Elbocsátásokkal keserített kólaháború a magyar üdítőital-piacon
Szerző: napi.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2013.07.06. 09:07 | Frissítve: 2013.07.06. 09:07
Budapest - Apadó belföldi értékesítés és csökkenő létszám jellemezte a hazai üdítőipar két vezető cégének tavalyi teljesítményét.
A Coca-Cola a nehézségek ellenére is nyereséges maradt, a tulajdonosok többmilliárdos osztalékot vettek ki, míg a Pepsi itteni cége komoly veszteséggel zárta az évet - írja a napi.hu elemzése.
Egyértelműen a Coca-Cola jelentős fölényét mutatják a Pepsivel szemben a magyar üdítőpiacon az érintett társaságok beszámolói. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ötször akkora árbevételt produkált nem egészen négyszer nagyobb gárdával, mint a Pepsi-termékeket is gyártó, illetve forgalmazó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. Utóbbi az elmúlt években jelentős létszámleépítést hajtott végre, de az előbbi cég is kisebb gárdával működik már.
Az elmúlt évben a Coca-Cola HBC átlagos létszáma 1264 fő volt, a Céginfo.hu adatai szerint jelenleg 1226-an dolgoznak a kft.-nél. A csökkenés főként az elmúlt évek adataival összevetve látványos, hiszen 2009-ben és 2010-ben még mintegy 1400 dolgozónak adott munkát a cég, vagyis ahhoz képest napjainkban 12-13 százalékkal vannak kevesebben. A FÁÜ-nél is egyre csökken a létszám. Tavaly átlagosan 347-en dolgoztak a cégnél, a Céginfo.hu friss adatai már csak 312 főt mutatnak, holott négy évvel ezelőtt még több mint félezer munkavállalónak adott munkát a társaság. Ehhez képest a csökkenés több mint 40 százalékos, ami arányaiban főként a fizikai dolgozókat érintette - olvasható többek között a napi.hu részletes cikkében..
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)