Kiírták a tendert a Nyíl utca és a Hadházi út csomópontjának átépítésére
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2020.10.01. 12:43 | Frissítve: 2020.10.02. 05:51
Debrecen - Jelzőlámpás kereszteződés épül nyolc hónap alatt Debrecen legutáltabb csomópontjában. A Bem téren is dolgoznak majd.
Folytatódik Debrecenben a közlekedési csomópontok átépítésének programja, melynek célja, hogy felgyorsítsák, egyben biztonságosabbá tegyék a közlekedést a városban.
Debrecen talán legutáltabb csomópontja a város és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében alakul át, a NIF most írta ki a közbeszerzést a Nyíl utca és a Hadházi út csomópontjának átépítésére. A csomópontban a forgalmasabb időszakokban nagyon nehéz ráfordulni a Hadházi útra, onnan kifordulni az a Nyíl utcára az Árpád tér irányába pedig szinte csak akkor lehetséges, ha egy előzékeny autós kiengedi a kanyarodó járművet, addig ott szobrozhat.
Ebben a csomópontban a polgármesteri hivatal korábbi közlése szerint
jelzőlámpás kereszteződés épül, a Bem tér felől egy egyenes és egy egyenes-balra sávval, a Hadházi út felől pedig lámpával irányított balra és jobbra sávval.
A felhívásra október 22-ig jelentkezhetnek a cégek, a tender szerint a nyertesnek nyolc hónapja lesz a munka elvégzésére.
Az eredeti terv a csomópontban még körforgalom kialakításáról szólt, ám a lakossági elégedetlenség miatt erre nem volt lehetőség.
Egy másik csomópont átalakítása is a munka része
A közbeszerzési felhívás szerint a munka része a Füredi út – Bem tér csomópontjának átalakítása is. Ezt azzal indokolják, hogy „a Nyíl utca – Hadházi út csomópont jelzőlámpás forgalomirányítási rendszerbe történő beillesztése, a, Bem téri csomóponttal történő összehangolása, továbbá a nagyvárosi belterületi környezet miatt felmerülő számos közműkiváltási feladat elvégzése, a közműszakaszok kiváltása csak egy ütemben végezhető el.”
A jövőben így egy jobbra kanyarodó sáv épül a Bem tér felől a Nyíl utca irányába, így marad két egyenes sáv a Simonyi út felé. A Simonyi út felől önálló jobbra kanyarodó sáv épül gyalogos járdasziget kialakításával a Füredi út irányába.
HOZZÁSZÓLÁSOK (19)
VéBé
Kot Nyeles kitiltva! Maximálisan egyetértek azzal, amit írtál, a Nyíl utca Bem téri torkolatáról. Ott mindenképpen kellene plusz (jobbra és balra kanyarodó) sávokat kialakítani, hely is lenne rá bőven. Ez a csomóponti átalakítás ebben a formába nem fogja megszüntetni a forgalmi dugókat. Kivéve, ha valami csoda folytán sikerülne összehangolni a Hadházi-Nyíl és a Nyíl-Bem tér kereszteződések lámpáit. A debreceni közlekedésirányítást ismerve, erre szinte semmi esély.
Kot Nyeles kitiltva
Amúgy az Egyetem téri körforgalom teljesen jó lenne, ha a gyalogos forgalom szabályozva, pontosabban korlátozva lenne. Minden nap ara járok többször, így számomra teljesen nyilvánvaló, hagy az amúgy folyamatosan haladni képes forgalmat rendre az Egyetem felől/felé igyekvő gyalogosok torpantják meg, akik (persze ezért nem bántható senki) természetesn nem egyszerre haladnak keresztbe a gyalogátkelőn, hanem libasorban, s mikor épp keletkezne egy kis hézag, hirtelen feltűnik egy másik gyalogos vagy egy kerékpáros - utóbbinak ráadásul fogalma sincs arról, hogy neki konkrétan épp, hogy STOP táblája van, és nem elsőbbsége.
