Minden szerethető vonásától megfosztották a Taxi folytatását
Szerző: Magyar Evelin | magyar.evelin@dehir.hu Közzétéve: 2018.05.12. 11:00 | Frissítve: 2018.05.14. 11:04
Debrecen - Bugyuta, szórakoztató és szerethetően francia volt a korábbi négy rész. Most mit kapunk? Egy Amerikát majmoló, gusztustalan fércművet több adagnyi sűrű rókával és kutyagumival. Kritika.
Kellett ez nekünk? Négyszer szórakozhattunk jókat Daniel és Emilien képtelen kalandjain. Bőven elég volt, a főhősöknek megszületett a gyermeke, a népek többségét kifigurázták, felesleges lett volna tovább húzni a sztorit, ki is öregedtek a srácok. A gyanútlan nézők többsége nem is sejtette volna, hogy 11 évvel a negyedik rész után egy új Taxi-filmmel kell „szembenézniük”, de eljött a pillanat.
A Taxi 5 fergeteges csapata
A Taxi filmek azért voltak különösen szerethetők, mert úgy figuráztak ki mindent és mindenkit, hogy gúnyosan sértővé váltak volna a viccek, a sztereotípiák.
Megkapták a magukét az együgyű fakabátok, a nagyra törő belgák, az „éhes” kínaiak és a harcos kedvű japánok is, na meg persze a franciák, akik mindehhez jó képet vágnak. A szereplők nagy adag öniróniával álltak önnön karakterükhöz is, a maguk esetlenségeivel és hibáival, és a történetet se vették véresen komolyan, kiakadás nélkül legyintettünk arra is, hogy egy maximum három embert fenntartani képes ejtőernyő elbír egy termetes autót.
Kérdem én, miért kellett ezt a – végére kissé sablonossá vált – sztorit olyan mértékben amerikanizálni, hogy még a béna főhős is folyton a Bad Boys című film szereplőihez hasonlítja magukat?
Miért kellett a nyolcadik percben egy olyan jelenetet lezavarni, amelyben két ultranagy okádást láthatunk: biztosan tudva, hogy a mozizók többségének kezében még ott van a majdnem tele popcornos zacsi vagy a nachosos tálka sajtszósszal meglocsolva? Aztán persze ezt jó amcsi vígjáték vonalon továbbhaladva egy olyan mozzanattal megspékelni, hogy az ürülékszállító autó tartályából néhány hektoliternyi híg végtermék spriccel egy rakás ember arcába? Ez a jelenet már csak azért bosszantóan, gusztustalanul és felháborítóan felesleges, mert se a levécézett miniszterasszony, se a kutyagumi gyűjtő autó egy másodpercre sem bukkan fel többé a filmben.
Nyilván van, akinek bejön az ilyesfajta humor, hiszen mi másért gyártanának ilyen értékelhetetlen hulladékot? Amikor a vetítésen jártam, rajtam kívül öt ember ült a teremben, ebből ketten nevettek csak nullánál többször: ők viszont úgy, hogy minden harmadik mondatot fennhangon kommentáltak. És nem érzem azt, hogy én lennék a rosszfej attól, hogy nem nevetek azon a poénnak beállított agyzsibbasztáson, hogy egy nagydarab, szeplős nőci sok szendvicset eszik, és burleszkfilmeket idéző módon esik el a saját lábában. A film során több alkalommal.
Ja, és ez még csak a kezdet. Daniel és Emilien már a múlt, viszont legendájuk tovább él:
a marseille-i rendőrség tagjai továbbra is annyira bénák, hogy csak egy Párizsból érkező Jason Statham-hasonmás húzhatja ki őket a béka feneke alól.
A nőcsábász Sylvain Marot (Franck Gastambide) persze erőteljes gerjedelmet vált ki új kollégáiban, mindenki benne látja a megmentőt. Még akkor is, amikor egy pitiáner taxis kölyök (Malik Bentalha) elüti a buszsávban. (Nem csoda, hogy ezután is körülrajongják a pali: igaz, hogy kábé százzal csapják el, de egy haja szála se görbül, s ez nem azért van, mert kopasz.) A nagyhírű taxi viszont megbocsátásra készteti a fakabátot, Daniel unokaöccse ugyanis képes a rég elveszettnek hitt járművet visszavarázsolni Franciaországba Afrikából. A „kalandok” pedig ekkor kezdődnek, ezúttal egy olasz rablóbandát kell elkapniuk.
A klasszikus felállásból két ember marad meg mindössze: Gibert felügyelő, aki az összes előzményt felülmúlóan őrült, idegesítő pojáca, és Alain, akinek hangyalábnyi szerepe van csak a történetben.
Újra egy megszokott pancser plusz nagymenő párost kapunk, csak most megfordulnak a szerepek: a taxis a szerencsétlen, a rendőr pedig a vagány.
A bénábbiknak ismét egy szívdöglesztő, mindig megbocsátó barátnője van, a másiknak pedig egy alig elérhető(nek tűnő) szerelme. A legnagyobb eltérés viszont az, hogy míg új, egydimenziós főhősünk egy ripacs, aki azt gondolja, minden nő a lábai előtt hever néhány mondat után, addig Samy Naceri karaktere esendő, önironikus, vicces és egészen emberi volt. Köszönjük, hogy ennyire eredetiek és kicsit sem másoló szándékúak voltak a készítők!
Ebben a filmben egyetlen klassz dolog van:
a látványosan kivitelezett autós üldözéses jeleneteknél egy az egyben úgy érzi magát a néző, mintha a Need for Speed felturbózott verziójával játszana.
A többi viszont annyira égetni valóan rossz, hogy gondolatban már a mozi bejáratától öt méterre felállítottam egy máglyát, ahová az összes elkészült kópiát elvihetem és rituálisan a felgyújthatom.
A Taxi 5 csak azoknak a nézőknek fog lemenni a torkán jelentősebb kólás nyelések kísérete nélkül, akik Mr. Beant, a Gálvölgyi show-t és a Koszorúslányok című filmet egyaránt poénosnak tartják.
A filmet szerzőnk az Apolló moziban látta. Ön is megnézheti. Apolló mozi, Miklós u. 1. el.: +36 (52) 417-847, e-mail: info@fonixinfo.hu. A pénztár nyitva hétfőtől vasárnapig: 12.45–20.45 óra. Jegyek: 2D normál – 990 Ft, 2D gyermek/diák – 890 Ft, 2D csoportos (20 fő felett) – 790 Ft, 3D normál: 1220 Ft, 3D gyermek/diák – 1120 Ft, 3D csoportos (20 fő felett) – 1020 Ft.
Kapcsolódó cikkek:Cím | dátum |
---|---|
Ön meddig tudna csendben maradni azért, hogy életben maradjon? | 2018.05.05 |
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)