Óriási tereprendezéssel indul be igazán a debreceni BMW-gyár előkészítése – fotókkal
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2019.03.11. 22:08 | Frissítve: 2019.03.12. 14:34
Debrecen - Megvan a kivitelező: hamarosan megindulnak a munkagépek, rengeteg földet mozgatnak majd meg.
Mint ismert, Debrecenben épít gyárat a BMW, s ezzel több mint ezer új munkahely jön majd létre a városban. Az új üzemben évente 150 ezer jármű gyártására lesz kapacitás. Az új gyár 560 focipályányi területen épül majd fel az Észak-nyugati Gazdasági Övezetben, Kismacs és Nagymacs között.
Fotók: Miskolczi János
A terület előkészítését a város végzi el, ezt követően vásárolja majd meg azt az autóipari óriás.
A területen már befejeződött a lőszermentesítés, és folyik a régészeti feltárás. A régészeknek nyár elejére kell végezniük a munkákkal, de abban bíznak, hogy korábban fejezik be a feltárást. Eddig két szarmata település nyomaira bukkantak.
Az önkormányzat folyamatosan írja ki a közbeszerzéseket a közművesítési munkákra, melyek közül van olyan is, melynek már eredménye is van. Az áramellátást például az E.ON Tiszántúli Áramhálózati Zrt. építheti ki nettó 3 milliárd 337 millió forintért.
Egy, a Közbeszerzési Értesítőbe most feltöltött dokumentum szerint
az egyik legnagyobb megbízásnak is megvan a nyertese.
A gazdasági övezetben található közel 400 hektár területű telek bel- és csapadékvíz elvezetésének kialakítását földmedrű csatornákkal és drénrendszerrel, valamint a hozzá kapcsolódó tereprendezési munkákat a Market Építő Zrt. végzi majd el nettó 22,3 milliárd forintért. A felhívásra jelentkezett még a Duna Aszfalt Zrt. és a He-Do Kft. is, de a pályázataikat érvénytelennek nyilvánították.
A kivitelezővel március 19-én köt szerződést a debreceni önkormányzat, utána kezdődhet el a tervezés, majd a kivitelezés. A szerződés szerint a munka első ütemét idén szeptember 30-ig, míg a második ütemet 2020. április 30-ig kell befejeznie a nyertes cégnek.
A cégnek többek között 393 ezer köbméternyi árkot kell készítenie, 145 ezer köbméter zárt víz elvezető rendszert kell kiépítenie, 1 millió köbméter humuszt kell leszednie és elterítenie a területen. A töltés kiépítése mellett monitoring kutakat is kell majd fúrnia a társaságnak.
A Market Zrt. egy másik jelentős debreceni beruházásban is kivitelező,
ők építik a Krones AG gyárát a Déli Ipar Parkban; az ugyancsak német vállalat ötszáz új munkahelyet teremt majd a városban.
A BMW egyébként a napokban közölte, hogy hamarosan karrieroldalt indít majd, s idén elkezdi meghirdetni debreceni állásait. A német autóipari óriás Debrecen új irodaházában, a Forest Offices Debrecenben is irodaterületet bérel majd.
A BMW a debreceni gyárát több mint egymilliárd euróból építi majd fel,
a beruházást a magyar állam 12,3 milliárd forinttal támogatja.
A terület korábbi tulajdonosaitól folyamatosan vásárolta fel a földeket az önkormányzat. Azoknak a gazdálkodóknak, akik továbbra is mezőgazdasági tevékenységet szeretnének végezni, a város cseretelket ajánlott fel. Ennek érdekében az önkormányzat a közelben 300 hektár, ugyanolyan jó minőségű földet vásárolt fel.
A napokban Debrecen városa a BMW-vel együtt az év legnagyobb volumenű zöldmezős beruházása díját nyerte el a Nemzeti Befektetési Ügynökségtől.
HOZZÁSZÓLÁSOK (12)
Hornyik
Ha nem lesz kifizetve a lent említett debreceni cég akkor annak híre lesz. Majd fél év múlva meglátjuk, gondolom nekem lesz igazam abban is.
Hornyik
Na akkor kinek is lett igaza??? https://www.dehir.hu/debrecen/tizenot-regeszeti-lelohelyet-fedeztek-fel-a-leendo-debreceni-bmw-gyar-helyen/2019/03/21/ Ahogy látszik is a videón a Nagymester Kft hordja a földet. Kot nyeles és Debreceni Polgár azt hiszem tusé nekem! :D :D Kot Nyeles maga hazudozott a múltkor a Laktanya utcai felújításról, térkőről hablatyolt....Járdalap volt.., illetve azóta a járda cseréje teljesen megtörtént, ami aszfalt lett.
