Több a magyar termék
Szerző: Mr1.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2010.11.09. 15:51 | Frissítve: 2010.11.09. 15:51
A hazai és nemzetközi áruházláncoknál is több a magyar termék, mint a külföldi. A friss áruk esetében kiemelkedően jó a helyzet.
A kutatásból kiderült, hogy a friss áruk nagyobb része hazai termék. A vizsgált áruházláncokban a friss tálcás baromfi- és hústermékek, illetve a tojás és a méz több mint kilencven, és egyes esetekben majdnem száz százalékban magyar.
Magas a magyar termékek, készítmények aránya a zöldség- és gyümölcskínálatban is, hasonlóan a friss magyar tejhez. A feldolgozott tejtermékeknek (joghurt, kefir, túró- és sajtkészítmények) viszont már csak alig több mint a fele magyar, és szintén alacsony a hazai termékek aránya a lekvárok és dzsemek esetében.
Összesen tizenkét – három magyar és kilenc nemzetközi – áruházláncot és tíz termékcsoportot vizsgált a Corvinus Egyetem. Valamennyinél 76 százalék volt a magyar termékek aránya, a hazai láncoknál 82 százalékban, míg a nemzetközinél 73 százalékban találtak magyar termékek.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)