Kezdődik a 471-es főút Debrecen és Hajdúsámson közötti szakaszának négysávosítása – fotókkal, videóval
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2018.08.27. 12:30 | Frissítve: 2019.06.07. 16:02
A főút újabb fontos és forgalmas szakaszát újítják fel. A beruházást Nyíradony és Hajdúsámson is régóta várta már.
Mint arról korábban a Dehir.hu beszámolt, Debrecen határában folytatódik a 471-es főút felújítása. A főút Debrecent és Mátészalkát köti össze, a nagy forgalmú, ezzel együtt viszont meglehetősen rossz minőségű utat a sok baleset miatt halálútnak is nevezik. A helyzet sürgős megoldása érdekében a 471-es megújítását a kormány kiemelt beruházássá nyilvánította. A négy ütemben megvalósuló felújítás néhány évvel ezelőtt Nyíradony és Hajdúsámson között kezdődött el, azóta azt a szakaszt már befejezték, de hamarosan végeznek a második ütemben készülő, Hajdúsámsont tehermentesítő elkerülővel is.
Fotók: Miskolczi János
A fejlesztés harmadik fázisa lesz az, amikor a főút Debrecen külterületi és a Hajdúsámson elkerülő közötti szakaszát is átépítik úgy, hogy a négy kilométeres szakaszt négysávosítják. Ezt a munkát a Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. végezheti el.
A beruházó NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hétfőn délelőtt szakaszindító ünnepséget szervezett az említett útszakasz négysávosításához kapcsolódóan.
Az eseményen részt vett Tasó László, a térség országgyűlési képviselője, Papp László, Debrecen polgármestere, Antal Szabolcs, Hajdúsámson polgármestere és Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.
Tasó László elmondta, a magyar költségvetés lehetőséget adott arra, hogy újabb mérföldkőhöz érkezzen az útfelújítás. 2007 és 2013 között azt gondolták, hogy bele fog férni a 471-es főút rekonstrukciója, de akkor nem volt uniós forrás a beruházásra, és akkor még elképzelhetetlennek tűnt, hogy valaha elkészül a fejlesztés. Hangsúlyozta, hogy
Magyarország mostanra képessé vált arra, hogy nemzeti forrásból el tudja végeztetni a beruházást. A politikus különlegesnek nevezte a szakaszt, hiszen Sámsonkerttől Debrecenig kétszer két sávot alakítanak ki, ráadásul több mint két kilométerrel hosszabb lesz majd a városon belül a főút.
Megjegyezte, a kivitelezők olyan szakaszt építenek, ami autóút paraméterű, másik különlegessége pedig az lesz, hogy az utolsó szakaszon belevésik az útba a Debrecenbe kéne menni című dalt is; az autósok egy bizonyos sebességnél hallhatják majd a zenét. Tasó László kiemelte, nem kell majd attól félni, hogy az út minősége miatt baleset történik. Elmondta, olyan közlekedési feltételrendszer alakul ki a megyében, ami alapján bárki választhatja a térséget a világból. A képviselő elmondta azt is, hogy nagyon sok előkészítésen, tervezői munkán, vitán van túl a fejlesztés, fontos, hogy a kivitelezés során az Acsádi és a Martinkai út felújítása is megtörténjen, ezzel ugyanis tehermentesítik a Sámsoni utat.
Papp László polgármester Debrecen és a város térségének fejlesztésében fontos fejezetnek nevezte a beruházást, s megjegyezte: 2010 után Kelet-Magyarországról másként gondolkodik az Orbán-kormány, mint az elődei.
Az elmúlt 8 év közlekedésfejlesztési programjainak nagy nyertese Debrecen és az agglomeráció is - tette hozzá a polgármester. Mint mondta, az egyik legforgalmasabb bevezetőútja Debrecennek a 471-es, mostanra szinte mindegyik ilyen nagy forgalmú utat sikerült megújítani, eljött az idő, hogy Kelet-Magyarország egyik fő ütőerén keresztül is kétszer két sávon lehessen Debrecenbe érkezni.
A polgármester szerint fontos, hogy a városon belül is elkészüljön a fejlesztés, hiszen reggel és délután az egyik legnagyobb közlekedési problémát jelentő útszakaszról van szó. Papp László hangsúlyozta, Debrecen fontos szereplővé vált a régió gazdasági fejlesztésében, az elmúlt három évben 500 milliárd forint tőke érkezett a városba, s mint megjegyezte: sikeres gazdaság nem elképzelhető el jól működő közlekedésfejlesztés nélkül.
