Egyszerre két autópályát építenek majd Hajdú-Bihar megyében – térképekkel
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2015.03.13. 19:28 | Frissítve: 2015.03.14. 10:57
Debrecen – Elkészültek az M4-es egyik megyei szakaszának tervei – jelentette be a miniszter. Ebbe a sztrádába fut majd bele az M35-ös folytatása.
Elkészültek az M4-es autópályát a Berettyóujfalun keresztül az országhatárral összekötő szakasz tervei is, amelyet 2017-18-ban szeretnének megépíteni – jelentette be pénteken Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter pénteken Csíkszeredában. Seszták Miklós az erdélyi városban arról is beszélt, hogy készülnek az M35-ös sztráda folytatásának tervei is. Mint ismert, az új szakasz Debrecent és Berettyóújfalut kötné össze.
Az M35-ös autópálya jelenleg 44 kilométer hosszú, az M3-ast köti össze Debrecennel. Régóta tervezik, hogy a hátralévő 24 kilométeres szakaszt is megépítik, így 2-szer 2 sávos gyorsforgalmi úton lehet majd Berettyóújfaluig eljutni.
Az M35-ös Debrecentől délre halad majd a 47-es főút nyugati oldalán, majd Derecske és Berettyóújfalu között csatlakozik a Püspökladány felől érkező M4-eshez. Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár korábban azt mondta, az előzetes tervek szerint 2016-ban kezdődne az építkezés, de ha sikerül meggyorsítani az engedélyezési eljárást, akár már idén megindulhatnak a munkagépek. A sztráda ezen szakaszát 2018-ban adnák át.
Az M35-öst összekötik majd a 47-es főúttal is, azaz megépül a Debrecent délről elkerülő út, így a remények szerint az a kamion- és autóforgalom, ami délről érkezik, nem terheli majd a város útjait.
A terveket a közbeszerzésen nyertes M35 Konzorcium készíti. A konzorcium vezető tagja az UTIBER Közúti Beruházó Kft., a konzorcium tagja a Tura-Terv Mérnökiroda Kft. és az UVATERV Út, Vasút Tervező Zrt. A szerződéses összeg nettó 2 milliárd 297 millió forint.
A kiviteli terveken túl a kisajátítási tervet is le kell tenni az asztalra. ezen túl be kell szerezni az összes szükséges út- és műtárgyépítési engedélyt.
Az M4-es Budapesttől halad majd a hajdú-bihari határtelepülésig, Nagykerekiig, ahol összekötnék az észak-erdélyi autópályával. Az Abony és Fegyvernek közti szakaszt már építik. A Fegyvernek és Püspökladány közötti rész ügyében az előkészítési, tervezési fázisnál járnak, mint ahogy a Püspökladány és Berettyóújfalu közötti szakasznál is. A miniszter mostani bejelentése szerint M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának tervei elkészültek.
Az új autópályán a Hajdú-Bihar megye déli részén élők könnyebben érhetik majd el Budapestet. Az M35-ös folytatásának köszönhetően pedig Debrecenből a román határig is sztrádán utazhatunk, hiszen az M35-ösről Berettyóújfalunál rá lehet majd hajtani az M4-esre.
Azt egyelőre nem tudni, hogy az M35-ös folytatása és az M4-es megyei szakasza mennyibe fog kerülni, de az biztos, hogy a költségek mindkét esetben meghaladják majd a 23 milliárd forintot. Mindkét beruházás szerepel ugyanis a kormány nagyprojektlistáján, amit a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklusra állítottak össze. Ezen a listán a nettó 75 millió euró teljes elszámolható költséget meghaladó projekteket találjuk.
Mivel az Európai Bizottság február közepén elfogadta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vezetésével elkészült mindkét magyar operatív programot - köztük az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programot -, mindkét sztrádaépítéshez lehet számítani uniós forrásokra.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)