Kot Nyeles kitiltva
Szerintem sem old meg semmit egy körforgalom, mert az árpád tér felől érkezők csúcsforgalomban simán megállnának a körforgalmon belül, amikor a Bem téri lámpa pirosat kap, így a Hadháziról a körforgalomba bemenni kívánók meg sem tudnak majd mozdulni. A szitu ugyanaz lenne, mint most, hogy az árpád tér felől jövők jóindulatára lenne bízva mindenki más. A megoldás az áteresztőképesség növelése lenne, amire van lehetőség. Ha bárki megnézi a helyszínen (vagy akár térképen), láthatja, hogy a hadházi végében lévő társasház és a vele szemben lévő könyvtár épülete között még bőven van hely két extra sáv kiépítésére. Mivel a forgalmat a Bem téri piros lámpa tartja fel, ide kell minél több, az árpád tér irányából érkező járművet befogadni. Ezt úgy lehetne megoldani, hogy az Árpád-tér irányából két csak egyenesen tovább menő sávot jelölnek ki, plusz egy dedikált balra kanyarodó sáv (a belváros felé) és egy dedikált jobbra kanyarodó sáv a Nagyerdő felé. És természetes úgy, hogy a kanyarodó sávok ne csak 10 méteresek legyenek, hanem egészen a Nyíl utcai kereszteződéig elérjenek, ami kb. 120 méter, így egy-egy sávban akár 20-25 (összesen 80-100) jármű is elférne ideális esetben. Ráadásul az extra balra (a belváros irányába) sávnak köszönhetően eltolódna a Bem tér felől az Árpád tér irányába menő sáv is pont egy sávnyit, megszüntetve azt a baromi veszélyes és minden nap konfliktusokat okozó helyzetet, hogy a Füredi felől érkezők egyenesen áthajtva a kereszteződésen nem a saját sávjukba érkeznek meg a túloldalon (a Hadházin). Ez elsősorban azokat súlytja, akik nem ismerősek a környéken, s erre nincsennek felkészülve.
subtotal
250 millió volt. A Pallagira épült pedig már 450. Minden pénzt megér, nekik.
Bayer András
Az Egyetem sugárúti buszsávra gondolsz a város felé? Ahol óránként elmegy 2 busz? Az tényleg csoda egy valami..165 millió forint volt az a körforgalom 4-5 éve,mikor elkészült :))
subtotal
Ide nem való a körforgalom, egyszerűen benne állna a Nyíl utcán érkező forgalom. Lámpás irányítással ez elkerülhető. Ebben egyetértek BA-sal. A pesti állapotokban viszont egyáltalán nem, a pesti rakpart a Szabadság-híd és Lánchíd között évtizede egy katasztrófa és egyik főpolgi se tett semmit eddig, ahogy a Hungária is azért kuka, mert nincs fejlesztve (évtizedek óta külön szintű csomópontok kellenének jó pár helyre). Az Egyetem téri körforgalommal az a baj, hogy a tervezésénél semmit nem vettek figyelembe, csak hogy az EU-s pénzt lenyúlhassák (buszsáv az évtized egyik vicce, ideje lenne megszüntetni). A gyógyításnál (hogy Papp idióta elnevezését használjam), meg csak adtak a sz@rnak egy pofont.
Bayer András
Tamás,ez az idióta a biciklisáv festegetéseivel,rakpart lezárásaival sokkal többet ártott a pesti közlekedésnek,mint elődje. A belvárosi egyirányusítás egy baromság volt,szó volt róla már sokszor itt is. A parkolóhelyek felszámolása dettó,főleg úgy,hogy nem épült meg pl a mélygarázs a Dósa Nádor térre. A lámpák is rengeteg helyen szarul vannak összehangolva.De ez egy pozitív fejlesztés,aminek örülnöd kellene neked is.
Tamás
Bayer úr, bezzeg a debreceni Nyíl utca az mindent visz, az általad felsorolt pesti utak sehol nincsenek hozzá képest, és amíg az előző idióta volt ott a polgármester addig minden szuper volt, de ez a mostani idióta meg egyből kukázta az összes pesti körutat, jólvan. Az igazság az, hogy nem látom, hogy sorban állnának a pesti, vagy akár melyik európai város forgalom irányító szakemberek példát venni a debreceni forgalom irányítás úttörő gondolatai előtt. A Nyíl utca az általad felsorolt pesti utak tört részébe úgy beledugul mint a helyi csatornák egy kisebb esőtől. Az tény, hogy ezzel a kereszteződéssel (is) kezdeni kellett volna már valamit úgy 30 évvel ezelőtt, az hogy csak most történik valami értékelhető már önmagában szégyen.
Bayer András
Hagyjuk már mi van “Pesten” közlekedés terén is,főleg mióta ez az idióta a főpolgármester.A nagykörút,Hungária körút,alsó rakpart mindig kuka és akkor nem sorolom tovább. Ez a kereszteződés megérett arra,hogy kezdjenek vele valamit,és a lámpás megoldás ide sokkal jobb,mint egy körforgalom. Várjuk mi sül ki belőle.
Debreceni Polgár
Tamás: Igazad van, de a probléma az, hogy kb egy Pesti méretű forgalom van bezsúfolva ebbe a pici faluba.
