Tasó László: a megyei nagyberuházások nincsenek veszélyben
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2014.12.04. 09:16 | Frissítve: 2014.12.04. 15:18
Debrecen – A négy nagy projekt el fog készülni, a leghamarabb az M4-es autópályát építik meg – közölte az államtitkár.
Jelentős, közlekedéssel, infrastruktúrával kapcsolatos fejlesztések várhatóak 2014 és 2020 között Hajdú-Biharban. A beruházások listáján négy olyan nagyprojekt is szerepel, amit a közeljövőben fognak megvalósítani a megye területén, illetve Debrecenben.
Mint ismert, a tervek között szerepel a debreceni intermodális személyszállítási központ, más néven debreceni főpályaudvar, amiben helyet kapna a buszpályaudvar, a vasútállomás, valamint a helyi járatok végállomása is. Továbbépítik a jelenleg 44 kilométer hosszú M35-ös autópályát, mely Debrecent és az M3-as sztrádát köti össze, további 24 kilométert építenének hozzá.
Ugyancsak a megyét érintő nagyprojekt az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának megépítése illetve a Debrecen és Püspökladány közti vasúti pálya felújítása is.
Tasó László közlekedésért felelős államtitkár a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorában azt mondta, hosszú előkészítő munka előzte meg az országos fejlesztések tervezését, sőt még mindig folynak az egyeztetések, pontosítások, amiket az Európai Unió kérésére kell megtenni . Brüsszel javaslatai azonban nem a hajdú-bihari beruházásokra vonatkoznak, így azok tervein nem kellett változtatni.
- Örömmel mondhatom, hogy a korábban megjelölt beruházások egytől egyig megvalósulnak. Az autópályák építésének sorában az M4-es indul el elsőként az országban, az előkészítettsége úgy áll, hogy jövő év végén megindulhat a közbeszerzési eljárás és 2016-ban elkezdődhet az építés. Mindent feltételes módban kell említeni, mert lehetnek eljárási problémák, de jelentős csúszások nem lesznek. A megyében az M4-es készülhet el a leghamarabb. A régiót és Erdélyt kötjük össze vele, aminek gazdasági szempontból is nagy jelentősége lesz – mondta az államtitkár
Az debreceni főpályaudvar létrehozása az elkövetkező évek legjelentősebb debreceni fejlesztésének tekinthető, mert átépítik a Petőfi teret, alagútrendszer építenek ki, átalakítják a közlekedési csomópontokat. Az államtitkár úgy véli, ezek és a másik két beruházás beindítják, felgyorsítják a térségben a további fejlődést.
Tasó László hozzátette, az eljárási folyamat gyorsítása érdekében egy csomagot nyújtanak majd be az uniónak, ezáltal a több évig tartó időszakok lerövidülhetnek, ha ezt nem tennék meg, akkor valószínűleg még a ciklus végéig sem tudnák befejezni a fejlesztéseket.
Mint ahogy arról a Dehir.hu már beszámolt a Debrecen és Püspökladányi vasútvonal felújításával 160 kilométer per órás sebességgel lehet majd utazni, ehhez azonban megfelelő szerelvényekre lesz szükség. Jól felszerelt és energiatakarékos, modern Flirt motorvonatokat szeretnének vásárolni. Ahol nincs lehetőség elektromos hálózaton keresztül közlekedtetni a vonatokat, oda dízelszerelvényeket szereznek majd be.
- Az elmúlt években a flottába beállított motorvonatok hétmilliárd forint megtakarítást jelentettek az áramfogyasztásban. 200-300 férőhelyes vonatok vásárlásával kapcsolatban vannak elképzelések, ötvenet szeretnénk a MÁV-nak és tízet a GYSEV Zrt. részéve vásárolni még ebben a ciklusban – tette hozzá az államtitkár.
A teljes beszélgetést az alábbi videóban megtekintheti.
Dehir - Esti Közelkép 2014-12-03
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)