Debreceni cégekre is számít helyi kommunikációjában a BMW – fotókkal
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2022.04.07. 08:05 | Frissítve: 2022.05.27. 10:38
Debrecen – Kiválasztotta partnereit debreceni gyárának HR Marketing kommunikációjához a BMW Group.
Meghívásos tenderen választotta ki azon partnereit a BMW Group, melyek a debreceni gyárának HR Marketing és toborzási kommunikációs tevékenységét segítik a jövőben. A cégek munkatársainak a debreceni MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központban egy úgynevezett onboarding találkozón ismertették a vállalati szabályozásokat és az arculati kézikönyv részleteit. A többnapos megbeszéléssorozaton a BMW Group müncheni projektcsapatának tagjai is részt vettek.
Gábor Éva, a BMW Manufacturing Hungary Kft. szenior HR-marketing szakértője elmondta, zöldmezős beruházóként Debrecenben még nem rendelkeznek olyan irodákkal, melyekben egy ilyen rendezvényt le tudtak volna bonyolítani, a választásuk egyebek mellett azért is esett a MODEM-re, mert ilyen módon is támogathatják a helyi közösségeket és a helyi kultúrát.
„Az innováció és a kreativitás mind a BMW-nek mind a MODEM-nek közös értéke, így nagy öröm, hogy helyszínt biztosíthattunk az esemény számára. Reméljük, hogy ezt követően, nem csak a BMW, de a vállalatok is szívesebben gondolkoznak rendezvényhelyszínként a kortárs művészet helyi fellegvárára, a MODEM-re” – tette hozzá Vizi Katalin, az intézmény ügyvezetője. A program része volt egy tárlatvezetés is, melyen a Határeset című kiállításán bemutatott műalkotásokról tudhattak meg többet a résztvevők. Gábor Éva hozzátette, elindult a debreceni gyárhoz kapcsolódó gyakornoki programjuk is, az első négy fiatal már bepillantást nyerhetett a cég életébe a programon.
A szakembertől megtudtuk, a mostani alkalmat egy tervezési folyamat követi a kommunikációs partnerekkel, melyekkel hosszú távú közös munkát terveznek. A céljuk, hogy meghatározzák azokat az irányokat, amelyekkel a legszélesebb körűen érhetik el jövőbeni munkavállalóikat. Mindemellett az is céljuk, hogy a BMW Group munkáltatóként is ismertté és kellően vonzóvá váljon a régióban és országosan is. Gábor Éva kiemelte, a tenderben kizárólag olyan cégeket hívtak meg, amelyek vagy debreceni alapításúak vagy rendelkeznek debreceni székhellyel és beszállítói körrel, mert úgy vélik, csak ezek a cégek rendelkezhetnek kellő helyi ismerettel és kapcsolattal a márkaépítés és a toborzási kommunikáció terén.
Mint megtudtuk, a médiatevékenység ellátását a Café Communications végzi majd, mely cég ebbe partnerként vonja be a Médiacentrum Debrecen Kft-t a lokális médiafelület-vásárlások kapcsán, a debreceni gyár HR Marketing kreatív tevékenységéért pedig a Brightly Kommunikációs Ügynökség felel majd.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a Médiacentrum Debrecennel már az első pillanatoktól kezdve nagyon jó együttműködést alakítottunk ki, a toborzás újraindítása óta pedig stratégiai médiapartnerként dolgozunk velük együtt, nagy hatékonysággal támogatták a toborzási kampányunkat. Ezt a kiváló együttműködést tudjuk folytatni a Médiacentrummal mint a Café Communications partnerével” – fogalmazott a szakember.
A vállalat HR marketing és toborzási vezetője, Jutta Fröhling kiemelte, bár a pandémia és az Ukrajnában zajló háború egyeseket elbizonytalanítottak azzal kapcsolatban, hogy a gyár elkészül-e, fontos hangsúlyoznunk, hogy a BMW Group az előzetes terveknek megfelelően tervezi gyártási tevékenységének megkezdését.
