Nagy változások jönnek a földhivatali ügyintézésben – videóval
Szerző: MTI/Napi Gazdaság | info@dehir.hu Közzétéve: 2015.01.29. 05:48 | Frissítve: 2015.01.29. 18:07
Budapest - Februárban megkezdődik a társasházak és lakásszövetkezetek alaprajzainak, alapító okiratainak digitalizálása.
Az elektronikus feldolgozásnak köszönhetően felgyorsulhat az ügyintézés. Mintegy százezer ügyirat elektronikus átalakítása kezdődik meg - írta a Napi Gazdaság.
Az érdeklődők eddig kizárólag papíralapon, a földhivatalokban tudtak hozzájutni a társasházak és a lakásszövetkezetek ügyirataihoz. A fejlesztés után az interneten keresztül is hozzájuthatnak majd az ügyfelek az adatokhoz, és elektronikus úton nyomon követhetik az ügyintézést.
A következő hónapokban a 2008 és 2012 közötti időszak alaprajzait, alapító okiratait és egyéb információit alakítják át elektronikusan hozzáférhető dokumentummá.
Legtöbb teendője a fővárosnak és Pest megyének lesz, hiszen az akták hatvan százaléka ebben a régióban keletkezik. Mint Borsay Tamás, a Fővárosi Kormányhivatal Földhivatalának vezetője a lapnak elmondta, Budapesten öt év alatt csaknem 13 ezer társasházi ügyet kezdeményeztek az érintettek.
A fővárosban jelenleg a feldolgozás előkészületi munkálatai zajlanak. Februártól a hivatal honlapján és az ügyfélszolgálatokon tájékoztatni fogják azokat a lakókat, akiknek az ügyeit a feldolgozás éppen érinti, az éppen digitalizálás alatt álló papírokról ugyanis esetenként csak néhány nap késéssel tudnak kiadni másolatot.
A program augusztusi zárása után viszont személyes megjelenés nélkül, a nap 24 órájában, a korábbinál olcsóbban, sőt több ügytípusban ingyen juthatnak hozzá az ügyfelek a dokumentumokhoz. Ennek részleteit jogszabály határozza majd meg - számol be a lap.
Dehir - Nem kell sorban állni a társasház alapító okiratáért
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)