„Mi építünk, és nem rombolunk”: átadták a 471-es főút hajdúsámsoni elkerülő szakaszát – fotókkal, videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2018.12.19. 12:30 | Frissítve: 2018.12.19. 14:52
Debrecen - Gyorsabban és biztonságosabban lehet közlekedni a 471-esen, és Hajdúsámson is „fellélegezhet”.
Elkészült a 471-es főút hajdúsámsoni elkerülő szakasza, a 8,6 kilométeres utat szerdán hivatalosan is átadták. Az utat csütörtök reggeltől használhatják a közlekedők.
Fotók: Miskolczi János
Az elkerülő út révén – melyen 90-nel lehet haladni – közel 8-10 perccel csökkent az eljutási idő Debrecenből Nyíradonyba,
Hajdúsámson mentesül a városon keresztülhaladó napi 9000 egységjármű forgalmának nagy része alól, melyből 500 nehézgépjármű. Azaz csökken a város légszennyezettsége és biztonságosabbá válik a közlekedés.
Az átadón beszédet mondott Papp László, Debrecen polgármestere, aki úgy fogalmazott, nagy erőssége Hajdú-Biharnak, hogy a megyét és a településeket irányító vezetők együtt dolgoznak a fejlődésért.
„Az elmúlt nyolc év Debrecent és a megyét érintő fejlesztéseinek köszönhetően ledolgoztuk azt a hátrányt, amely évtizedekig jellemezte a térségünket. Ma olyan kormánya van az országnak, amely az itt látható fejlesztésekkel dinamikus fejlődést ígérő jövőt jelent számunkra. Mi építünk, és nem rombolunk. Ennek köszönhetően Hajdú-Bihar megye és az ország keleti része ma már nem egy kevésre értékelt térsége az országnak, hanem az egyik legversenyképesebb, legdinamikusabban fejlődő régiója”
– fogalmazott Debrecen polgármestere.
Papp László kiemelte, Debrecennek nagyon fontos Hajdú-Bihar egészének fejlődése, mert erős régióközpont csak erős megyével, erős településekkel képzelhető el, a 471-es fejlesztése ezt szolgálja. A polgármester úgy fogalmazott, Debrecen és Hajdúsámson ebben az évszázadban „eggyé fog válni, Hajdúsámson pedig egy dinamikusan fejlődő nagyváros elővárosa lesz”.
Tasó László, a térség fideszes országgyűlési képviselője úgy fogalmazott, régi vágyát sikerült most teljesíteni a hajdúsámsoni közösségnek. Kiemelte, a hajdúsámsoni elkerülő megépítése egy fontos állomása a 471-es főút korszerűsítésének és bővítésének. A képviselő emlékeztetett, hogy Debrecenben számos gazdaságfejlesztési beruházást jelentettek be a közelmúltban, melyek Hajdúsámsonnak, a sámsoniaknak is kiváló lehetőséget teremtenek.
„Reményeim szerint akik erre járnak majd, nem látnak majd új kereszteket és síremlékeket, hiszen amikor ezen az útfelújításon elkezdtünk dolgozni, akkor nagyon sokat láttunk. Rengeteget egymás után, szinte minden szakaszon”
– fogalmazott Tasó László.
A képviselő szólt arról, hogy
nemrégiben beszélt Orbán Viktorral, a miniszterelnök megerősítette korábbi ígéretét, miszerint 2022-re elkészül a 471-es modernizálása a debreceni Kassai útig.
Antal Szabolcs, Hajdúsámson polgármestere történelminek nevezte a mai napot a település életében. Hozzátette, az elkerülő út révén Hajdúsámson élhetőbb város lesz, ami „mindentől többet jelent.”
Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, a Hajdúsámson elkerülő beruházásának keretében két felüljárót is építettek a 110-es számú, Debrecen – Nyírbátor – Mátészalka vasúti vonal felett. Két helyen – az elkerülő út és a Fő utca találkozásánál, illetve a 4902. jelű úti csomópontnál – körforgalmú csomópont, az elkerülő út végszelvényében „T” csomópont épült, illetve tengelysúlymérő állomást is kialakítottak. A teljes beruházás 8 milliárd 332 millió forintba került.
2016 óta folyamatosan újítják meg a főút megyei szakaszát
A 471-es főút Debrecent és Mátészalkát köti össze, 73 kilométeres szakaszon. Annak ellenére, hogy harmadrendű út, fontossága és forgalma nagy. Az út kanyargós, 2016 tavaszáig keskeny, rossz minőségű volt, halálútnak is nevezték a sok baleset miatt. Épp ezért a felújításáról döntöttek, a kormány kiemelt beruházássá nyilvánította a 471-es megújítását.
Az utat Szabolcs-Szatmár-Bereg megye felől kezdték el felújítani. Hajdú-Biharban a munka 2016 áprilisban Hajdúsámson és Nyíradony között kezdődött, a 16 kilométernyi útszakasz felújításával tavaly nyáron végeztek. A munka Hajdúsámson tehermentesítésével folytatódott, egy 8,6 kilométer hosszú, 2-szer 1 sávos elkerülő út építésével, ezt a szakaszt adták át most.
