Látványosan kommunikálnak: díjat nyert a debreceni cég
Szerző: Magyar Evelin | info@dehir.hu Közzétéve: 2016.11.19. 09:05 | Frissítve: 2016.11.19. 17:55
Debrecen – Az Infopolis Kft. ügyvezetője elmondta: számukra fontos az emberi tényező, és a kreatív, innovatív megoldások.
November 16-án, szerdán délelőtt osztotta ki a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Debreceni Akadémiai Bizottság az Innovációs Díjat, amit idén az Infopolis Kft. nyert el. Az első helyezést elérő pályázatuk egy olyan, több cégnél megvalósult rendszert ír le, amely lényegében nagyméretű ipari monitorok kihelyezését, és az adott vállalkozás tevékenységéhez szükséges adatok azonnali megjelenítését foglalja magában innovatív és kreatív módon. Ez a legegyszerűbb, ugyanakkor leglátványosabb módja az átlátható kommunikációnak.
A cég alapító-ügyvezetője, Hágen Ottó elmondta: a hatékonyságnövelést célzó és összefoglaló pályázatuk több szempontból formabontó a kelet-magyarországi régióban. Az egész ott kezdődött, mikor 2014-ben a Teva Gyógyszergyárral együttműködésbe kezdtek. A lényeg az volt, hogy a hagyományos, papír alapú üzenőfelületet korszerű, központilag vezérelt, elektronikus megoldással helyettesítsék. „Az emberek itt kesztyűben dolgoznak, nem való ide az, hogy számítógépen maguk rögzítsék az adatokat. Az általunk nyújtott szolgáltatás ezt a részét könnyíti meg főként az emberi munkavégzésnek” – fejtette ki Hágen Ottó. A cégvezető azt is hozzátette: a rendszer bevezetésének költségei rendkívül gyorsan térültek meg.
Főként innen származik a saját fejlesztésű, IPDSM (Infopolis Digital Signage Management) névre hallgató rendszer ötlete, amelynek célja az iparágak termelési hatékonyságának növelése akár további munkaerő felvétele nélkül. A kamarának benyújtott pályázatuk ezt a megvalósított és a gyakorlatban is működő rendszert értékelte, és jutalmazta díjjal – egy szobrocskával és egy elismerő oklevéllel.
Bankokban, gyorséttermekben és kávézókban egyaránt működik
A 2010-ben alapított cég által kialakított rendszer másik célja a dolgozók és a vezetők gyors informálása, valamint a digitális feladatütemezés megvalósítása. Bár mindez talán túl tudományosan hangzik, egyszerű példákkal szemléltette Hágen Ottó, mire kell gondolni az IPDSM alapú rendszereknél. Például a bankok kirakatában látható monitorokon futó, friss információkra: ezek bizony nem televíziók, hanem attól hatékonyabb berendezések, amelyek a nap 24 órájában képesek informálni az ügyfeleket.
Ugyanígy lehetőség van ezek felhasználására gyárakban: az elkészült termékek „leltára” valós időben jelzi a mindig frissülő információkat a termelékenység hatékonyságáról. Ugyanígy akár a franchise rendszerben működő vendéglátóipari helyeken is felhasználható az ötlet: a kínálat felülről, központilag szabályozva egységes arculatot mutat. Kevesebb munka és energia befektetésével válik hatékonnyá az információk átadása.
A cég a digital signage alapokon nyugvó üzleti adatelemzés módszerét fejlesztette és építette be munkáiba. A digital signage egy informatikán belül kialakult új üzletág: ez egy ipari kijelzőkből álló távmenedzsment-rendszer, egyszerűsítve digitális plakátoknak is hívják őket. Ilyeneket láthatunk a bankok ablakaiban vagy éppen a gyorséttermek kiszolgáló személyzete mögött – a felhasználási területek száma pedig szinte végtelen.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)