Michelisz Norbert lett a WTCR túraautó-világkupa 2019-es bajnoka
Szerző: MTI | info@dehir.hu Közzétéve: 2019.12.15. 15:18 | Frissítve: 2019.12.15. 15:31
Sepang - Az esőtől nedves malajziai pályán a magyar versenyző az élcsoportban végzett az idényzáró futamon, nagy riválisa csak a 22. helyen ért célba.
A magyar autósport egyik legnagyobb sikerével ért véget a WTCR 2019-es idénye.
A boldog magyar világbajnok
Johan Kristoffersson nyert a túraautó-világkupa (WTCR) idényzáró versenyhétvégéjének utolsó futamán Malajziában, mögötte Mikel Azcona és Kevin Ceccon végzett.
A pole-ból induló Michelisz Norbert az 5. helyen szelte át a célvonalat, míg a nagy ellenfél, az argentin Esteban Guerrieri technikai hiba miatt hátraesett – a világkupagyőztes így a Hyundai magyar versenyzője lett! A fiatal Tassi Attila élete első WTCR-es szezonjában 56 ponttal a 24. helyen végzett az összetettben.
Jövőre április 3-án kezdődik a szezon Marrákesben
A malajziai futam eredménye:
1. Johan Kristoffersson (svéd, Volkswagen)
2. Mikel Azcona (spanyol, Cupra)
3. Kevin Ceccon (olasz, Alfa Romeo)
4. Frédéric Vervisch (belga, Audi)
5. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai)
...
22. Esteban Guerrieri (argentin, Honda)
A WTCR 2019-es idényének végeredménye
1. Michelisz Norbert (magyar) 370 pont
2. Esteban Guerrieri (argentin) 349
3. Yvan Muller (francia) 316
4. Thed Björk (svéd) 291
A 34 éves, hímesházai születésű Michelisz pályafutása legnagyobb sikerét érte el Sepangban a WTCR bajnoki címének megszerzésével, 2017-ben az akkor még túraautó-világbajnokságnak (WTCC) nevezett sorozatban volt második.
A 14 körös sepangi zárófutamot Michelisz kezdte a pole pozícióból, mellőle pedig riválisa, Esteban Guerrieri (Honda) startolt. A rajtnál az argentin pilóta azonnal elment Michelisz mellett, akit a harmadik helyről induló spanyol Mikel Azcona (Cupra) is megelőzött az első kanyarban. A magyar versenyző aztán még egy pozíciót veszített a svéd Johan Kristofferssonnal (Volkswagen) szemben, majd a versenybíróság egy kicsúszott autó műszaki mentésének az idejére a pályára küldte a biztonsági autót.
A safety car a negyedik kör végén állt ki a mezőny elől, és az élen száguldó négyes, Guerrieri, Azcona, Kristoffersson, valamint Michelisz óriási csatába kezdett, amelynek során szinte csak millimétereken múlt, hogy a versenyautók ne érjenek össze, vagy hogy valamelyik versenyzőnek fel kelljen adnia a futamot. Egy környi küzdelem után Azcona állt az élre, őt Kristoffersson követte, Guerrieri pedig folyamatosan lassulni kezdett, s előbb Michelisz, majd szinte az egész mezőny elment mellette. Mint kiderült, az argentin versenyzőnek műszaki problémája volt, csapatrádión azt közölte, hogy vége a futamának, és bár a boxból arra bíztatták, hogy ne adja fel, a nyolcadik körben már 10. volt, és a folytatásban egyre hátrébb csúszott.
Michelisznek így egyetlen feladata maradt, mégpedig az, hogy célba érjen, ezt pedig az ötödik pozícióban haladva teljesítette is a magyar pilóta, aki ezzel megszerezte a WTCR bajnoki trófeáját.
Michelisz ebben a szezonban 30 futamból ötöt nyert meg, és végül 370 ponttal, 21 pontos előnnyel lett világkupa-győztes.
"Egészen hihetetlen, hogy megcsináltuk, pedig ez a malajziai záró hétvége nagyon trükkös volt a három futammal, a váltakozó időjárási körülményekkel, és mindennel, ami a pályán történt" - nyilatkozta a verseny után Michelisz. "Ez a siker a csapaté, a családomé, a barátaimé, és az összes magyar szurkolóé, aki az elmúlt több mint tíz évben mögöttem állt" - tette hozzá a WTCR új bajnoka.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)