója. –
Emellett áprilistól kezdhetjük el a sorozatgyártást is a debreceni üzemünkben, heti rendszerességgel érkeznek majd az alvázak a spanyol Mercedes-Benz gyárból, s hamarosan új kategóriákban is bemutatunk egy-egy prototípust.”
Az ünnepélyes buszátadót követően Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár beszédében elmondta, az Innovációs és Technológiai Minisztérium elvárásai szerint a közösségi közlekedésnek utasbarátnak, innovatívnak, fenntarthatónak, integráltnak és rugalmasnak kell lennie.
„A legfontosabb igény természetesen az, hogy az ágazat minél jobb minőségű szolgáltatást kínáljon a felhasználók számára. A mobilitási igényeket úgy kell kiszolgálni, hogy a kínálat versenyképes legyen az egyéni megoldásokkal, az autózással szemben. E törekvés valóra váltásában újabb jelentős eredmény a félszáz korszerű, minden elvárásnak megfelelő autóbusz forgalomba állása.”
Ungvári Csaba, a Volánbusz Zrt. üzemeltetési-vezérigazgató helyettese beszédében hangsúlyozta: „A Volán társaságok a helyközi és távolsági közlekedésen túl elkötelezettek a helyi közlekedés magas színvonalú kiszolgálása mellett is. Ezt bizonyítja, hogy országszerte hatvanhat településen látjuk el a közszolgáltatási feladatokat, és azon dolgozunk, hogy folyamatosan bővítsük együttműködéseink körét.
Ebben nagy segítségünkre lesznek a most átvett új, modern autóbuszok, melyek komoly változást hoznak mindannyiunk életébe, és meggyőződésem, hogy elnyerik utasaink tetszését is.
A korszerű járművek Szegeden, Kecskeméten, Szolnokon, Egerben, Salgótarjánba és Hatvan elővárosában állnak forgalomba.”
A Mercedes-Benz Conecto Next Generation városi szóló autóbuszokról
A járművek 12 méter hosszúak, 2,5 méter szélesek és klímával 3,1 méter magasak, önsúlyuk specifikációtól függően 10.780-11.019 kilogramm, megengedett össztömegük 19.000 kilogramm. A gépkocsik teljes befogadóképesség 102 fő, a fix ülőhelyek száma 26. Kerekesszékkel a középső ajtónál lehet utazni, a felhajtást mechanikus rámpa segíti. A 2-2-2 ajtóképletű, teljesen alacsonypadlós modellek (320 milliméter a belépő magasság) megfelelnek a legmagasabb környezetvédelmi és emissziós normáknak. A gépkocsikat 6 hengeres, 7,7 literes, 220 kW maximális teljesítményű, 1200 Nm nyomatékú, EURO6-os dízelmotorral, és 6 fokozatú ZF EcoLife automata váltóval szerelték. Műszaki kialakításuk tartalmazza a Mercedes-Benz autóbuszain megszokott járműbiztonsági és menetstabilizációs rendszereket. A belső burkolat alumínium és üvegszál erősítésű műanyag elemekből áll. A járművek specifikációi igazodnak a megrendelői igényekhez, felszereltségük tehát változó lehet.
HOZZÁSZÓLÁSOK (3)
Senor
De legalább ezek “teljes alacsonypadlós modellek”, ja és “2-2-2 ajtóképletűek”. Ami meg nálunk szaladgál, elektromos verzió, csak félig-meddig alacsonypadlós. Ha le akarsz ülni, előtte le kell küzdened egy hatalmas botlatót. A hátsó, egyszárnyú ajtón keresztül történő le- és felszállást pedig kizárólag mászótárs és biztosítókötél igénybevételével ajánlott végrehajtani!
Kot Nyeles kitiltva
Ahogy autók között az új autó, úgy a buszok között is az új busz a legjobb. :-) De, hogy kekeckedjek egy kicsit a videó riport tartalmával is: nem értem, minek használnak túlzó jelzőket, mint például a "legmodernebb digitális műszerfal" kifejezést. Pont a Mercedes az, ami új autóiban már full-LED kijelzőket használ a műszerfalon, míg itt szemmel láthatóan is minden mutató hagyományos, mechanikus. Szerintem felesleges az ilyen csúsztatások alkalmazása, mert ezzel a cikkíró a cikk egyéb részeinek a hitelességét is kockáztatja.
liceum
Jók ezek a buszok, én már ültem az egyiken! Lassan előbb tehetik ki a Mercedes emblémát a városra mint a BMW-ét! (vagy majd egyszerre?:) A második buszgyár építését mikor kezdik el a Déli-Ipari parkban?