Új Főnix Terv: folytatódnak a közlekedési fejlesztések – videóval
Szerző: Bulik Péter | bulik.peter@mcdb.h Közzétéve: 2018.12.20. 14:47 | Frissítve: 2018.12.20. 18:11
Lezárult a belvárosi gyűjtőutak és csomópontok átalakítása. Folytatódnak a körforgalom-fejlesztések, új út épül az Vezér utcai ipari parkhoz, és indulhat az északi városrész bekapcsolása a kerékpárút-hálózatba. Mindez az Új Főnix Terv része. Barcsa Lajos alpolgármester ma tartott tájékoztatót a több mint kétmilliárd forintos közlekedésfejlesztési beruházásokról.
Egyirányú út, két irányban buszsávval, kerékpárúttal a Kossuth utcán. Hasonlóan alakították át a Széchenyi, a Miklós és a Szent Anna utcát, valamint a Faraktár utca egy részét is. Emellett huszonkét csomópontot is átépítettek. 548 millió forint uniós forrást fordítottak erre a belvárosban, ahol így biztonságosabb és gyorsabb lett a közlekedés.
- A Kossuth-Klaipeda kereszteződésnél álltunk, a Kossuth utcáról próbáltunk volna valamerre továbbmenni. Ott ötödik, hatodik, hetedik lámpára tudtunk csak átmenni, manapság már a csúcsidőszakban sincsen így - közölte Barcsa Lajos alpolgármester
Elmondta, az Új Főnix Terv részeként idén bővítették az Egyetem téri körforgalmat, most pedig a Nagyerdei körút – Pallagi út kereszteződést alakítják körforgalommá. Csaknem 400 millió forint uniós támogatást nyert a város az 500 milliós beruházáshoz, ami a pallagi fejlesztésekhez illeszkedik.
- Új lakófunkciójú területek vannak ott, ahol előbb-utóbb építkezések fognak zajlani, intézményi területek is vannak fejlődés-fejlesztés előtt, a Nemzetközi Iskola, a kézilabda munkacsarnok, és a labdarúgó akadémia is ott található - tette hozzá az alpolgármester.
Barcsa Lajos hozzátette, jövő nyárra kétsávos utat építenek a 33-as főúttól a Vezér utca keleti végéig. Ez javítja majd az Egyetemi Innovációs Park megközelíthetőségét.
Mint elhangzott, a fejlesztéssel érintett terület a 33-as számú főúttól északi irányban található részétől a Vezér utca keleti végéig tartó 18 méter szélességű területen húzódik majd. A tervek szerint ezen a szakaszon kétirányú, 2 x 3,25 méter széles forgalmi sávú út építése történik majd meg. A területen megfelelő szintű közvilágítási hálózatot is kialakítanak negyven darab lámpaoszlop kihelyezésével. A hiányzó járdaszakaszokat pótolják, ahol szükséges, javítják és az akadálymentesítés is megtörténik. A tervezett út mentén sűrű, fiatal fás-cserjés növénysáv található, a kivágott öt fát összesen 44 darabbal pótolják majd.
Az út megépítése mellett új kerékpáros útvonal kialakítását is tervezik, ez a szakasz egészen a TEVA gyógyszergyárig tartana, bekapcsolva az északi városrészt is a belvárosi kerékpárút-hálózatba.
HOZZÁSZÓLÁSOK (2)
zsugababus
Akkor az olyan típusú útkereszteződés ahol jobbra kis ívbe engedi a gyalogot meg a gépjárműveket is És egy autó se tud jobbra kis ívbe átmenni míg a gyalogosok át nem keltek, és nem hajtok elébe a zebrán igaz még 20 méterre lenne tőlem mert a kresz tiltja A sunyi videós rendőre meg dörzsöli a tenyerét hogy ezt is bezsebelte . Egy 30 m hosszúságú gyalogátkelőnél miért nem mehetnék át a gyalogos előtt ha azt nem gátolom és nem veszélyeztetem . Miért kell meg várnom az hogy kényelmesen telefonálva andalogva átkeljen és még szemtelenül rád is is vigyorog várjál te paraszt . mert én ráérek de meg ott ülsz úgy is .
zsugababus
Nagyon jó lenne ha már valamit kezdenének CIVIS KÖZLEKEDÉSSEL AZ ILLETÉKESEK Katasztrofális a közlekedés minden reggel és délután is . Ezzel az nagy egyirányúsítása jól mellé nyúltak " a szakemberek " Nem Beszélve a töketlen tökölő gépjármű vezetőkről Pl. Wesselényi útról balra nagy ívben kanyarodás a Szent Annára . Az a tökölés pöcsölés amit az autóstársak művelnek felháborító . Amúgy is rövid a zöld jelzés időtartama kb 10 mp ☺☺☺ Minden nap arra közlekedek - max 2 - 3 kocsi tud átmenni balra nagy ívben - hihetetlen . Nem beszélve arról hogy a távolsági buszok rendszeresen használják a kanyarodó sávot arra hogy bepofátlankodják , és kierőszakolják a középső sávba jutást , ezzel feltartva a kanyarodó sáv forgalmát . Ha zöldre vált a lámpa miért nem tud mindenki egyszerre elindulni ?????????????????????????? Ezt valaki magyarázza már meg !!!! kétszer annyi kocsi tudna átmenni csak egy picit figyelni kellene , mert más is szeretne átmenni a zöld jelzésen .Én a sor végén érzem és tudom hogy ha mindenki rugalmasan közlekedne akkor én is 20 ként még át tudok menni a lámpán Nem Ilyen töketlen embereket mint itt vannak a közlekedésben sehol nincsennek . A másik a gurítós típus zöld a lámpa meghúzatja a kocsit és kiteszi üresbe , ő még át tud menni de engem már megszívat mert mire odaérek besárgul . Akkor