Egy szervezetben a Hajdú Volán és a DKV?
Szerző: Katona Zoltán | katona.zoltan@dtv.hu Közzétéve: 2011.03.09. 18:05 | Frissítve: 2011.03.09. 18:05
Egy szervezetbe vonná a városi és távolsági közlekedést a kormány – ezt Kósa Lajos polgármester jelentette be egy debreceni konferencián. A cél az, hogy a közösségi közlekedésben meglévő párhuzamosságokat megszüntessék - tehát kétféle cég ne utaztasson ugyanazon az útvonalon.
Senkinek nem ismeretlenek a hosszas várakozások a buszmegállókban a hiányzó csatlakozás miatt; a buszok és vonatok járatai nem mindig igazodnak egymáshoz. Egy ütemes összehangolt menetrend segítségével azonban mindez elkerülhető lenne. Kósa Lajos, Debrecen polgármestere a tervezett átalakításokról beszélt a Közlekedéstudományi Egyesület konferenciáján. A jövőben egy szervezetbe tömörülhetnek a közösségi közlekedésben jelenleg regionális és nagyvárosi szinten külön működő cégek.
- A célunk, hogy Debrecen és Hajdú-Bihar megye közösségi közlekedése az egy szervezetben működjön, tehát a helyi közlekedés és a távolsági buszközlekedés integrálódjon. Erre törvényi szabályozási elemek vannak, illetve a kormánynak magának is ilyen egységesítési törekvései vannak, csak a kormány terveiben szerepel még a regionális vasúti közlekedés integrálása is ebbe a rendszerbe – nyilatkozta Kósa Lajos, Debrecen polgármestere.
Az összevonástól azt remélik: utasbarát és olcsóbb lesz a rendszer. A konferenciát szervező egyesület szerint a közösségi közlekedés gazdaságos üzemeltetésének az összevonás csak az egyik feltétele, a másik a járműpark fejlesztése.
- Amiben el vagyunk maradva, az a járműpark állapota. Annak megújítása a regionális közlekedésben, a városi közlekedésben és a távolsági közlekedésben egyaránt fontos – hangsúlyozta Katona András, a Közlekedéstudományi Egyesület főtitkára.
Debrecenben a helyi közlekedést végző DKV is részese lenne az egységesítésnek. A cég ügyvezetője szerint első lépésben a párhuzamosságokat kell megszüntetni, és a távolsági és helyi járatokra is érvényes közös bérletet kell kialakítani.
- Igazából az lenne a jó, ha mondjuk Debrecenben és 30-40 kilométeres körzetében egy egységesített bérletstruktúrával tudnák használni a közösségi közlekedési eszközöket az emberek – mondta el Nagy Attila, a DKV Zrt. vezérigazgatója.
A Petőfi térre tervezett tömegközlekedési centrum már évek óta szerepel az önkormányzat terveiben, megvalósíthatósági tanulmányán jelenleg is dolgoznak. A központ a jelenlegi számítások szerint 30 milliárd forintból, uniós és állami támogatásból épülhetne meg.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)