Döntött a kormány: végre befejezik az M3-as és az M35-ös sztrádák csomópontját – videóval
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2017.12.04. 11:23 | Frissítve: 2017.12.04. 16:22
Debrecen, Görbeháza – A korábban elkészült terveket felülvizsgálják, és megépítik a csomópont hiányzó részeit.
A kormány múlt héten döntött az úthálózatot érintő fejlesztésekről, köztük hajdú-bihari beruházásokról - jelentette be hétfői debreceni sajtótájékoztatóján Kósa Lajos megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter.
A miniszter először a folyamatban lévő útépítésekről beszélt. Mint elmondta, hamarosan átadják az M35-ös új szakaszának első ütemét és a debreceni déli elkerülő utat, a 481-es főutat. Mindemellett zajlik az M35-ös autópálya folytatásának építése a déli elkerülő úttól egészen Berettyóújfaluig. Ezt a szakaszt 2018 negyedik negyedévében adhatják át. Berettyóújfalutól a magyar-román határig a szintén építés alatt álló M4-es autópálya vezet majd, amit 2019 negyedik negyedévében fejeznek be.
Folytatódik a 471-es főút fejlesztése, 2018 második félévében már kész lesz a hajdúsámsoni elkerülő is. 2018 első félévében kezdenék a Debrecen és a Hajdúsámson elkerülő közti szakasz felújítását, itt négysávosítják is az utat.
Körülbelül 20 milliárd forintból újítják fel a 48-as utat, a munka jövő tavasszal kezdődik, s 2020-ban készülhet el.
Szó esett arról is, hogy négysávos gyorsforgalmi út lehet a 47-es főút Szeged és Berettyóújfalu között, onnan pedig autópálya vezet majd Debrecenbe. Ennek most az előkészítése, tervezése történik, legkorábban 2020-ban indulhat a kivitelezs.
Kósa Lajos beszélt arról, hogy mindeddig nem épült ki teljesen az M35-ös és az M3-as autópálya csomópontja. Akkoriban a szocialista kormány a polgári pihenőparkra költötte az erre szánt pénzt, de mint kiderült, ez a pihenőpark nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A kormány most úgy döntött, hogy a korábban elkészült terveket felülvizsgálja, és megépíti a csomópont hiányzó részeit.
A Budapestet és Nyíregyházát összekötő M3-as autópályától az M35-ös sztráda vezet Debrecenbe. A 35 kilométeres autópályát 2006 decemberében adták át, a két sztráda Görbeházánál lévő csomópontját azonban a mai napig nem fejezték be. 2006-ban ugyanis a csomópont építésének csak az első üteme valósult meg. Ez azt jelenti, hogy most még hiányoznak azok az ágak, melyek a Debrecen-Nyíregyháza és a Nyíregyháza-Debrecen irányú forgalmakat vezetnék egyik autópályáról a másikra. A csomópont előtt lehajtva országos közúton érhető el a két irány. Ezen változtat majd a csomópont befejezése.
A miniszter kiemelte, hogy mivel az M4-es, az M35-ös és az M3-as is egy nemzetközi gyorsforgalmi úthálózat része lesz, a tranzitforgalom miatt fontos befejezni a csomópontot, melynek félbehagyása egy „nagyon rossz döntés volt”. A jelenlegi becslések szerint a munka kétmilliárd forintba kerül majd, s jövő évben el szeretnék végezni.
Kósa Lajos beszélt arról, hogy bővítik a Nyírábrány-Érmihályfalva határátkelőt, ott külön teherforgalmi átkelő lenne azért, hogy a teherforgalom ne akadályozza a személyforgalmat.
A miniszter elmondta, a kormány támogatta azt is, hogy Vámospércs és Nyírábrány között fejlesszék a kerékpárút-hálózatot.
HOZZÁSZÓLÁSOK (3)
subtotal
Pritsche, például azért, mert sok az ilyen: http://dehir.hu/hajdu-bihar/ket-szemelyauto-utkozott-szombaton-este-a-4-es-uton/2017/12/02/ http://dehir.hu/hajdu-bihar/baleset-a-4-es-hajdu-bihari-szakaszan-kamion-es-auto-utkozott/2017/11/23/ http://dehir.hu/hajdu-bihar/tetejere-borult-az-auto-majd-nekicsapodott-ket-kocsinak/2017/11/20/
Pritsche
Sok mindent nem értek, nem értem minek négy sávra bővíteni a 4 sz. főutat Debrecen-Hajdúszoboszló között, és Debrecen-Nyíregyháza között (már a kamionok is 90-nel száguldanak). Nem értem miért építettek lámpás kereszteződést körforgalom helyett Ebesnél, hajdúszoboszlói bekötőknél? Nem értem miért van 60-as sebességkorlátozás a Hajdúhadház-Hajdúböszörményt összekötő út és a 4 sz. főút kereszteződésénél? Nem értem miért jó a forgalmat a föld alá vinni a Nagyállomásnál? Csupa értelmetlenség...
subtotal
Szóval 28km út felújítására van 20mrdFt jövő évi kezdéssel, miközben a 4-es négysávosítása nem kezdődik 2022 előtt Szoboszló irányába? Mindeközben egy nagy kitérőt jelentő le- és felhajtó ágakat építenek meg az autópálya csomópontban ahelyett, hogy Nyíregyháza és Debrecen között fejlesztenék a 4-est végre négysávosra, amit a tranzit valóban használ. Igazán megvilágíthatná Kósa úr, miért kerül mindig a prioritási sor végére a 4-es.