Herdon István: használják a debreceni repteret, és akkor lesznek új járatok!
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2016.07.15. 11:10 | Frissítve: 2016.07.16. 15:28
Debrecen – A XANGA vezérigazgatója szerint akár Nyíregyháza is hirdethetné magáról, hogy van repülőtere.
A debreceni repülőteret üzemeltető XANGA cégcsoport vezérigazgatójával készített hosszú interjút a Kossuth Rádió Arcvonások című műsorában Zsoldos Barnabás.
A mátészalkai születésű agrár-közgazdász, bankár, vállalatalapítótól megtudtuk, hogy a Xanga egy szanszkrit eredetű szó, azt jelenti, hogy ’ami a számodra a legfontosabb’. Mint elmondta, a cég fő profilja nem elsősorban a reptérüzemeltetés, hanem a gazdasági infrastruktúra fejlesztése. Gyárakat építenek vagy megrendelésre vagy inkubátorházként. Beszélt arról, hogy évi legalább száz prezentációt tartanak a lehetséges befektetőknek, s ma már annyi projektjük van, hogy tavalyelőtt és tavaly a csapata „kikészült.” Két év alatt tizenhárom projekt keretében 55 ezer négyzetméternyi gyárat építettek. Hozzátette, ők a magas hozzáadott értékű munkaerőt foglalkoztató iparágakra koncentrálnak, melyhez nagyon jó hátteret ad a Debreceni Egyetem képzési rendszere.
A debreceni repülőtérről szóval elmondta, hogy a korábbi 9 ezres évi utasszámhoz képest erre az évre a cél, hogy meghaladják a 300 ezres utasforgalmat. Ők 2011 novemberében vették át a repteret, s azóta egy erős összefogás révén sikerült elérni ezt a fejlődést. 2020-ra már az évi egymilliós utasszám a cél, így a régió egy nagyon fontos kapuja lesz a reptér. Hozzátette, akkor lesznek új járatok, ha sokan repülnek Debrecenből.
„El kell most már hinni, hogy Debrecenben repülőtér van, használni kell a repülőteret, mert minél többen használják, annál több járatot tudunk indítani. Minél komolyabb üzleti fejlesztések alakulnak a reptéri ittlétből, annál komolyabb járatok indulhatnak” – fogalmazott.
A légikikötő szerepe a gazdaságfejlesztésben óriási, így olyan városokkal versenyzik csak Debrecen, melynek szintén van légikikötője. Herdon István szólt arról is, hogy a Lufthansa müncheni járatának nagyon nagy felhajtó ereje van a befektetői tárgyalások számában. A járat menetrendje szeptembertől változik, így még jobb lesz a csatlakozás például Amerika felé, s már most sok tárgyalást leegyeztettek amerikai üzletemberekkel, akik egy átszállással el tudnak jutni Debrecenbe.
Herdon István elmondta, a repülőtér üzemeltetése egyelőre veszteséges, a reményeik szerint most járnak félúton, és öt év múlva már önfenntartó lesz a légikikötő. Szerinte azonban a repülőtér hatása óriási az egész régióra nézve, a gazdaságfejlesztés mellett a turizmus szempontjából is.Szerinte a magyarországi régió nagyvárosainak nem versenyezniük egymással kell, hanem össze kell fogniuk, és élniük kell a reptér által nyújtott lehetőségekkel. Hozzátette, a nyíregyházi polgármesternek ő már mondta is, hogy hirdethetnék magukról, repterük van, hiszen például van olyan „párizsi” repülőtér, melyről 80-100 kilométert kell buszozni Párizsig.
A cégvezető abban bízik, hamarosan a légi teherszállítást is el tudják indítani a repülőtéren, az infrastruktúrát ehhez már kiépítették. Úgy véli, a debreceni légikikötő nem csupán megközelítheti forgalmában a kassait, hanem akár le is hagyhatja.
A beszélgetés végén Herdon István magáról is beszélt, arról, honnan indult élete, hogyan került Debrecenbe, s hogy mit vár el három gyermekétől.
A teljes interjút itt hallgathatják meg:
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)