Tamás
Működne a körforgalom a Bem téri lámpa ellenére is, ha a városban nem a percekig tartó lámpaváltás lenne az alapvető elgondolás és így mindenütt szépen hagyják feltorlódni a forgalmat. Budapesten még sehol nem találkoztam ilyen hosszú ideig tartó lámpa váltásokkal és mégis jobban halad a forgalom. Ebben a városban pedig egyértelműen a lámpalobbi érvényesül, fél méterenként lámpába botlik az autós. Az egyirányúsításokról pozitívan nem tudnék semmilyen formában nyilatkozni, szerintem az egész koncepció hibás. A bénázó sofőrök meg vagy belejönnek a dinamikus közlekedésbe, a körforgalom használatába, vagy idővel kiesnek a forgalomból ahogy Pesten se lehet túl sokáig bénázgatva lébecolni a akkora forgalomban.
Debreceni Polgár
Aki ide körforgalmat akar, az már bocsánat érte, de vagy nem normális, vagy sohasem közlekedik arra naponta. Ennek a kereszteződésnek a problémáját ez a lámpás kivitelezés sem fogja megoldani. A Hadházi felől érkező forgalom eltörpül a Füredi és a Nyíl felől érkezővel szemben. Itt akkor lehetne körforgalom, ha a Bem téren szinteltolást csinálnának.
Bayer András
Szerintem se megoldás egy ilyen forgalmas kereszteződésben a körforgalom,az olyan helyekre jó,mint a Pallagi ut nagyerdei körút sarok,ahol relatíve kis gépjárműforgalom van,oda felesleges lett volna egy lámpa.
Bayer András
Ugyan,az egyetem előtt sokkal rosszabb lett a helyzet,mióta körforgalom van. Tétovázó,bénázó sofőrök,nem ismerik a KRESZ-t stb. Amióta a Széchenyi és Kossuth utca egyirányúsitva lett,az teljesen jó,továbbá a Boszormenyi ut Füredi út kereszteződéstől is el lehet zöld hullámon lovagolni a buszállomásig.
Pritsche
Körforgalom? Hova? Minek? Kinek? Szerintem az, aki körforgalmat akar ide, az nem lát tovább az orránál! Egy körforgalom nem oldja meg ennek a kereszteződésnek a problémáját, hogy miért nem? Azért mert most is dugó van, az aki eddig bement a kereszteződésbe, az a körforgalomba is be fog hajtani! Nem kell mindenáron elsőbbséget adni, de ha már látom, hogy nem férek be, akkor ne tessenek bemenni a kereszteződésbe, nem csak itt, hanem máshol sem! Igen, vannak olyan helyek, ahol a körforgalom jó lett volna (pl. a 4 út - Határ út kereszteződés) , de itt nincs értelme, mert a Bem téri lámpa úgy is megakasztja a sort, és így is, úgy is be fog állni, mint a ... A fejekben kell rendet rakni, a debreceni közlekedést mi emberek tesszük tönkre, mert nem a közlekedésre koncentrálunk. Amúgy meg mi tart 8 hónapig? Mert nagy változás nem lesz...
Tamás
Ide (is) egyértelműen körforgalom kellett volna, a lámpák csak további feltorlódást fognak eredményezni, percekig való füst eregetést, megállást-elindulást, jóval nagyobb zaj, füst szennyezéssel mint a körforgalom amely szinte folyamatos haladást tenne lehetővé, erre majd szépen rájön a környékbeli lakosság is és visszasírják a körforgalmat amikor végig állni fog a kocsisor az egész Nyíl utcán, bár számomra nem hihető, hogy tényleg akkora tiltakozás volt a körforgalom ellen. Bayer úr, ebben a városban, hol valósult meg ez idáig a lámpák tökéletes összehangolása? Minél több lesz a lámpás csomópont annál kevésbé tudják összehangolni a rendszert a helyi egyébként se túl tehetséges forgalomirányítók.
GPapa
Bayer András a körforgalom lett volna a legjobb megoldás. A külföldi nagyvárosok tele vannak körforgalmakkal és sokkal gördülékenyebb a közlekedés..Csak meg kell tanulni használni és nem a szájat húzni
Bayer András
Hála istennek,hogy nem körforgalom épül. Az csak káoszt okozott az egyetem előtt is. A lámpák összehangolását valóban tökéletesen meg kell oldani,de ez a kereszteződés ilyen formában már húsz éve se kellett volna,hogy létezzen. Úgyhogy jár a taps,hogy végre kezdenek vele valamit.
Debreceni Polgár
Olyan szép lesz, mikor majd a Nyíl felől feltorlódott sorra ráengedik a Hadházi forgalmát, mert ugyebár senki sem fog bemenni a kereszteződésbe, ha már látja, hogy nem fog tudni a zöld alatt áthaladni. Vagy a Bem-téri pirosra ráengedni a Nyíl felőli, vagy Hadházi felőli zöldet, mert a lámpák tökéletesen össze lesznek hangolva. Vagy majd a feltorlódott Nyílra ráfut az Árpád téri tömeg. Eredmény, dugó, dugó dugó. Mind a Nyílon, mind a Hadházin. Szép lesz ez, de ne legyen igazam.