Az egész terminált átalakítják a debreceni repülőtéren
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2013.01.05. 10:30 | Frissítve: 2013.01.07. 06:15
Debrecen – A tavalyi sikeres év folytatásában reménykednek a légikikötőnél, idén elérnék a 100 ezres utaslétszámot és felépítenék a cargobázist is.
Fennállása óta legsikeresebb évét zárta tavaly a debreceni repülőtér: megindult a londoni, a milánói és az eindhoveni járat, és több mint 50 ezer utasa volt a légikikötőnek. Az idei tervekről, a hosszú távú fejlesztésekről és parkolásról is szó volt a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorának péntek esti adásában, ahol Herdon István, a repülőteret működtető Xanga cégcsoport igazgatója volt a vendég.
Herdon István kiemelte, hogy különösen a második félév volt jelentős a légikikötő életében, mivel olyan járatokat indítottak el, amelyek lehetővé teszik, hogy jövőre a reptér elérje a 100 ezres utaslétszámot, ugyanakkor a legfontosabb, hogy a légikikötő ne legyen veszteséges.
- Gyakorlatilag nagyon nehéz helyzetben vagyunk, 200 milliós veszteségünk van, most az a feladatunk, hogy a forgalom növelésével 2015-re nullszaldós állapotba kerüljünk. Olyan jelentős költségek vannak, hogy ezek egy részét kénytelenek vagyunk a szolgáltatást igénybe vevők részére továbbterhelni, ilyen például a parkoló használata – magyarázta az igazgató.
A parkolási problémák kapcsán Herdon István elmondta, hogy jelentős költséget tesz ki a repülőtér működtetésén belül a terület őrzése. Megvizsgálták, hogy milyen parkolási díjak vannak a környező reptereken, s arra a következtetésre jutottak, hogy az átlagnál olcsóbbak a debreceni tarifák, ráadásul nem mindenhol van türelmi idő.
- Mi ezzel a debrecenieknek akartuk azt a kedvezményt megadni, hogy díjmentesen használják a parkolót 15 percig, hiszen mondjuk egy Romániából jövő ennyi idő alatt nem tudja az „utascserét” végrehajtani – hangsúlyozta az igazgató.
Herdon István kifejtette, hogy mivel egy nemzetközi repülőtérről van szó, különleges törvények vonatkoznak rá, melyeket be kell tartani, ezeket a hatóságok ellenőrzik. A szabályok miatt új beruházásokat kellett végrehajtani, karbantartási és plusz feladataik vannak a parkoláshoz kapcsolódóan is.
- Az utasok számának növekedésével a költségek is nőttek, mivel ilyen utaslétszámnál már kiemelt fontosságú az utasbiztonság és a repülésbiztonság. Az új járatoknak köszönhetően jövőre várhatóan elérjük a 100 ezres utaslétszámot, ahol újabb limitek jönnek be, újabb utas- és repülésbiztonsági kötelezettségeink lesznek. A reptér területe a parkolóval és az oda vezető úttal együtt egy zárt terület, amire különleges törvények vonatkoznak. Aki megérkezik a repülőtérre, annak ezeket a törvényeket be kell tartania, és a szolgáltatást igénybe kell hogy vegye. Az őrzés-védelem egy 120 milliós költség a reptérnek, azonban a parkolási bevétel nem fogja elérni a 10 millió forintot, így ez még a karbantartásra sem lesz elég – vélekedett Herdon István.
Az igazgató hozzátette, hogy a jelenlegi parkolási rendszer csak átmeneti, hosszútávon egy profi biztonsági rendszert fognak kiépíteni, de jelenleg még ezt nem tudják megtenni, mivel most fog indulni egy jelentős beruházás.
- Az egész terminál át fog alakulni, nagy fejlesztést hajtunk végre, a végleges formáját majd két év múlva éri el. Lesz egy logisztikai terminál, ahol 25 ezer négyzetméternyi csarnok épül majd, ahova reményeink szerint naponta 50-100 kamion fog menni, ha elkészül. A beruházást amint tudjuk, elkezdjük, és valamikor az év végén, jövő év első felében adnánk át, mert a kiemelt projekt keretében azt vállaltuk, hogy két éven belül megvalósítjuk – mondta el Herdon István.
A teljes beszélgetést itt tekintheti meg.
Dehir - Esti Közelkép 2013-01-04
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)