Antall Szabolcs, Hajdúsámson polgármester szerint a hajdúsámsoniaknak és a nyíradonyiaknak is nagy nap ez a mai, Hajdúsámson életében a valaha létező és következő legnagyobb beruházásnak nevezte a főút fejlesztését. Mint fogalmazott, több mint tízezer gépjármű közlekedik naponta az úton, s bár régen elismerték, hogy fel kellene újítani, bővíteni az utat, ez most végre megtörténik.
Kiemelte, hogy több mint 14 ezren élnek Hajdúsámsonban, az útépítésnek köszönhetően pedig még többen fognak a településre költözni. Kihangsúlyozta, hogy debreceni helyi buszjáratok is kimennek majd a településrészhez, az ott élők ezzel is még szorosabb kapcsolatba kerülnek majd Debrecennel. Megjegyezte, a legtöbb helyközi buszjárat Debrecenből Hajdúsámsonba közlekedik.
Pántya József, a NIF Zrt útfejlesztési igazgatója elmondta, még idén karácsony előtt elkészül a beruházás és átadják a Sámsont elkerülő utat. A Hajdúsámson és Debrecen közötti szakasz 4,6 kilométer hosszú lesz, az igazgató szerint jól utazható főút készül, párhuzamosan pedig 5,9 kilométer szervizutat is építenek, ezzel a kerékpárosok és a közeli háztulajdonosok is biztonságosan közlekedhetnek majd. Pántya József elmondta azt is, hogy a Kelence, a Szikigyakor és a Sámsonkert utcákban lámpás csomópont készül, ezeknél három buszmegállóöblöt is kialakítanak majd. A Sámsonkert utcánál buszfordulót is építenek. Kiváltják és felújítják a közműveket, fejlesztik a zöldfelületet is azzal, hogy háromszáz darab fát, és mintegy tízezer cserjét ültetnek el. A valamivel több mint 7,4 milliárd forintos beruházás során 22 ezer köbméter aszfaltot használnak majd fel. A tervek szerint 2020 augusztusára fejezik be és akkor adják át a felújított útszakaszt.
HOZZÁSZÓLÁSOK (6)
polgárjenő
https://www.youtube.com/watch?v=I5JMu3MwvIY Lehet loooooopni!
polgárjenő
https://www.youtube.com/watch?v=I5JMu3MwvIY
N. Jozsef
Olvasom (máshol), hogy "új jelzőlámpás szabályozású csomópontok gyalogátkelőhelyekkel a Kelence, a Szikigyakor, illetve a Sámsonkert utcáknál." Csak megsúgnám a "tisztelt" építőknek és építtetőknek, hogy a Kelence utcától nem túl messze (kb. 800 méterre) van a Salakos utca is. Nagy a forgalom, a buszközlekedés is igénybe veszi, ide is nagyon kellene egy jelzőlámpás szabályozás. De gondolom, íróasztal mellett tervezve, a környéket nem ismerve, ez fel sem merül.
Janos
Tasó bátyó szerint nem kell majd félni az út minősége miatt bekövetkező balesetektől, ezután majd több lesz, mert eddig csak kb. 70 km/h sebbeséggel lehetett közlekedni biztonságosan. A felújitás után már a sebbeség a duplájára növelhető, ezzel együtt a balesetek száma is. Pl erre a felújitott rész, amit anno az átadást követően 2 héttel balesettel avatták. Csak ezt Tasó bátyó nem látja, mivel nem jár erre mindennap, és a rendőrök sem. A " debrecenbe kéne menni" hülyeség helyett, inkább olyan helyekre kellene buszmegállót létesinei, ahol azt igenylik, és szükség lenne rá, nyíradony nyestekert, ahol majdnem 2 km -t kell gyalogolni, Tasó bátyó !
Debreceni Polgár
Már kezdtem aggódni, hogy nyugalmasan fog kezdődni a szeptemberi viszem a gyereket az oviba, suliba dili :) De szerencsére itt van a várva várt felújítás.
subtotal
"...ráadásul több mint két kilométerrel hosszabb lesz majd a városon belül a főút." ?????Hogyan?????