Megkönnyíti a közlekedést Debrecennél az új négylevelű lóhere – fotókkal, videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2022.03.23. 11:10 | Frissítve: 2022.03.23. 12:56
Debrecen - Szerdán átadták az M35-ös sztráda és a 354-es főút kibővített csomópontját.
Januárban arról számoltunk be, hogy a befejezéséhez közelít az M35-ös autópálya és a 354-es főút, azaz az északnyugati elkerülő út csomópontjának átépítése. Akkor a Dehir.hu érdeklődésére a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. arról tájékoztatott, hogy már csak a koronaéleken kívüli vízépítési, illetve tereprendezési munkák maradtak hátra.
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
Mint ismert, az M35-ös autópálya és a 354-es főút csomópontja eddig egy úgynevezett trombita alakú csomópont volt, amit egy teljes értékű, lóhere alakú csomóponttá alakítottak át. Ezzel gyakorlatilag sztrádaösszeköttetést kapott az Észak-nyugati Gazdasági Övezet, melyben a BMW építi majd fel a gyárát, emellett száz hektáron az autóipari óriás beszállítói telepednek majd meg.
A szerdai átadáson Papp László úgy fogalmazott, olyan léptékű közlekedésfejlesztési folyamatoknak vagyunk részei, amelyek Debrecen és a régió fejlődését évtizedekre fogják meghatározni.
- Nem kisebb célt tűztünk ki magunk elé, mint hogy Debrecen és térsége legyen a 21. század egyik nyertese, rohamléptekben haladunk a cél felé
– hangsúlyozta a polgármester. Mint mondta, az a fejlesztés, amit ma átadtak, szoros összefüggésben van a város gazdasági tevékenységével. A leendő BMW-gyár már építési fázisában van, annak ez a legfontosabb közlekedési csomópontja.
- Ez a csomópont a következő években a város, a régió egyik legjelentősebb gazdasági övezetének a közlekedési kiszolgálását tudja majd biztosítani – erősítette meg.
Azonban hangsúlyozta: az Észak-nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó közlekedési fejlesztéseket nem kizárólag az iparterület érdekében tervezték meg.
- Ezek a fejlesztések jelentős mértékben kapcsolódnak be Debrecen általános közlekedési rendszerébe. Minden fejlesztésnek megvannak a lakosságszempontú vonatkozásai is – szögezte le Papp László.
Mint mondta, ezen túlmenően egyéb más nagy jelentőségű fejlesztések is zajlanak. Emlékeztetett arra, hogy néhány hete indították el a 33-as főút, a Balmazújvárosi út kivezető szakaszának 2x2 sávosítását a körforgalmi csomóponttal, megfelelő kapacitásbővítéssel, kerékpárbővítéssel. A gazdasági övezetnek egy nagyléptékű körútrendszere épül ki, s a terület nyugati oldalán Nagymacs településrész közvetlen kapcsolatot kap az autópályával.
Kiemelte, a csütörtöki közgyűlésen döntenek arról, hogy azt a tanulmánytervet, amit a város elkészíttetetett az M35-ös autópálya és a 35-ös főút összeköttetése kapcsán, átadják-e a NIF Zrt. részére, amely lehetőséget nyújtana arra, hogy továbbgondolja az összeköttetést.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese a beruházás műszaki paramétereit ismertette. Hangsúlyozta, a legnagyobb érdeme a csomópontnak, hogy minden irányból minden irányba lehetővé teszi a közlekedést. A csomópont átalakítását a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. végezte 4,4 milliárd forintból.
- Ez a munkavégzés tavaly februárban indult el, idén januárban már az ideiglenes forgalombavétel megtörtént, hiszen a NIF Zrt. azt az elvet követi, hogy a lehető leghamarabbi részbeni forgalomlehetőséggel is éljenek az autósok, hiszen ez is segíti a közlekedést – fogalmazott.
Hangsúloyzta, ennek a beruházásnak a hálózati jelentősége, a teljes közlekedési struktúrára gyakorolt hatása azonban sokkal jelentősebb annál, mint amit a műszaki paraméterek vagy az összeg jelenthet.
- Ezzel új dimenziók nyílnak az iparfejlesztés területén, a város megközelítése és elkerülése terén is
– tette hozzá. Elárulta, a csomópont józsai párja már 75 százalékban elkészült, néhány hónap múlva azt is átadják. A 33-as út kivitelezése már látványos munkafázisokban van, és vasútfejlesztés is zajlik a térségben.