Párizsi járat landolt a debreceni Nagyerdőben
Szerző: Piskóty Teréz | info@dehir.hu Közzétéve: 2015.08.14. 08:59 | Frissítve: 2015.08.14. 09:04
Debrecen – Három menyasszonnyal könnyebb, mint egy feleséggel. Vagy mégsem? A Thália Színház előadásán kiderült ez is. Kritika.
A Thália Színház nem hagyta, hogy a debreceni közönség hiányt szenvedjen nevetésben. A Boeing, Boeing – Leszállás Párizsban című komédia felhőtlen szórakozást ígért, amit majdnem teljesen be is váltott. Csak néhány bárányfelhő kúszott át az égen, de ez nem vetett nagy árnyékot a Nagyerdei Szabadtéri Színpadra sem.
A történet szerint Bernard vígan éli csöppet sem magányos agglegény életét Párizsban. Jól menő építészként semmiben sem szenved hiányt. Pénzben nem szűkölködik, és a nők is rajonganak érte. Annyira, hogy egyszerre három menyasszonnyal is képes zsonglőrködni. Bernard barátnői, Janet, Judith és Jacqueline mind légiutas-kísérők. Minden menetrend szerint működik. Míg az egyikük felszáll, addig a másik éppen landol, miközben a harmadik a levegőben van. Egyedül házvezetőnője, Bertha nem tud lépést tartani a különböző igényekkel, hiszen három nemzet konyháját kellett kiismernie, a franciát, az angolt és az olaszt. Bernard önbizalma már ott tart, hogy Párizs teljes átépítését tervezi, hiszen semmi sem teheti tönkre sikerszériáját. Ekkor látogatja meg régi osztálytársa, Robert, aki csak hírből ismeri a szerencsét. Pechszériája ott ér tetőfokára, mikor halottnak nyilvánították egy vonatbaleset miatt, pedig egy állomással korábban leszállt. Azért látogatja meg Bernardot, hogy segítsen elhitetni a világgal, életben van. Így nyer betekintést a különös hárembe, és irigykedve figyeli barátja szerencséjét. Ekkor zavarodik össze minden, és lesz igazán szórakoztató az előadás. Ugyanis Janet gépe nem száll fel, mert sztrájkolnak a reptéren, pedig Jacqueline már úton van, hogy szerelmével töltse az időt. Természetesen nem lehet megállni két problémánál. Megjelenik Judith is, mert – nem alaptalan – rögeszméje, hogy Bernard megcsalja, ezért utazik Párizsba egy nappal korábban.
Robert jó barátként próbál segíteni, de csak még jobban beleássa magát az egész helyzetbe. Megtesz mindent Bernardért bajtársi kötelességgel, de kezd összezavarodni, és ezzel nincs egyedül. Bertha sem bírja már a tempót. Három vacsorát kell elkészítenie, miközben Bernard az összedőlni készülő épületét próbálja megmenteni. A teljesen zűrzavaros estén még egy fegyvernek látszó tárgy is előkerül a mérgezett konyak mellett. Így a hangulat csak fokozódik. Az apró humoros megmozdulásoktól, melyekben bővelkedik a darab, eljutunk az igazán kacagtató szakaszba! (Külön érdemes odafigyelni Molnár Piroska és Vida Péter jeleneteire!)
A többség nagyon jól játszik. Molnár Piroska remekül hozza a házvezetőnő figuráját. Gubás Gabi, Tóth Eszter és Schell Judit lubickolnak a sztereotípiákkal átitatott szerepükben: a rideg és számító angol nő, a romantikus francia és szenvedélyes, de katonás fegyelmet tartó svájci, aki olasz és német felmenőkkel is büszkélkedhet. Vida Péter pedig igazi régi vágású komédiás. Minden mozdulata átgondolt és humort áraszt, az egykori nagyokat idézi.
Itt kell megemlíteni a főhőst, Bernardot megformáló Pindroch Csabát. Kiváltságos helyzetben vagyok, ugyanis már tavaly is láthattam ezt az előadást. A kettőt összevetve úgy gondolom, jó irányba halad Pindroch Csaba. Klasszisokkal jobb volt, mint első alkalommal. Akkor aggódtam, hogy nem sikerült teljesen magáévá tennie a szövegkönyvet. Nehézkes volt és darabos. Most már látom, hogy fejlődőképes, de még szüksége van a gyakorlásra. A darab bő első felében inkább úgy viselkedik, mint egy nagyra nőtt tinédzser, aki még nem tud mit kezdeni a kezével és lábával. Téblábol a színpadon a háttérben, ha nem ő van a középpontban, mintha nem tudná, mitévő legyen, pedig ennél sokkal tehetségesebb. Az előadás végére bele is lendül. A teljes fejetlenség közben sokkal természetesebb és viccesebb a játéka. Ezt a hozzáállást kellene szorgalmazni az egész előadás alatt.
A díszletért dicséret jár. Jól összehozták a fényűzést és Párizs hangulatát a színpadon. a nagy órának is van funkciója a kellő pillanatban, nem csak ablakként használható. A jelmezek is igen kifejezőek lettek és külön humort hoznak az előadásba. A különböző légitársaságok megjelenítése ruhákkal nagyon kifejező. Bertha kötényei is nagyon viccesek. Mindig a jelenlevő barátnőhöz öltözik, de ezen az estén abból látszik, teljesen elvesztette a fonalat, hogy a kötényét hétköznapira cseréli. Nem tudná időben váltogatni mindet.
Az előadás végére természetesen mindenki a számára megfelelő társ karjaiban landol. A közönség pedig fájó arcizmait masszírozva veheti tudomásul, hogy ugyan irigylésre méltó Bernard élete, de nem éri meg, csak ha kívülállóként jót szórakozhat rajta.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)