Hosszú előkészítés után elkezdődött Debrecen legutáltabb csomópontjának megújítása – fotókkal, videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2021.08.02. 15:50 | Frissítve: 2021.08.05. 21:20
Debrecen - 12 ezer négyzetméteren, 454 méter hosszan újul meg a burkolat a Nyíl utca és a Hadházi út kereszteződésénél. A munkák jövő május végéig tartanak, Papp László polgármester a közlekedők türelmét kéri.
A Nyíl utca – Hadházi úti csomópont átépítéséhez kapcsolódóan tartottak sajtótájékoztatót Debrecenben hétfőn délután. Mint elhangzott, a NIF Zrt. beruházásában megvalósuló, teljesen átépülő csomóponton túl a Bem téri csomópont egyes ágain szigettel elválasztott, külön jobbra kanyarodó sávokat alakítanak ki.
Fotó: Kandert Szabolcs
Papp László polgármester az eseményen elmondta: újabb mérföldkőhöz érkezett Debrecen közlekedésének fejlesztése.
- Sokféleképpen jellemezték már ezt a kereszteződést, legutáltabbnak, legbalesetveszélyesebbnek is nevezték már. Napi húszezer autó halad át ezen a csomóponton, már hosszú ideje megoldásért kiáltott a sorsa
– emelte ki a polgármester.
Hozzátette: a NIF-fel valamint az Innovációs és Technológiai Minisztériummal együttműködve 2019-ben kialakították azt a csomagot, amely révén a legszűkebb keresztmetszettel rendelkező debreceni kereszteződések átépítése megtörténhet.
- A folyamat elindult, több csomópont megújult az elmúlt időszakban: a Balmazújvárosi úton a körforgalom, a Vágóhíd és a Hajnal utca kereszteződése többek között. Hosszú előkészítés után a Nyíl utca és a Hadházi út csomópontjánál is elkezdődhet a munka, már februárban elindultak a közműkiváltási munkák.
Papp László rámutatott: a kereszteződés áteresztőképességének növekedését várják a fejlesztéstől. Nagy lámpás kereszteződés alakul ki a Nyíl utca és a Hadházi út találkozásánál, ezzel egyidejűleg a Bem tér és a Füredi út kereszteződésében olyan csomópont jön létre, ahol a jobbrázás minden ágon külön sávot kap, megkönnyítve ezzel az áthaladást.
- Továbbra is felvetődhet a kérdés, miért nem körforgalom épül. A közlekedési szakma szerint egy lámpás kereszteződéshez ilyen közel körforgalmat építeni nem célravezető, növelné a torlódást bizonyos esetekben.
Évekkel ezelőtt körforgalmat tervezett ide a NIF, de a közelben élők jogi útra terelték az ügyet, túl közel ment volna az út a házakhoz, a bíróság az itt élőknek adott igazat, így pedig lehetetlen a körforgalom építése
– ismertette a polgármester.
Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója kiemelte: 1 milliárd 150 millió forintból valósul meg a fejlesztés, hármas konzorcium nyerte el a nyílt közbeszerzést. 12 ezer négyzetméteren, 454 méter hosszan újul meg a burkolat 1700 köbméter aszfalt beépítésével, a fejlesztés révén teljesen megváltozik a csomópont geometriája.
- Nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy a két lámpás csomópontot összehangoljuk a munkák végén – húzta alá Pántya József. Hozzátette: a villamos felsővezetékeit tartó oszlopokat is átépítik.
A munkák várhatóan 2022 májusának végére fejeződnek be. Papp László elmondta: a város közlekedésében komoly nehézségeket okoz majd az átépítés, ezért türelmet kér a közlekedőktől.