A 471-es főút felújítása időközben a főút Debrecen külterületi és a Hajdúsámson elkerülő közötti szakaszán is elkezdődött. A négy és fél kilométeres szakaszt négysávosítják. A beruházás részeként 5,9 kilométer szervizutat is építenek, ezzel a kerékpárosok és a közeli háztulajdonosok is biztonságosan közlekedhetnek majd. A Kelence, a Szikigyakor és a Sámsonkert utcákban lámpás csomópont készül, ezeknél három buszmegállóöblöt is kialakítanak majd. A Sámsonkert utcánál buszfordulót is építenek. Kiváltják és felújítják a közműveket, fejlesztik a zöldfelületet is azzal, hogy háromszáz darab fát, és mintegy tízezer cserjét ültetnek el. A valamivel több mint 7,4 milliárd forintos beruházás során 22 ezer köbméter aszfaltot használnak majd fel. A tervek szerint 2020 augusztusára fejezik be és akkor adják át a felújított útszakaszt.
A 471-es debreceni belterületi szakaszának megújítása lesz az utolsó ütem, ennek a beruházásnak is tart már az előkészítése.
HOZZÁSZÓLÁSOK (8)
Debreceni Polgár
@Janos: A szaktudás ott valósul meg, amikor érthetetlen szöveggel és megannyi számmal és felesleges információkkaltarkított előadást kell egy óvodás seregnek "karácsonyi ünnepség" álnáven meghallgatnia. :)
Janos
Ma reggel próbaképp az elkerülőn jöttem debrecenbe, ahhoz képpest 90 km/h-nél ritt-ott dobja az autót, a nagy szakértelem mellett eléggé "hepehupás". Biztos, hogy jóval többe került mint, amennyi van benne. A szaktudás főleg december 15-én látszott, amikor a közmunkások a -2 fokos hidegbe szakadó hóesésbe festették a kerekpár út melletti vaskorlátot. Milyen kinezete lesz annak tavasszal, amikor majd enyhül az idő ? Milyen nagy szaktudásról beszélt Tasó bátyó ?
Debreceni Polgár
@Hornyik: Arról kellene reflektálni, hogy az EU-ból származó támogatások összege klasszisokkal több, mint amit a magyar állam befizet, mint hozzájárulást. Ennek az összegnek a mértékét a csatlakozáskor is meghatározták annak érdekében, hogy az egyes tagállamok kellő módon fel tudjanak zárkózni. Magyarországo ez a felzárkózás a 8 év alatt csak a strómanoknak és a haveroknak sikerült. Egy mezei gázszerelő mesés vagyonra tett szert. Andersen még lehet mesekönyvet is írt volna eme csodás meggazdagodásról. De arról is reflektálhatna, hogy hogyan lehetséges az, hogy Debrecennek van olyan része, ahol a fene nagy jólét mellett nincs aszfaltozott út, nincs vezetékes ivóvíz. Könnyű azt mondani, hogy hát mert arra nincs EU-s pénz. Kíváncsi leszek, hogy 2020 után, amikor megcsappan a pénzfolyó, mi lesz megvalósítva.
Hornyik
Először is van önrèsz, amit a kormány fizet. Másodszor ki kell èrdemelni a Brüsszeli forrásokat, jó költsègvetèsel, alacsony államháztartási hiánnyal. Ez ugye már 8.ève sikerül. 8 èv távlatából nehèz már mindent a szerencsère kenni. Másik hozzászólók a tipikus minek az, mèrt úgy, mièrt oda, mièrt ekkor, rájuk már reflektálni sem èrdemes. Mèg egy megjegyzés ez a projekt is Eu-s ellenőrzés alatt zajlik. Ők is jóváhagyják.
subtotal
Igen, nekem is ez jutott eszembe először, hogy Brüsszel azt üzeni: szivesen! A másik pedig ehhez, hogy a fidesz épít: mennyi idő kellett, mire megépítették az M35 folytatását? 11 év? Ha már épít, Papp polgármester úr ezzel a "minden idők valahavolt legjobb kormányával", akkor az Ön által nagyra tartott elődje, a Lajos 20 éve, 1998-ban megfogalmazott ígéretét, a Nyíl utca négysávosítását is megcsinálhatnák végre a Közúttal együttműködve. Ideje lenne,
FJUCINE
Bizonyára nagyolva olvastam,de nem láttam,higy az uniós pénz az út építés hány %-t fedi?
Janos
Tasó és társai azért nem fognak nem látni síremléket mert nem járnak erre, attól még lesz, több mint eddig. Több lesz a szabálytalankodó mert több a lehetőség, a rendőrök meg ezután se lesznek a környéken, ahogy eddig se voltak soha, sehol. A közút meg ugyanúgy nem fogja télen takarítani, ahogy eddig sem.
Debreceni Polgár
Ha úgy nézzük a demokráciát is leépítik, nem lerombolják :) Minden csak szóhasználat kérdése.