Debreceni Polgár
Kedves Hornyik! Persze, hogy lesznek helyi alvállalkozók, de ha kicsit is ismeri a körbetartozás és a kivitelezési mutyi szavakat, akkor tisztában van azzal is amit Kot Nyeles írt. Alvállalkozó pici pénzért dolgozik és imádkozhat mellette, hogy egyáltalán meg is kapja. Meg kell nézni a Forest Offices épületét és környezetét. Lehet, hogy Leed minősítést nyert, de ahogy az egyes kivitelezések el lettek végezve, az azért bicskanyitogató.
Kot Nyeles kitiltva
Hornyik, maga múltkor már bemutatkozott az ordas hazugságával, így most nem kérünk az okoskodásaiból. Az alvállalkozók - aki vett részt fő- és alvállalkozói keretek közt hasonló munkálatokban, az tudhatja - gyakorlatilag töredék pénzért csinálják meg azt, amit a fővállalkozó elvállalt. Így az igazi haszon a fővállalkozónál marad, aki pont, hogy nem debreceni lesz ebben az esetben sem. Nincs ezen mit ragozni, más beruházásokra mutogatni (ahogy a kormány szokott volt "emút nyócévezni"), hanem erről a konkrét, azaz a BMW-hez kapcsolódóról kell most beszélni, mert ezzel lett legutóbb behülyítve a jónép.
Hornyik
Először is a Duna Aszfalt is kormány közeli. Másodszor az alvállalkozók még lehetnek helyiek. Sőt biztos több alvállalkozó lesz fizikailag a helyszínen, mint fővállalkozó. Harmadszorra a Kevièp vagy a Hunèp is nyert már több pályázaton. Jelenleg is épül a Fürdő és a Nemzetközi Iskola. Amiket a Hunèp èpít. Gondolom ha ők nyertek volna, akkor meg az lenne a probléma, hogy "Kósa közeli " cégek. Szerintem a két debreceni cég nem is ilyen jellegű munkákat végez. Ez inkább föld munka, alapozás és útèpítès stb. Talán a Nagymester Kft vagy D-profil lenne rá alkalmas. Szerintem alvállalkozókènt meg is fognak jelenni.
Gémesi Gábor
Debreceniek kellene, hogy kapják. Más kérdés, hogy még nincs kész a gyár. Nincs vállalkozó és kivitelező az összes munkafolyamatra. Remélem minél több debreceni lesz köztük!
Debreceni Polgár
Önnek is joga van tudni, hogy a BMW építkezési beruházásai, nem a helyi vállalkozókat, hanem Orbán Viktor közeli barátait gazdagítja.
Kot Nyeles kitiltva
A 22 milliárdos muinka természetesen egy NEM debreceni cégé lett. Ennyi. Szemben a város vezetőinek szavaival, hogy itt most majd a debreceni cégek kapják a megrendeléseket és a haszon is nálunk marad, teljesen nyilvánvaló volt, hogy a megrendelések és a nagy pénzek nem maradnak itt, hanem "talicskán tolják" majd azt el a haverok Budapestre.
Gémesi Gábor
Lőrinc nem Isten. Mindenhol nincsen. Csak majdnem :)
Gémesi Gábor
A BMW sokat segít, de mindent nem old meg. Számos probléma megmarad: szegénység, alkoholizmus, roma-magyar együttélés nehézségei.
Gémesi Gábor
A BMW valóban nagy eredmény és elismerés Debrecennek. Minden debreceninek. Az ellenzékieknek is.
Debreceni Polgár
"...A gazdasági övezetben található közel 400 hektár területű telek bel- és csapadékvíz elvezetésének kialakítását földmedrű csatornákkal és drénrendszerrel, valamint a hozzá kapcsolódó tereprendezési munkákat a Market Építő Zrt. végzi majd el nettó 22,3 milliárd forintért. A felhívásra jelentkezett még a Duna Aszfalt Zrt. és a He-Do Kft. is, de a pályázataikat érvénytelennek nyilvánították...." - Ahogy azt sejteni lehetett, kiosztották a haveroknak a mézesmadzag rájuk eső részét. Mészike nem nyert valamit? Vagy övő lesz majd a vasúti rész?