Csúcson a debreceni TheVR: közzétették a legértékesebb magyar influenszerek listáját
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2023.02.09. 12:00 | Frissítve: 2023.02.09. 12:05
A magyar Forbes először állította össze toplistáját arról a húsz digitális tartalomgyártóról, akik énmárkájukat üzleti sikerré, üzleti értékké kovácsolták.
A magyar Forbes történetében először mérte meg, ki mennyire profi, népszerű, aktív, és hol a helye üzletileg a hazai influenszerek között. Azt a digitális tartalomgyártót nevezzük influenszernek, aki a magyar piacon meghatározó befolyással képes hűséges követőtáborának véleményét formálni, és bevételt hozó személyes tartalmai mellett üzleti megfontolásból népszerűsít termékeket, szolgáltatásokat is – olvasható a Forbes honlapján.
Fotó: Facebook/Virtuális Valóság & VR Gaming
Hogyan is állították össze a listát?
Első körben egy száznyolcvan fős gyűjtést végeztek, majd ezt a szereplők közösségi médiás aktivitása, követőbázisa, potenciális elérése és üzleti tevékenysége (szponzorált tartalmak, illetve saját termékek, szolgáltatások) alapján szűkítették le negyven főre. Ezt követően a digitális tartalomgyártókat online médiafigyelő platformmal, influenszer-adatbázissal, illetve a magyar influenszerpiaccal foglalkozó szakemberekkel értékelték négy kategóriában. A követőbázist, a kedveltséget, az aktivitást, valamint a tartalmi igényességet, profizmust vették figyelembe és ezek alapján rangsorolták a hazai influenszereket.
Kik kerültek be végül a top 20-ba?
A dobogós helyeken – mondhatni – nincsenek nagy meglepetések.
A csúcson debreceniek állnak: a Komzsik János és Fábián István alkotta TheVR szerezte meg az első helyet.
„A 2013-ban startoló Komzsik–Fábián-formáció tíz év alatt kétségkívül a magyar netes tartalomgyártás csúcsára pörgette a TheVR márkanevet. Nyolc csatornával, több mint hárommillió feliratkozóval, az egyik legelkötelezettebb közönséggel és a profi díszletekkel berendezett debreceni stúdióval egyértelmű az üzenet: itt egy komoly, professzionális médiabirodalom épül. Ezt nemcsak az élmezőnytől messze elszakadó pontszámok – köztük a szakmai zsűri legjobb értékelése, valamint a kiugró követői aktivitást mutató HypeAuditor-adatok – igazolják, hanem vállalkozásuk sikeressége is. A We Are Media Tech Bt.
2021-ben 108 millió forintos árbevétellel és 38 milliós profittal zárt, a srácok szerint a tavalyi számok pedig még jobban sikerültek. Hogy tartalmi mennyiségben, minőségben vagy üzleti szempontból hova lehet még itthon fejlődni, arról is várhatóan a TheVR csapata mutat majd irányt a piacnak”
– olvasható a srácokról a Forbes oldalán.
Az ezüstérmes a Pamkutya lett, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig Whisperton állhatott.
A teljes lista:
1. TheVR
2. Pamkutya
3. Whisperton
4. Abosi Barna
5. Nessaj
6. JustVidman
7. Körcsönyei Polla
8. Forstner Csenge
9. Viszkok Fruzsi
10. Csecse Attila
11. Papp Inez Hilda
12. Kempf Zozó
13. Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
14. LadySzomjas
15. Nasz Dániel
16. Nagy Benedek
17. Cresser
18. Unfield
19. Radics Péter
20. Dancsó Péter