Debrecen is ott van a legbringásabb magyar városok között
Szerző: Dehir.hu | info@dehir.hu Közzétéve: 2019.08.13. 17:59 | Frissítve: 2019.08.14. 14:24
A helyiek is imádják a biciklizést, a debreceniek a székesfehérváriakon is túltesznek, ha bringázásról van szó.
A Bringázz a Munkába! kampányhoz használt Bike Citizens alkalmazásban rögzített utazások alapján kiderült, mik a népszerű útvonalak.
A játékban összesen 5293 ember vett részt, ők összeadva 214-szer tekerték körbe Magyarországot és több mint 480 ezer kilométert bicikliztek május 6-31. között.
Ez annyit tesz még, hogy 8 642 144 kcal energiát égettek el izmaikban - aminek pótlásához körülbelül 2,5 tonna gumimaci vagy egy 140 035 tojásos rántotta elfogyasztására lenne szükség, 69 678 318 forint benzinpénzt spóroltak meg - amiből közel 3500-szor lehetne megtankolni egy átlagos benzines autót, vagy közel 700 minőségibb biciklit lehetne vásárolni, illetve 76 947 tonna szén-dioxid kibocsátását kerülték el.
Az Új Főnix Terv részeként Debrecenben kiemelt figyelmet fordítanak a kerékpárutak fejlesztésére és hálózatba szervezésére. A biciklisek csaknem 100 kilométeren tudnak a számukra kialakított úton közlekedni. Erről Széles Diána alpolgármester az 1. Bringafeszt. kapcsán beszélt.
- Kerékpárosként az ember jól tudja, hogy akkor közlekednek a kerékpárúton, ha azok egybe vannak kötve és nem kell állandóan cikk-cakkban biciklizni. Nagyon fontos, hogy megpróbáljuk egy rendszerré fejleszteni a hálózatot, így a 100 kilométer teljesen bebringázható lehet - hangsúlyozta az alpolgármester.
Az öt legtöbbet bringázó város 2019 májusában a biciklis napokat számítva: Budapest, Szeged, Debrecen, Székesfehérvár és Győr, a megtett kilométereket nézve pedig Budapest, Szeged, Székesfehérvár, Debrecen és Győr lett.
Vagyis Debrecenben több alkalommal ültek bringára, mint Székesfehérváron, ahol viszont nagyobb távokat tekertek a résztvevők.
Halász Áron, a Magyar Kerékpáros Klub elnökhelyettese azt mondta, a cívisváros ideális hely a kerékpárosok számára.
- Debrecen egy nagyon bringázható város, mert nem túl nagy, nincsenek nagyobb távolságok és könnyen el lehet érni biciklivel a legtöbb olyan dolgot, amire szükségünk van, munkahely, iskola, bolt, szórakozóhelyek, ahova járnak általában az emberek - tette hozzá.
A hőtérképekből jól látszanak a városok népszerűbb biciklis útvonalai, melyek nem minden esetben követik az adott város úthálózatát. Budapesten például szembetűnő a kijelölt kerékpárutak és sávok népszerűsége, míg például a Nagykörút vékonyabb vonallal szerepel, mint amilyen fontos szerepet tölt be a város életében.
HOZZÁSZÓLÁSOK (0)