Nézze meg egy óriási térképen a debreceni és hajdú-bihari közlekedésfejlesztési terveket
Szerző: Rituper Tamás | rituper.tamas@dehir.hu Közzétéve: 2018.11.22. 16:04 | Frissítve: 2018.11.23. 08:26
Debrecen - Gyorsvasút Debrecen mellett, a keleti elkerülő első szakasza és kerékpárutak is látszanak a kormány törvényjavaslatának mellékletén.
Magyarország és egyes kiemelt térségeinek területrendezési tervéről nyújtott be közel 140 oldalas törvényjavaslatot a parlamentnek a kormány nevében Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter. A javaslathoz több részletes térképes melléklet is tartozik, ezeken az is látszik, hogy a kormány milyen közlekedési és egyéb infrastrukturális fejlesztéseket kíván végrehajtani.
Az egyik, az egész országot megjelenítő térképen a debreceni és hajdú-bihari közlekedésfejlesztési terveket is át lehet tekinteni. Több tervezett projekt ismert és már folyamatban is van – ilyen például a két új hajdú-bihari autópályaszakaszakasz, az M35-ös befejezése, valamint az M4-es építése –, de akad pár, melyekről eddig nem nagyon esett szó, térképen legalábbis nem láthattuk azokat.
A térképen látszik, hogy a tervek szerint Debrecen közelében futna az ukrajnai Lembergben (más néven Lviv) végződő nagysebességű vasúti pálya, melybe Kecskemét közelében futna bele a budapesti, illetve a belgrádi és bukaresti gyorsvasúti vonal.
A térképen két tervezett főutat jeleznek, az egyik azonban már megépült, ez a déli elkerülő út (481-es), majd a 47-es főutat köti össze az M35-ös autópálya új szakaszával. A másik, vastag fekete vonalon piros téglalapokkal jelzett tervezett főút már érdekesebb.
Mint ismert, a 481-es úttal a debreceni nyugati elkerülő úthálózat gyakorlatilag elkészült.
Régi terv, hogy a másik, keleti oldalon is kiépítenének egy elkerülőt, így meglenne a teljes körgyűrű.
Ez a Hajdúsámson, illetve Nyíradony felé vezető 471-es és a Vámospércsre, illetve Nyírábrányra vezető 48-as út tranzit forgalmát vinné el a város mellett.
A térképről az olvasható le, hogy a keleti elkerülő első szakasza a 471-es főutat a 4-es főúttal, valamint a 354-es számú, debreceni elkerülő úttal kötné össze.
A térképen az is látszik, hogy két országos kerékpárútvonal „befutna” Debrecenbe. A dél-alföldi határmente kerékpárútvonal valójában városunkban indulna, Létavértes és Biharkeresztes felé, a végállomása Baranya megyei Mohács lenne. Egy másik kerékpárút Nagyhegyesről vezetne Debrecen belvárosában, onnan pedig Józsa irányába.
A törvényjavaslat itt érhető el, a térkép az ország szerkezeti tervéről pedig innen tölthető le pdf-ben. Mivel a parlamenti honlap elég lassú ezekben az órákban, a térképet feltöltöttük a saját szerverünkre is, a 75 megabájtos pdf így innen is letölthető.
HOZZÁSZÓLÁSOK (3)
Pritsche
Egy keleti elkerülő? Az mind a városban fog menni, ahogy most is, és a forgalom nem lesz kisebb... (sőt)
kovilaci77
Esetleg a nagyítás funkciót tudnám javasolni, no meg egy értelmezhető méretű kijelzőt :) Látássérültként is egészen pöpecül áttekinthető - de az kétségtelen, hogy a megfelelő megjelenítésnek van némi gépigénye...
Senor
Tényleg óriási! Olyan 2 cm x 4,5 cm ez az ominózus térkép.