Sokan nem tudtak tévézni és internetezni a UPC debreceni előfizetői közül a hétvégén
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2013.08.11. 15:32 | Frissítve: 2013.08.12. 11:34
Debrecen – Nem lehetett tévézni, szünetelt az internet is szerte a városban. Mi van ilyenkor? Kap kompenzációt az ügyfél?
Megszoktuk, hogyha egy szolgáltatásért fizetünk, s nem is keveset. Sokan bosszankodva vették tudomásul Debrecenben először pénteken este, majd szombaton reggel is, hogy nem tudnak tévézni. Órákon keresztül szünetelt ugyanis a szolgáltatás a UPC-nél a városban többfelé is.
Az analóg csatornákon a szokásos "hangyainvázióval" lehetett találkozni. Akinél digitális adás van, ott pedig a képernyőn csak egy feliratot lehetett látni, ami arról tájékoztatta az előfizetőket, hogy nincs jel, s ellenőrizze a néző a médiaboxot, rendben vannak-e a kábelek. Automatikus reakció ilyenkor, hogy az ember eleget tesz az utasításoknak, elkezdi dugdosni a kábeleket, ki- majd bekapcsolja a boxot, remélve, hogy újra helyreáll az adás. Ezek a módszerek azonban hasztalanok voltak. Mint kiderült, nem csak a televíziós szolgáltatással, hanem az internettel is voltak problémák, néhány háztartásban még vasárnap reggel sem működött a hálózat úgy, ahogy kellett volna.
Megkerestük a UPC-t, hogy megtudakoljuk, mit gondolnak erről. Szűcs Lászlót, a cég szóvivőjét tudtuk elérni, aki azt mondta, nem kapott előzetes tájékoztatást a meghibásodásról, s közölte, valószínűleg kisebb probléma lehetett, egy nagyobb üzemzavar esetén ugyanis részletesen tájékoztatják őt is.
- Pénteken háromnegyed tíz körül következett be a szolgáltatás kihagyás Debrecen Ebeshez közeli részén, de Ebesen is tapasztalták a hibát az előfizetők. A törzshálózatra a jeleket továbbító optikai berendezés áramellátásáért felelős egység hibásodott meg. Vasárnap kora délutánra mindenhol helyreállt a szolgáltatás. A hiba Debrecenben csaknem háromezer háztartást érinthetett - nyilatkozta a Szűcs László.
Az, hogy egy probléma kisebb vagy nagyobb, az persze látszólag megítélés kérdése. Azok a nézők viszont, akik havonta több mint tízezer forintot fizetnek azért, hogy zavartalanul, megfelelő minőségben élvezhessék a televíziós műsorokat és fennakadás nélkül használhassák az internetet, joggal háboroghatnak. Ahogy olvasónk is megjegyezte, aki a Dehir.hu szerkesztőinek figyelmét felhívta az esetre, "felháborító, hogyha az ügyfél netán három napot csúszik a havi számla befizetésével, azonnal büntetést kap a szolgáltatótól, máris késedelmi díjjal fenyegetik, ilyenkor meg még tájékoztatást sem kap, hogy mi történik, meddig tart a zavar, a leállás, mikor lesz újra rendes szolgáltatás a területen".
A cég szóvivőjétől megkérdeztük, számíthatnak-e valamilyen kompenzációra az előfizetők. Szűcs László kiemelte, a jogszabályban meghatározott javítási határidőn belül hárították el a hibát, így a céget nem terheli semmilyen kárpótlás megfizetése. Hozzátette, ez az üzemzavar nagyon ritkán fordul elő, a rendszert ugyanis folyamatosan ellenőrzik, karbantartják, időnként cserélik is, mivel a meghibásodott egységnek van egy meghatározott élettartama, amin túl már nem működik megfelelően.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)