Már több mint kétszázan dolgoznak az NI debreceni szolgáltató központjában – fotókkal, videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2017.10.16. 13:38 | Frissítve: 2017.10.16. 17:15
Debrecen – Rövid időn belül megugrott a dolgozók létszáma az amerikai vállalat SSC részlegénél. A bővítés nem áll le, tovább keresik az új munkaerőt.
Már tizenkét éve működik a National Instruments Hungary Kft. Shared Service Központja, ahol a kezdeti időszakban még csak hét szakembert foglalkoztattak, ám a részleg az elmúlt években hatalmas fejlődésen ment át. Csak az idei évben száz új alkalmazottat vettek fel, így most már összesen több mint kétszázan dolgoznak a központban. Ez azt jelenti, hogy a központ megháromszorozta a létszámát. A részleg sikertörténetéről tartottak tájékoztatót hétfőn a cég Határi úti telephelyén.
Ábrahám László, a National Instruments Hungary Kft. ügyvezetője elmondta, érdekes mérföldkő ez a vállalat életében, mert ezzel nem elsősorban az alaptevékenységét hangsúlyozza a cég. A részleg fejlődése is jól mutatja, milyen ütemben növekedett a vállalat az elmúlt több mint egy évtizedben. Jelenleg tizennégy különböző területen dolgoznak a vállalaton belül a munkavállalók (köztük az SSC szektorban), több mint 1200 alkalmazott találta meg itt a számításait.
Ábrahám László hozzátette, a Debreceni Egyetemnek is fontos szerepe van, onnan ugyanis sok képzett alkalmazottat tudott felvenni a vállalat, s az ügyvezető kiemelte a magas szintű nyelvi képzést. Hangsúlyozta, az önkormányzattól is sok támogatást kapott az NI, valamint a magyar kormánynak is köszönetet mondott, mert egy megállapodásnak köszönhetően tudták 210 fővel bővíteni a létszámot.
Ábrahám László hangsúlyozta, jó helyet talált Debrecenben a cég, hiszen támogató környezetben vannak, és a magas képzettségű munkavállalói állomány is rendelkezésre áll.
Ellen O'Dwyer, a Shared Services Központ vezetője üdvözölte a létszámbővítés lehetőségét és elmondta, az SSC szektorban úttörő szerepet tölt be a National Instruments. Mint felidézte, amikor 2005-ben elkezdték ezt a tevékenységet, nem volt más vállalkozás, amelyik ilyen szolgáltatást végzett volna, így az ágazat alapjait az amerikai cég fektette le.
Mostanra 22 ország ügyfeleit szolgálják ki 17 különböző nyelven. Mint mondta, fontos értékváltozást értek el a vállalatnál azzal, hogy olyan munkavállalói csoportot hoztak létre, ami kivételes benyomást tud adni az ügyfeleknek, ez pedig azért fontos, mivel az NI dolgozóival találkoznak először egy ügy intézése során.
Ellen O'Dwyer szerint a vállalati kultúra nagyon fontos eleme ez a tevékenység. Mint mondta, fontos a folyamatos innováció, a munkatársaknak továbblépési lehetőségeket kínálnak a vállalaton belül, a belső továbbképzés és a mentori hálózat is ezt segíti. Az NI a jelentős létszámbővítés után sem áll le az új alkalmazottak felkutatásával, úgynevezett toborzókon is keresik a dolgozókat: a központ következő akcióját szombaton szervezi a Csapó utcai Fórum bevásárlóközpontban, ahol információkat kaphatnak az érdeklődők a nyitott pozíciókról, a helyszínen pedig álláslehetőségeket kínálnak majd a munkát keresőknek. A jelentkezők teszteket tölthetnek ki, és a helyszínen elbeszélgetésre is lehetőség lesz.
A központ vezetője közölte, hogy a legutolsó kampányon ötven új munkatársat tudott felvenni a cég, ennyire számítanak most is. Ellen O'Dwyer 2016 januárja óta vezeti a központot, tapasztalatai alapján kiemelte a munkavállalók magas szintű tudását, ezzel együtt pedig kihangsúlyozta, hogy az NI hosszú távra tervez az SSC részleggel a Határ úti székhelyen.
Az eseményen részt vett Barcsa Lajos alpolgármester is, aki azt mondta, mérföldkő Debrecen életében, hogy már több mint kétszáz főnél tart az NI a szolgáltatói területen. Az alpolgármester hozzátette, az NI leginkább a gyártókapacitásairól ismert a városban, magasan hozzáadott értékű iparágat képviselnek, de a hétfői bejelentésből az is kiderül, hogy a legnagyobb szereplő ez a cég a debreceni szolgáltató szektort illetően.
Barcsa Lajos emlékeztetett rá, hogy több mint 3300-an dolgoznak a helyi SSC szektorban, ami azt jelzi, Debrecen is erős ebben az ágazatban, s ennek megfelelő az önkormányzat is egyre nagyobb jelentőséget tulajdonít a területnek. Reményét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy további növekedés előtt áll a vállalat a szolgáltató területen is. Az alpolgármester hangsúlyozta, a munkaerő és az oktatás a legfontosabb a siker szempontjából, olyan nyelvi képzéseket kell alkalmazni, melyek képesek az ilyen jellegű igények kiszolgálására.
Mint mondta,
nagyon kevés helyen van az országban olyan központ, ahol ennyire sok nyelven tudják kiszolgálni az ügyfeleket.
Az alpolgármester szerint fontos cél, hogy már az általános iskolában elkezdődjön az idegen nyelvi képzés, s így az oktatási intézmények által kielégítsék az üzleti élet szereplőinek igényeit. Barcsa Lajos úgy véli, mindemellett a magas szintű infrastruktúrának is rendelkezésre kell állnia: nagyon sokat jelent majd, ha átadják Debrecenben a Tüzér utcai A plusz kategóriás irodaházat. (Erről bővebben itt olvashatnak.)
Barcsa Lajos fontos stratégiai fejlesztésnek nevezte a repülőtér működését is, idén az ottani éves utasforgalom meghaladja majd a 320 ezret, de az alpolgármester szerint további tárgyalásokat folytatnak arról, hogy újabb desztinációk jelenhessenek meg. Barcsa Lajos úgy véli, mindez fontos egy szolgáltatóipari szereplőnél.
Zászlóshajónak nevezte az NI tevékenységét, s kiemelte, a cég nem áll meg ott, ahol van, nem elégszik meg a rendelkezésre álló eredményekkel, ezt is bizonyítja a vállalat által visszatérően működtetett toborzóakció. Az alpolgármester hangsúlyozta, ha lehetne növelni a diákok számát a debreceni iskolákban, akkor az segíthet abban, hogy egyre több cég képzelje majd el Debrecenben a hosszú távú jövőjét.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)