Kósa Lajos: ha a Wizz Air sikeres lesz, jönnek a többiek is
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2012.02.16. 12:22 | Frissítve: 2012.10.16. 14:16
Debrecen – Sokkal könnyebben tárgyal a város új légitársaságokkal a Wizz Air érkezésével – mondja Kósa Lajos. Példaként a Lufthansát említette.
Amint arról beszámoltunk, hetente három (hétfőn, szerdán és pénteken) járatot indít június 18-ától a Wizz Air Debrecenből a londoni Luton repülőtérre.
„Egy sor gazdaságfejlesztési programunk egyik kiindulópontja, hogy legyen Debrecenben repülőtér, és onnan induljon kereskedelmi járat valamelyik nagy európai központba. Régóta küzdünk ezért. Korábban az OLT-tal, majd a Malévval volt kísérlet, de ott az internetes foglalási rendszerre nem tudtunk rákerülni, ez volt a fő oka, hogy azok a járatok megszűntek” – mondta Kósa Lajos polgármester a Debrecen Televízió Köz-ügy című műsorának felvételén.
A polgármester felidézte, hogy négy-öt éve már keresték a kapcsolatot a fapados légitársaságokkal, de azok akkor még úgy gondolták, a piac nem érett meg egy debreceni járat indítására. Azóta változott a helyzet; a Wizz Airrel tavaly novemberben indultak a tárgyalások, s rögtön heti három járat indításáról döntött a fapados légitársaság vezetése.
„Nagyon sok egyetemista tanul Debrecenben, s nagyon komoly előrehaladás volt a magas hozzáadott értékű ipar és szolgáltató szektor fejlődésében, az IT Services-től a National Instruments-en át a TEVA-ig, akik mind repülőjáratot igényeltek, így megérett a helyzet arra, hogy ezt a Wizz Air bevállalja” – mondta Kósa Lajos, aki hangsúlyozta, hogy a Wizz Air a saját pénzét kockáztatja, míg a korábbi próbálkozások a város intenzív támogatásával folytak.
Debrecennek a polgármester szerint most az az érdeke a városnak, hogy Debrecent mint célállomást „minden erővel” reklámozzák, erre a költségvetésben el is különítettek forrást. „Erre a járatra lehet alapozni azt a gyógyturizmust, amiről már nagyon sokat beszéltünk, ezért igazi áttörés ez a kereskedelmi járat.”
A polgármester a londoni repülőtérről szólva kiemelte, hogy Lutonból több mint 250 európai város érhető el, a légikikötő forgalma már nagyobb, mint a Ferihegyé volt a Malév fénykorában. Onnan azonban elsősorban Európába lehet repülni, így ha valakinek tengerentúli a célállomása, annak Lutonból el kell jutnia majd a Heathrow-ra vagy a Gatwickre.
Mivel évente a régióból körülbelül másfél millió ember utazott ferihegyi indulással, Kósa Lajos szerint a célként kitűzött évi 50 ezres utasszám könnyen teljesíthető, s ebből lehet továbbfejlődni, s „akkor majd jönnek a többiek is.” A polgármester elmondta, erre már láttak is kezdeményezéseket. „Mihelyt világossá vált a versenytársak számára, hogy a Wizz Air indul, azonnal megindult az érdeklődés, hogy hoppá, itt más lehetőségek is vannak, s ki-ki a saját repülőterére tudja vinni az utasokat.” Kósa Lajos a Lufthansát és Münchent említette példaként, „mely sokkal elérhetőbb most, mintha szűzen kezdtük volna a tárgyalásokat.”
A teljes beszélgetést Kósa Lajossal itt tekintheti meg.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)