Halad a munka Debrecen határában: mutatjuk, milyen lesz az ötágú körforgalom – videóval
Szerző: Magyar Evelin | magyar.evelin@dehir.hu Közzétéve: 2019.04.05. 08:05 | Frissítve: 2019.04.05. 15:57
Debrecen - A Határ út és a 4-es számú főút jelenlegi kereszteződése megszűnik: őszre elkészül a felüljáró és a körforgalmi csomópont is.
Mint arról a Dehir.hu korábban beszámolt, teljesen átépítik az Ebes-Debrecen vasúti vonalszakaszt. A 7,65 kilométer hosszú szakasz felújítása 2018 nyarán indult el, és idén ősszel fejeződhet be. A beruházás a helyi közúti közlekedés szempontjából is fontos. A Hajdúszoboszló és Debrecen között közlekedők már láthatják is ennek jeleit: a Határ út és a 4-es főút kereszteződésénél 60, valamint 40 kilométer/órás sebességkorlátozást vezettek be, a felüljáró tartóoszlopai már állnak, a munkagépek dolgoznak.
A Dehir.hu kérdéseire reagálva a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közölte:
a tervezett befejezési határidő 2019 ősze, a munka pedig ütemterv szerint halad.
A beruházás során megépül egy új felüljáró, amely több változást hoz: a 4805. jelű út nyomvonala megváltozik, a Szepesi úti (Sárga dűlő) csatlakozás előtt elfordul a vasútvonal irányába, majd átvezetik a vasútvonal és a 4-es számú főút felett.
A felüljáró után déli irányból új, ötágú körforgalomba csatlakozik, amelynek északi ága a Határ út lesz. A Határ út és a 4-es számú főút jelenlegi kereszteződése tehát megszűnik, azok között a körforgalom összekötő ága teremt új csatlakozási lehetőséget. A Határ út jelenlegi burkolatát a 4-es főúttól mintegy 340 méter hosszon elbontják, annak helyén épül az új körforgalom.
A felüljáró környezetében a 4-es számú főút a jelenlegi 2x1 sávosról 2x2 sávosra bővül a leágazások biztosításához, és a burkolatot 11,5 tonnás tengelyterhelésre erősítik meg.
A munka nagy részét a jelenlegi 40 kilométer/órás sebességkorlátozás mellett tudják majd végezni, azonban várhatóan április közepén többszöri, néhány perces teljes lezárással kell számolni, rendőri biztosítás mellett. Ekkor emelik be a 4-es főút feletti vasbeton gerendákat.
A lezárások pontos időpontjáról a NIF tájékoztatja majd a közlekedőket.
A beruházás az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében valósul meg, európai uniós és hazai költségvetési forrásból.
Debrecen külső részein így két új ötágú körforgalmat is építenek. A másikat a 47-es főúton, Debrecen és Mikepércs között a hosszúpályi leágazásánál. Várhatóan idén annak a csomópontnak az átépítése is megkezdődik.
HOZZÁSZÓLÁSOK (9)
meheszborz
"2019 ősze" - ez nem határidő, szept. 1. és november 30. között bármikor lehet. Ilyen határidők szerintem csak nálunk vannak.
subtotal
Itt csak egy dolog teljesül, nem lesz szintbeli kereszteződés a vasúti pályán, a többi marad ugyanaz. Hogy ehhez miért nem egy aluljárót építettek a vasút alatt és egy lámpás kereszteződést a Határ úti csatlakozásnál? Lehet az úgy túl olcsó lett volna :)
Pritsche
A bekötő útnál (valószínűleg) lesz egy jelzőlámpás keresztezés (mint Ebesnél), erre cserélik a Határ út és a 4805. számú út kereszteződéseit, plusz egy körforgalom. Ha ez így lesz (van), akkor én továbbra is azt gondolom, hogy a jelzőlámpás csomópont teljesen feleslegesen lett kialakítva.
subtotal
Oké Oleg, valóban így mondják a videóban.
Pritsger Oleg
Subtotal: Persze, hogy nem jól érted. Volt még mellette 7,5 km kétvágányú vasúti pálya felújítás is.
subtotal
Pritsche: háááát remélem nem jól értem, hogy ez a közúti fejlesztés, amit itt bemutattak kerül 13.7 milliárdba. Azonban, ha abból indulok ki, hogy a cikkbe bele se merték írni, akkor meg de :/
Pritsche
Subtotal teljesen igazad van! A kép és a leírás szerint adtak annak a bizonyosnak egy pofont. A körforgalom ott, azon a helyen pénzkidobás. Vagy esetleg később bekötik a négyest a körforgalomba? Értem én a törekvést, hogy tehermentesítsék a leendő Petőfi téri központ építésének idejére a Nagyállomás környékét, de ez így el van szabva (subtotal). A 4.számú főúton továbbra is marad egy olyan kereszteződés, ami baleset-veszélyesebb egy körforgalomnál, sőt a 2x2 sáv miatt a tempó is nőni fog. De legalább jó sokba került... :(
subtotal
Ami méretes elszabásnak tűnik, az az Összekötő ág: ha jól értelmezem a tervet, a Szovát vagy a Határ út felől Debrecen irányába, illetve a Budapest felől a Határ út felé tartó forgalom ezen a (lámpás??) kereszteződésen lesz áteresztve, keresztezve a 4-es egyenesen haladó forgalmát. Mindez annak ellenére lesz tehát a jelenlegihez képest változatlan, hogy 2 felüljáró, 1 körforgalom és sokszáz méternyi új út épül. Nem tűnik olyan nagy előrelépésnek őszintén szólva.
subtotal
Kezdem a pozitívval: a 4-es újabb szakasza lesz 4 sávos errefelé, ez jó, bár remélem, hogy a BMW fejlesztés kapcsán az István út utáni felüljáró is az lesz (bár nem reménykedem).