A kifli inkább legyen olcsó, mint különleges
Szerző: Dehir.hu/Agromonitor | info@dehir.hu Közzétéve: 2011.12.08. 10:41 | Frissítve: 2011.12.08. 19:09
Budapest – A lakosság inkább az olcsóbb pékárut keresi, miközben szűkül azoknak a köre, akik a a prémiumtermékeket meg tudják fizetni – erről beszélt a Magyar Pékszövetség elnöke. Kurdi András sajtótájékoztatóján elmondta: a költségek emelkedésére lehet számítani, emiatt várhatóan nőni fognak a sütőipari termékek árai is.
A szövetség adatai szerint az idén a magyar sütőipari vállalkozások összes árbevétele elérte a 125 milliárd forintot mintegy 6,5 százalékkal emelkedett átlagosan a múlt évhez viszonyítva. Magyarországon egy ember évente a pékszövetség adatai szerint mintegy 73 kilogramm kenyeret fogyaszt, és 13 kilogramm a péksütemény mennyisége éves szintre vetítve fejenként. A sütőipar termékszerkezetét tekintve a fehér és félbarna kenyér teszi ki a forgalom 63-67 százalékát, a házi jellegű kenyér a 18-22 százalékát, míg az egyéb kenyérféleségek, például a rozs- vagy a tartós kenyér 18 százalék.
Jelenleg Magyarországon valamivel több mint ezer magyar tulajdonú sütőipari vállalkozás működik. Az az utóbbi pár évben viszont elszaporodtak az országban az albán pékségek, amelyek általában családi vállalkozások formájában működnek. Ezek száma a becslések szerint megközelítheti a 300-at, és komoly konkurenciát jelentenek a magyar pékségek számára, mivel gyakran olcsóbban állítják elő a termékeket, mint a hazai cégek.
(Forrás: Agromonitor.hu)
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)