A kompetenciamérések szerint továbbra is élvonalban a debreceni oktatás – videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2016.03.09. 08:27 | Frissítve: 2016.03.10. 09:23
Debrecen – A korábbi évekhez hasonlóan jól szerepeltek a debreceni iskolák a kompetenciamérésen. A legjobbak között a helyük.
Nyilvánosságra hozták a legutóbbi, tavaly májusi kompetencia mérések eredményeit. A felmérésben a hatodikos, a nyolcadikos és a tizedikes diákok vettek részt. Az eredményekről Aranyi Imre, a Fazekas Mihály Gimnázium és Czellér András, a Lilla Téri Általános Iskola igazgatója számolt be.
- Az eredmények egy kicsit még az általunk vártnál is jobbak lettek - mondta el Czellér András. - Matematikából a hatodikosok és a nyolcadikosok között is benne vagyunk az országos mezőny első 15-20 százalékában. A szövegértésből pedig még jobb a helyzet, hiszen azon a területen az első 10 százalékban a helyünk.
- Mi is meg vagyunk elégedve – tette hozzá Aranyi Imre –, hiszen mindkét „műfajban” az ország legjobbjai között vagyunk. Az oktatásirányítás már évek óta törekszik arra, hogy összehasonlítható adatokkal lehessen rendelkezni. A kompetenciamérés ezt a célt hivatott szolgálni, hiszen minden iskola ugyanazokat a feladatokat íratja meg ugyanabban az időben, ugyanazzal a korosztállyal – így vonhatnak le következtetéseket az iskolák, a diákok és a szülők.
Az intézmények vezetői közölték, hogy az eredmények hasonlóak a korábbi évekéhez, a minimális eltérések az adott évfolyamok gyermekeinek képességeiből adódhatnak. Czellér András hozzátette: a kompetencia felmérést szociológiai felmérés is kíséri, ahol a gyerekek környezetét vizsgálják. Ebben meghatározó például a szülők végzettsége éppúgy, mint a lakáskörülményeik. Ennek az eredményeit azonban nem ők értékelik. Az igazgató hozzátette: a nyolcadikosok produktumait már a gimnáziumok hasznosíthatják, a hatodikosokét azonban akár nevesítve is értékelhetik és személyre szabottan dolgozhatnak ki fejlesztési terveket a tapasztalatok alapján. A pedagógusok a feladatmegoldások sikerességéből, illetve sikertelenségéből vonják le azokat a következtetéseket, hogy milyen területeken kell a későbbiekben erősíteni.
- Komolyabb változást az utóbbi években az eredmények nem okoztak – hangsúlyozta Aranyi Imre. – Nálunk inkább az volt a feladat, hogy rábírjuk a gyerekeket, vegyék a mérést komolyan, mert az eredmények számunkra fontos visszajelzéseket jelentenek és a fenntartó is betekintést nyerhet az iskolák életébe, és láthatja, esetleg milyen területeket szorulnak segítségre.
Czellér András végezetül rámutatott: a hatodikosoknál szülő és gyerek egyaránt komolyan veszi a feladatot, mert hisznek benne, hogy az eredmények kihatással lehetnek a további tanulmányaikra. A nyolcadikosoknál már más a helyzet, hiszen ők májusban már „fél lábbal” a gimnáziumban vannak. Az igazgató szerencsésebbnek tartaná, ha ezen az évfolyamon hamarabb lenne a kompetencia mérése.
A teljes beszélgetést megnézheti itt.
Dehir - Esti Közelkép 2016-03-08
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)