Király Anita, a Café Reklám Zrt. operatív igazgatója elmondta, a BMW Group-pal már 2004 óta dolgoznak együtt, mióta az autóipari világcég megkezdte importőri tevékenységét. Hozzátette, az, ahogyan a BMW a magas minőséget és az innovációt képviseli az autógyártásban, őket is inspirálja, hogy a kommunikációban is olyan új megoldásokat alkalmazzanak, melyek segítik ügyfelüket céljaik elérésében. A szakember szerint a debreceni munkájukban a célcsoport elérése és a külföldi régiók esetleges bevonása jelent majd kihívást. A Médiacentrum Debrecennel való partnerségükről úgy fogalmazott, a helyi tudás a Médiacentrumnál van, ez a kiváló együttműködésük alapja.
Polgár Péter, a Brightly üzletfejlesztési igazgatója felidézte, hogy 2021 elején – látván Debrecen gazdasági fejlődését – fogalmazódott meg az ügynökség vezetésében az az irány, hogy a budapesti központ mellett Debrecenben is irodát nyissanak. Egy nagy tapasztalattal bíró, elismert, debreceni születésű kollégájuk, Asbóth Vanda örömmel költözött haza, s vállalta a regionális vezetői teendőket. Polgár Péter megjegyezte, hogy a 2021 júniusában megnyitott debreceni irodájuk hamar sikeres lett és folyamatosan bővül az ügyfélkörük. Ugyan már korábban is dolgoztak autóipari cégekkel, s van több olyan nagy ügyfelük is, mint például a Wizz Air, a BMW Group kiemelt partnerüknek számít, és izgatottan várják a közös munkát.
Az elmúlt közel egy évben olyan csapatmunka részeseivé váltunk, amely minden képzeletünket felülmúlta. Kemény, sikeres időszakon vagyunk túl a BMW Group és a Brightly szakembereivel, azonban a munka oroszlánrésze most következik. Ahogyan a gyár építése halad előre, egyre nagyobb számban lesz szükség a megfelelő számú szakember megtalálására. Inspiráló, hogy egy óriási sikereket elért kommunikációs és reklámügynökség partnereként részesei lehetünk ennek a folyamatnak, minden rendelkezésre álló eszközünkkel azon leszünk, hogy a Cafe Reklámot és rajtuk keresztül a BMW Group debreceni gyárát segítsük a kitűzött célok elérésében– mondta el Kálmán-Kovács Mónika a Médiacentrum Debrecen kiemelt vállalati kapcsolatok divíziójának vezetője.
Mint ismert,
a BMW már építi gyárát a debreceni Észak-nyugati Gazdasági Övezetben. A tervek szerint a kommunikációs, a tréning- és az adatközpont után még idén megkezdődik a gyártóépületek kivitelezése is; a gyár, ahol ezer embert foglalkoztatnak majd, 2024-re készülhet el.
A BMW kizárólag a cég karrieroldalán (https://www.bmwgroup.jobs/hu/hu.html) hirdeti meg debreceni állásait. Jelenleg tizenöt pozícióra várják a jelentkezőket, Gábor Éva ugyanakkor elmondta, ez nem tizenöt munkatársat jelent, hiszen egy-egy pozícióba több embert is felvesznek. Példaképp említette, hogy a HR területen meghirdetett toborzó pozícióban négy kollégát fognak majd alkalmazni.
Aki szeretne a BMW debreceni gyárában dolgozni, de még nem hirdettek meg olyan pozíciót, melyre jelentkezne, a www.bmwgroup.jobs/hu/hu/jobs/apply.html oldalon létrehozhat egy profilt, melyhez fel lehet tölteni a személyes adatokat, hogy a BMW később kapcsolatba léphessen az érdeklődőkkel.
Aki létrehoz egy profilt, az értesítést is kérhet arról, ha az ő területén megfelelő álláslehetőség nyílik. A BMW emellett tippeket is ad a jelentkezéshez, arról is tájékoztatást ad, hogyan zajlik náluk a kiválasztási folyamat.