Kósa Lajos elmagyarázta, hogyan indulhat el a Debreceni Főpályaudvar építése – videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2018.01.24. 09:30 | Frissítve: 2018.01.24. 09:42
Debrecen – Új árbecslés készül, amit a miniszter szerint egy gyors közbeszerzés követ, s tavasszal vagy kora nyáron indulhat a munka.
Mint ismert, három cég, illetve konzorcium pályázott a Debreceni Főpályaudvar felépítésére. Egyikük a Swietelsky Magyarország Kft., másikuk az SDDM Konzorcium, a harmadik pályázó pedig az Új Főnix Konzorcium.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. összegzése szerint a munkára az Új Főnix Konzorcium adta a legkedvezőbb ajánlatot, ők nettó 34 milliárd 359 és fél millió forintért vállalnák a főpályaudvar felépítését.
A Debreceni Főpályaudvar felépítésére eredetileg 21 milliárd forintot különítettek el a Modern Városok Programban.
Kósa Lajos, a Modern Városok Program végrehajtásáért felelős tárca nélküli miniszter a Debrecen Televízió Köz-ügy című műsorában elmondta, Debrecenben az intermodális csomópont kialakítása lesz a legnagyobb összegű beruházás.
Hozzátette, az eredeti értékbecslés két évvel korábbi, azóta az építőipari árak jelentősen emelkedtek.
„Kiírták a közbeszerzést, bejöttek az árajánlatok, s a kormány most azt akarja ellenőrizni, hogy az árajánlatok valósak-e, tehát tényleg alátámaszthatóak-e a piaci folyamatokkal és az áremelkedésekkel. Ezért a kormány most csináltat egy tervezői árbecslést, utána változatlan műszaki tartalommal kiírjuk a közbeszerzést. Miután a tartalom ugyanaz lesz, ez egy rövid folyamat lesz. Ha stimmel az árbecslés és a legkedvezőbb ajánlat a közbeszerzésen, akkor tudunk szerződést kötni. Számításaink szerint tavasszal, kora nyáron elkezdődhet a munka” – magyarázta a miniszter.
Kósa Lajos szerint az építőanyagok drágulása és az építőiparban dolgozók bérének emelkedése miatt elképzelhető, hogy a 34 milliárd forint a reális ár, de erre a kérdésre az új árbecslés után lehet majd biztos választ adni.
Felmerül, mi történik akkor, ha az új árbecslés megállapít egy reális árat, s a közbeszerzési eljárásban nem érkezik olyan ajánlat, ami ezzel releváns?
„Akkor megnézzük, hogy a különbség mennyi, s ha ez egy tűréshatáron belül van, akkor szerződést fogunk kötni. Ha nem, akkor még egy közbeszerzést fogunk kiírni”
– válaszolta a miniszter. Hozzátéve, hogy legfeljebb 15 százalékos többletet még tolerálna a kormány.
Kósa Lajos a műsorban a Modern Városok Program más fejlesztéseiről is nyilatkozott, a teljes beszélgetést az alábbi videóban nézhetik meg:
HOZZÁSZÓLÁSOK (1)
Debreceni Polgár
Kedves Kósa Úr! A hatalmas körítéssel elmondott körmondat, nem más, mint a hazugságok bővített formában előadott megfogalmazása. "...„Kiírták a közbeszerzést, bejöttek az árajánlatok, s a kormány most azt akarja ellenőrizni, hogy az árajánlatok valósak-e, tehát tényleg alátámaszthatóak-e a piaci folyamatokkal és az áremelkedésekkel..." - Ellenőrizni akarja? Na persze. Látszólagos ellenőrzés, nehogy még egy közvilágítás botrány legyen. "...Ezért a kormány most csináltat egy tervezői árbecslést, utána változatlan műszaki tartalommal kiírjuk a közbeszerzést. Miután a tartalom ugyanaz lesz, ez egy rövid folyamat lesz...." - Persze, hogy rövid lesz, mert a befutó már előre megvan. "...Hozzátéve, hogy legfeljebb 15 százalékos többletet még tolerálna a kormány...." - tolerálna?? Fog is.. Csak már ebből is érződik, hogy egy újabb kettes villamoshoz hasonló Konzorciumi vita fog kialakulni..