Pappné Gyulai Katalin: csak pletyka, hogy az energiaválság miatt átállunk online oktatásra – videóval
Szerző: Dehir | info@dehir.hu Közzétéve: 2022.09.09. 08:20 | Frissítve: 2022.09.09. 19:58
Debrecen - A Debreceni Tankerület vezetője arról is beszélt, hogy a debreceni tankerület iskoláiban száz százalékos a szakos ellátottság.
Egy hete csengettek be az iskolákban, a Debreceni Tankerületi Központ idén is több fejlesztéssel készült az új tanévre. Az elmúlt évek sikereiben jelentős szerepe volt Pappné Gyulai Katalinnak, aki szeptember végével távozik a tankerület éléről. A szeptember 29-ével nyugdíjba vonuló igazgató szakmáról, magánéletről, múltról és jelenről is beszélt a Debrecen Televízió Közügy című műsorában.
Pappné Gyulai Katalin
A tavaly Debrecen Város Pro Urbe-díjával is kitüntetett igazgató az idei tanévkezdésről elmondta: zökkenőmentesen indult el az oktatás, hiszen a „szakos ellátottságuk” száz százalékos, azaz minden gyermeket megfelelő szakképzettségű pedagógus fog tanítani. És mindenki munkával kezdte el a tanévet.
A szokásos tisztasági festéseken kívül 1,6 milliárd forintot fordítottak az intézményeik egy részére. Ezeket a nagyobb volumenű munkákat jelentették, amiket például a Petőfi, a Vénkerti, a Medgyessy, illetve a Bocskai iskolában és a Gulyás Pál Kollégiumban végeztek el.
Közel 21 ezer gyermek kezdte meg a tanévet a kerületben, 2800 közalkalmazott, illetve kormánytisztviselő segíti a munkát. A Debreceni Tankerületi Központ 2017-ben alakult, így öt esztendő eredményeire lehet most visszatekinteni.
– Az eltelt öt esztendő átlagában elmondható, hogy az általános iskolákban tanuló diákok több mint 21 százaléka kitűnő eredménnyel hagyta el az intézményt – hangsúlyozta az igazgató.
- A középiskolásoknál pedig ez a szám több mint 13 százalék. Szép eredmény az is, hogy gyermekeink mintegy 1200 első vagy második helyezést produkáltak nemzetközi versenyeken, továbbá körülbelül ötezren végeztek az első tízben hazai mezőnyben - sorolra.
Pappné Gyulai Katalin hozzátette: a diákok több mint hetven százaléka minimum egy nyelvvizsga birtokában hagyta el a középiskolát. Az általános iskolások közül pedig több mint háromszázan végeztek úgy, hogy rendelkeztek középfokú nyelvvizsgával – sőt két gyerek a felsőfokút is letette.
Az igazgató rámutatott: pedagógusnak alapvetően az megy, aki szereti a gyerekeket, de a Klebelsberg-ösztöndíj már az egyetemi hallgatóknak nyújt lehetőségeket, hiszen tudhatják, hová fognak érkezni, megismerik a közösséget.
- És ebben van a varázs – hangsúlyozta Pappné Gyulai Katalin. - Mert egy közösségben élni és azért tenni, együtt jár a pedagógusi hivatással.
Az igazgató az energiaárak növekedésével kapcsolatban kijelentette: „folyosói pletyka” csupán az online oktatás bevezetése,
hiszen a koronavírus-járvány idején megtapasztalhattak, milyen negatív hatást váltott ki a gyerekekből a közösségi élet hiánya. A költségvetésüket az eredeti előirányzatra vonatkozóan készítették el, de már korábban is elvük volt a takarékosság.
- Tizennégy olyan intézményünk van, amelyikben energetikai felújítást hajtottak végre. - mutatott rá az igazgató. - Azt is felmértük, hol, mivel fűtünk. Például hőszivattyús rendszerrel öt intézményünk működik, ám ezek a 2022/23-as tanévre már megvásárolták az elektromos áramot.
Vizsgálják továbbá az intézményvezetőkkel és a Hőszolgáltatóval együtt az épületekben a fűtés „szakaszolását” annak megfelelően, hogy hol tartózkodnak a gyerekek egész nap és hol keveset.
Pappné Gyulai Katalin négy évtizedes pályafutása összegzéseképpen elmondta: mindennek alapja a csapat, hiszen egyedül eredményeket elérni nem lehet.
- Bárhová is veti az embert az élet, vezetőként elsődleges feladat nagyon jó csapatot építeni – hangsúlyozta.
- Ez nekem sikerült a tankerületnél is, ahol gyakran vadludaknak neveztem magunkat. Az a csapat ugyanis, amelyik közös irányt követ és áthatja az összetartozás érzése, hamarabb és könnyebben célba ér, mert egymás húzóerejét kihasználva haladnak előre.
Pedagógusként a legemlékezetesebb pillanatként arra emlékszik vissza, amikor egy gyerek, miután hónapokig meg sem szólalt az iskolában, februárban meghúzta a szoknyáját és azt mondta: figyelj, el tudom olvasni. Vezetőként pedig a gyermekek eredménye és egy-egy iskola felépülése jelentett számára felemelő élményeket.
A teljes beszélgetés meghallgatható itt: