Közösen mutatnának jó példát a debreceni üzleti szolgáltató szektor tagjai
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2021.12.02. 08:10 | Frissítve: 2021.12.02. 08:58
Debrecen - A Debrecen BSC Kerekasztalt alkotó kilenc vállalat együtt csatlakozott a Kék Vödör akcióhoz. A cégek bíznak abban, hogy inspiráló hatással lesz ez a tevékenység a régióban élőkre.
A Debrecen Business Service Centers Kerekasztal egy együttműködési megállapodás kilenc, Debrecenben jelen lévő cég között, akik felismerték, hogy hatékonyabban kell érvényesíteniük a közös érdekeiket, ezáltal a város, illetve az oktatási intézmények teljes értékű partnereivé válva. A kerekasztal vállalatai kiemelt feladatnak tekintik a társadalmi felelősségvállalást: ebben az évben a Dorkász Szolgálat Alapítvány több mint egy évtizede működő adományozásához, a Kék Vödör akcióhoz csatlakoztak. Az együttműködésről és az adventi jótékonykodásról beszélt Hosszu Róbert, az NI Hungary ügyvezető igazgatója és Szmolinka Zsolt, a United Call Centers Kft. ügyvezetője a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorában.
Hosszu Róbert elmondta, bár Debrecenben több mint egy évtizedes múltja van az üzleti szolgáltatóköpontoknak, ez a fajta ipari szegmens nem ismert mindenki számára a régióban. Ezért fogott össze három évvel ezelőtt hét vállalat, hogy közösen tegyék ismertebbé és közérthetőbbé ezt a területet.
- Ma már kilenc vállalat az, amely a saját brandjét a háta mögé téve, egy nemes ügyet közösen képviselve próbálja azt segíteni, hogy a jövő tehetségei minél inkább megismerjék ezt a fajta nemzetközi karrierutat
– tette hozzá az NI Hungary ügyvezető igazgatója.
Hosszu Róbert arról is beszélt, hogy több sikeres programot is indítottak: az egyetemi kurzusokon több mint ötszáz diákot tudnak elérni évről évre, a középfokú oktatás szintjén pedig egy akkreditált tanárképzés keretében mutatják be a pedagógusoknak ezt az ipari szegmenst – a tanárok pedig a diákoknak adják át mindezt.
- Mindez az országban egyedülálló, mivel önzetlen munkában vesz részt kilenc vállalat, ugyanakkor ez nemzetközi szinten is feltűnést keltett – mondta, utalva arra, hogy európai elismeréseket is kapott már a Debrecen BSC Kerekasztal.
Szmolinka Zsolt azt mondta, ötezren dolgoznak ebben az üzleti szektorban, az egyetemi kurzusokon és pályaorientációkon pedig ugyancsak ötezer diákot érnek el, úgyhogy „a siker tapintható”.
- Akár az NI-ra, akár a többi tagvállalatra gondolva szignifikáns növekedésen mennek keresztül. Ahhoz, hogy ezt meg tudjuk teremteni, szükség van ezekre a tanulókra, akik majd itt fogják hasznosítani azt a tudást, amit a kurzusainkon is megszereznek
– mutatott rá az ügyvezető.
Kiemelt szerepe van a társadalmi felelősségvállalásnak
- Nagyon fontos, hogy ez ne csak egy ünnepnapkor jelenjen meg, hanem egész évben tartsuk szem előtt, hogy vannak rászorulók, akikért igenis tudunk tenni – hangsúlyozta Szmolinka Zsolt.
Hozzátette, nemcsak anyagiakban járulnak hozzá a kék vödrök megtöltéséhez, hanem az összeállításban és a szállításban is segítenek a Dorkásznak.
Hosszu Róbert szerint emellett az is fontos, hogy inspirálni tudják a dolgozóikat és rajtuk keresztül a régióban élőket arra, hogy figyeljünk egymásra.
- Ahogyan változott a világ, vagy például a járvány is milyen nehézségeket hozott, ez a szemlélet most felértékelődik, és az, hogy kilenc nagyvállalat önzetlenül összefog és még ebben is együtt próbál lépni, nagyon inspiráló tud lenni és erre nagyon büszke vagyok – mondta az ügyvezető igazgató.
Szmolinka Zsolt hozzátette, bízik abban, hogy ez az edukáció, amit most elkezdtek 5 vagy akár 20 év múlva is érvényes lesz és nem csak egy egyszeri összefogásról és inspirációról van szó.
A teljes beszélgetés az alábbi videóban tekinthető meg: