Új korszak kezdődött: forgalomba álltak az új Mercedes-buszok Debrecenben – videóval
Szerző: Horváth Zoltán | horvath.zoltan@mcdb.hu Közzétéve: 2019.06.01. 10:11 | Frissítve: 2019.06.02. 08:56
A Debrecenben készre szerelt csuklós járművek különlegessége, hogy az ajtók automatikusan nyílnak. A rendszer tesztjelleggel működik, a környezetkímélőbb funkció akkor marad használatban, ha az utasok megszokják és kedvelik.
A sofőrök csak az első ajtókat kezelik, a többi az engedélyező gomb megnyomása után automatikusan nyílik, de csak akkor, ha korábban jeleztek az utasok.
Ha a buszon nem jelzett senki, akkor a megállóban várakozó felszálló utasok az úgynevezett kapacitív érzékelőnek a megérintésével tudják kinyitni az autóbusz ajtaját, és tudnak felszállni a buszra.
A rendszer egyelőre tesztjelleggel működik. Az első utasok szombaton reggel találkoztak az új lehetőséggel.
- Kényelmesebb, hogy lehet nyitni az ajtókat, és hát komfortosabb, jobb. Biztosan meg lehet ezt szokni. A jót mindig meg lehet szokni - hallhattuk Gáspár Istvánt.
A rendszer másik előnye, hogy az ajtók csak akkor vannak nyitva, amikor valóban szükséges. Így télen a fűtés, nyáron a klíma hatékonyabban működik.
Az ajtók fotocellásak, ha nem érzékelnek mozgást, a hang- és fényjelzés után automatikusan becsukódnak. Azaz nem a sofőrök udvariatlansága miatt zárul éppen az utasok előtt. Az új buszok a forgalmasabb útvonalakon közlekednek majd.
- Öt darab autóbuszt kapott most a DKV Zrt. Mind elővárosi, mind belvárosi forgalomban használjuk majd őket.. Nyilvánvaló, hogy a csuklós autóbusz jellege miatt nagy utasbefogadó képessége van, ezért a frekventáltabb viszonylatokon fognak közlekedni - nyilatkozta Komlósi Péter forgalmi üzemszervező.
Az önműködő ajtók már több európai országban elterjedtek. A debreceni közlekedési társaság a tapasztalatok alapján dönt majd a hosszú távú használatukról.
HOZZÁSZÓLÁSOK (6)
Aaattila
A Volvo - Alfa, KCSV és CAF járművek is képesek nagyon hasonló ajtóműködésre. Azokat miért nem így használják?
Gémesi Gábor
Debrecenben a fiatalok még átadják a helyet az idősebbeknek, kismamáknak a buszon villamoson. A többségük. Jól jobban neveltek mint máshol.
Gémesi Gábor
A kettes villamoson és más tömegközlekedési járatokon csak akkor kapcsolják be a légkondit, ha tényleg kánikula és hőség van. Különben könnyen meg lehet fázni tőle és rengeteg energiát fogyaszt. Pazarol el. A DKV egyébként arányaiban jobb és olcsóbb mint a pesti BKV. Ha nem is hibátlan, de jó úton haladnak.
Gémesi Gábor
Szerintem logikus és energiatakarékos, hogy nem nyílik ki mindig az ajtó. Főként télen a nagy hidegben és persze a nyári kánikulában lesz hasznos ez az újítás. Jó és elegáns kis buszok. Ülésből lehetne több, egyébként rendben van. A DKV sokat és folyamatosan fejlődik és nyitott az új technikák megoldások iránt. A sofőrök profik és segítőkészek.
Senor
A helyes értelmezéshez! 1. Hogyne lennének már! 2. Előváros = ahová a számozott buszok kimerészkednek.
Varga Imre
Egy megjegyzés, és egy kérdés a részemről: 1./ Vajon lesznek-e az újfajta ajtó nyitás és zárás miatt értetlenkedő utasok? 2./ A szövegben azt olvasom: az "elővárosi" forgalomban is járnak majd a buszok. Mit akar ez jelenteni? Mert az előváros az - szerintem Debrecen környéke lenne, de azt meg a ÉAKK járatai csinálják - tudtommal.