Digitális készségfejlesztés a hátrányos területen élő gyerekeknek Hajdú-Bihar megyében
Szerző: Fizetett hirdetés | info@dehir.hu Közzétéve: 2022.10.19. 18:20 | Frissítve: 2022.10.19. 18:27
Ötven, hátrányos területen élő gyermek vett részt az NI és a Digitális Tudásért Alapítvány együttműködésében megvalósult élményalapú készségfejlesztő Digital Discovery kurzus első félévén, és már sikerrel elstartolt a második félév is. (X)
Az NI debreceni vállalata 2022 februárjában közel 8 millió forint támogatást nyújtott a Digitális Tudásért Alapítványnak. A támogatásnak köszönhetően a tanév elején az alapítvány a szakmai partnerével, a Logiscool-lal digitális készségfejlesztő programot indított, amelyben két féléven keresztül a Hosszúpályi Irinyi József Általános Iskola és a Hajdúbagosi Sinay Miklós Tagiskola ötven diákja a programozást és a digitális írástudás más területeit ismerhetik meg két féléven át. A résztvevői visszajelzések alapján az első félév tapasztalatai nagyon pozitívak.
- Egy olyan álom válhat valóra ennek az egy tanéven át tartó programnak köszönhetően, amelynek köszönhetően félszáz hosszúpályi és hajdúbagosi diák digitális kompetenciája jelentősen fejlődhet, ennek jelei már egyértelműen látszanak – mutatott rá Fedorné Molnár Emília, a Sinay Miklós tagintézmény-vezetője.
Kiemelte, hogy a résztvevő tanulók logikai gondolkodása, problémamegoldó képessége és angol nyelvtudása is észrevehetően fejlődött. Egy gyerek sem morzsolódott le, sőt akik nem kerültek be a programba, azok rendszeresen érdeklődtek, hogy lesz-e lehetőségük a későbbiekben erre.
- Az ilyen jellegű kurzus azért is fontos, mert sok hátrányos helyzetű területen élő gyermeknek nincs otthon számítógépe, ezért csak az iskolában van lehetősége a digitális ismereteket elsajátítani, ismerkedni annak lehetőségeivel és biztonságos használatával.
Emellett ma már szinte minden digitálisan működik, és az ehhez hasonló projektek segítségével könnyebben eligazodnak, dolgoznak az online mérési rendszerekben is. Távoli eredményként megjósolható, hogy a gyerekek könnyebben el tudnak majd elhelyezkedni a munka világában, illetve pályaválasztásuk új lehetőségekkel bővül – hangsúlyozta Fedorné Molnár Emília.
Tantics Viktória, a Digitális Tudásért Alapítvány program menedzsere elmondta, hogy a Digital Discovery programozás kurzus résztvevői passzív felhasználók helyett digitális alkotókká válhatnak. A gyermekek a Logiscool módszerével tanulnak: a blokkalapú kódolás segítségével elsajátítják az algoritmikus gondolkodást, megismerkednek a digitális tartalomkészítés alapjaival, mint például a digitális rajzolással, a kép- és videószerkesztéssel, a szöveg-és prezentáció szerkesztéssel. Elsajátítják a biztonságos internethasználatot is. A számítógépes hardverek és digitális eszközök rendszeres használata mellett még a robotika eszközeivel is kapcsolatba kerülnek. Mindezeket az ismereteket nagyon játékos formában szerzik meg, és ezáltal digitális készségeik jelentősen fejlődnek. Tantics Viktória elmondta, hogy nagyon köszönik az NI támogatását és partnerségét, mert az ő segítségükkel valósulhat meg egy éven át ez a program.
- Az NI személyében egy elkötelezett partnerre talált az alapítvány és büszkén dolgoznak velük együtt a gyermekek és a mérnök szakma jövője szempontjából is rendkívül fontos közös célokon.
Abban is biztos – tette hozzá –, hogy nemcsak a gyerekek digitális írástudásának fejlődését, de közvetetten a térség gazdasági fejlődését is elősegítheti a digitális írástudók számának növekedése Hajdúbagoson és Hosszúpályiban.
Tutor Tünde, a kurzus oktatója úgy látja, hogy a gyermekek nagyon megszerették a programozást. Kreatívan, ötletesen készítettek programokat az első félév végére és nagyon ügyesen teljesítettek a problémamegoldás során. Elindultak az algoritmikus gondolkodás felé vezető úton és nagyon várják a folytatást. A kurzus során megvalósult csapatmunka, közös gondolkodás eredményeként olyan jövőálló készségeket is szereztek a gyerekek, amik a digitális kompetenciafejlesztésen túl még egyéb hasznos munkaerőpiaci tudással is felvértezik őket.
Hosszu Róbert, az NI Hungary Kft. ügyvezetője elmondta, hogy az NI társadalmi felelősségvállalásának fontos célkitűzése, hogy célzott adományokkal a sokszínű mérnökutánpótlás megteremtését segítse elő tudományos partnerségekkel, civil szervezetekkel való stratégiai együttműködésekkel, munkavállalói önkéntesség és a STEM oktatásba történő befektetések révén.
Örömmel támogatták a Digitális Tudásért Alapítvány célkitűzését, hogy a szociálisan hátrányos területeken tovább javuljon az esélyegyenlőség.
A cégvezető nagyon örül annak, hogy már most, a program közepén jól látszik az itt megszerzett tudás és a hosszú távra szóló értékteremtés.